וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הין זינק לשיא של 4 שבועות ביחס לדולר על רקע מינויו של נגיד חדש לבנק המרכזי של יפאן

רן דוידוב

24.2.2003 / 22:45

הין עלה לשער של 117.91 ין לדולר משער של 118.64 ין לדולר - לנוכח הערכה כי הנגיד החדש, טושיהיקו פוקוי, לא ינקוט בצעדים חריפים מספיק לסייע לכלכלה המדשדשת



הין התחזק לשיא של ארבעה שבועות ביחס לדולר, לאחר שביפאן מונה נגיד חדש לבנק המרכזי. הין עלה לשער של 117.91 ין לדולר משער של 118.64 ין לדולר, לאחר שמינויו של טושיהיקו פוקוי הרגיע את החששות כי הבנק המרכזי יגביר את הנזילות במשק היפאני כדי לעודד צמיחה. היורו התחזק אף הוא לשער של 1.0790 דולר ליורו, לעומת שער של 1.0719 דולר הבוקר.



טושיהיקו פוקוי מונה היום רשמית לנגיד הבנק המרכזי של יפאן. פוקוי, שהיה מועמד מוביל לתפקיד הרם, זכה לתמיכה נרחבת של הקבינט היפאני. כן מונו היום סגן שר האוצר לשעבר, טושירו מוטו, וחבר הקבינט, קאזומאסה איווטה, לתפקידי המשנה לנגיד הבנק. ב-19 במארס תסתיים תקופת כהונתו בת החמש שנים של מסארו היאמי כנגיד הבנק המרכזי, שעמד בראש הבנק באחת התקופות המאתגרות בהיסטוריה של כלכלת יפאן.



אנליסטים מעריכים כי פוקוי אינו תומך בהצבת יעד אינפלציה בניסיון להביא לסיומו של מחזור ארוך של ירידות מחירים במשק. נראה כי הנגיד החדש אינו מתכנן לנקוט בצעדים חריפים על מנת לסייע לכלכלת יפאן להיחלץ מהמשבר הקשה בו היא שרויה. יפאן נמצאת בדפלציה, המתבטאת בירידת מחירים כבר כשלוש שנים, ואשר שמעמיקה את המיתון במשק היפאני.



בינתיים, התחזקות הין כבר מכה בחברות היצוא הגדולות מיפאן שהכנסותיהן הולכות ומידלדלות ככל שהמטבע מתחזק. התחזקות הין פוגעת קשות ביכולת התחרות של הסחורות היפאניות בשווקי העולם. על רקע מצב זה אמר שר האוצר של יפאן, מסגו'רו שיוקאווה, כי הממשלה עשויה להגיב על פעילות ספקולטיווית בשוק המט"ח ולשוב ולמכור ינים החודש. הבנק המרכזי של יפאן מכר בחודש ינואר 700 מיליארד ין (5.87 מיליארד דולר) בניסיון לבלום זינוק בן 11% בין מול הדולר, שהביא לפגיעה ביצואניות המקומיות.



היורו מתחזק למרות שנגיד הבנק המרכזי של אירופה, וים דויזנברג, הוריד בסוף השבוע את תחזית הצמיחה של גוש היורו. עד לאחרונה שלטה ההערכה כי גוש היורו ישוב לצמיחה של 2%-2.5% לקראת סוף 2003, אולם בסוף השבוע האחרון אמר דויזנברג כי לנוכח המצב לא ניתן לקבוע מתי תחול ההתאוששות המיוחלת.



במקביל, קרן המטבע הבינלאומית הורידה את תחזית הצמיחה של תריסר מדינות גוש היורו ל-2003 -לפי מקורות שונים. הקרן צופה שכלכלת הגוש תצמח בקצב של 1.3%, בהשוואה לתחזית לצמיחה קודמת של 2.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully