וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות ציבוריות דוחות פרסום הדו"חות ללא סיבה נראית לעין

סופי שולמן

21.2.2003 / 11:28



טאואר , טי.טי.איי וספיאנס הן שלוש חברות ישראליות ציבוריות שהיו אמורות לפרסם את תוצאותיהן העסקיות בשבועות האחרונים. ואולם כל השלוש דוחות את הפרסום ללא כל הסבר.



טי.טי.איי היתה אמורה לפרסם את דו"חותיה אתמול, אך שלשום הודיעה כי תעכב את הפרסום בשבוע. תוצאות החברה היו אמורות להתפרסם עוד בסוף השבוע שעבר, אך גם אז נדחו.



אתמול ציינה טי.טי.איי, שמתמחה בפיתוח פתרונות לניהול רשתות תקשורת, כי שינוי מועד הפרסום אינו משנה את תחזיותיה, ונימקה את הדחיות חוזרות בבדיקה נוספת הנדרשת להחלטה על ביצוע ההפחות הנדרשות בגין ביטול פרויקט על ידי אחד הלקוחות. בנובמבר 2002 הודיעה טי.טי.איי כי חברת האצ'יסון מהונג קונג מבטלת חוזה בשווי של 60 מיליון דולר שנחתם עמה. בעקבות זאת תיאלץ טי.טי.איי לבצע התאמות והפחתות, שכן היא כבר הכירה בחלק מהכנסות בגין הפרויקט. "הפסדנו חוזה והביקורת על הרישום בגין החוזה אורכת מעט יותר מהצפוי", אומר מנהל העסקים בטי.טי.איי, מאיר ליפשס.



גם טאואר, יצרנית השבבים ממגדל העמק, אינה ממהרת לפרסם את דו"חותיה לרבעון הרביעי. בחברה דוחים את הטענות כי העיכוב נובע מפספוס התחזיות, אך לא מספקים הסברים חלופיים. יואב ניסן-כהן, מנכ"ל משותף בטאואר, אמר באחרונה כי התוצאות יתפרסמו בפברואר, אך לא פירט מתי בדיוק.



אתמול הצטרפה חברת התוכנה סאפיינס לחברות שהחליטו לעכב את פרסום הדו"חות. סאפיינס היתה אמורה לפרסם את תוצאותיה לרבעון האחרון של 2002 שלשום, אך אתמול הודיעה כי תעשה זאת ביום רביעי. החברה לא פירטה את הסיבה לדחייה.



דחיית פרסום הדו"חות מעידה בדרך כלל כי משהו לא מתפקד כהלכה בחברה, מעין אזהרה מקדימה לאזהרת הרווח האמיתית שצפויה לבוא. לרוב חברות שניסו לעכב את הפרסום נאלצו להודות עם הפרסום כי התוצאות החטיאו את התחזיות, או שהתחזיות להמשך הן עגומות למדי.



לעתים נובע העיכוב גם מבעיות פנימיות בחברה. דוגמה לכך היא חברת גילת שפירסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי ב-2002 רק לפני חודש, משום שלא הצליחה להגיע להסדר עם נושיה, ורק לאחר שנחתם ההסדר היא פירסמה אותן.



ואולם אין למהר ולחשוד כי יש משהו שלילי בטי.טי.איי, טאואר או סאפיינס. המציאות הקשה של ריבוי שערוריות חשבונאיות שינתה את פני החקיקה האמריקאית כלפי חברות ציבוריות. אחריותם של דירקטורים ומנהלים בכירים בחברות על הדו"חות הורחבה, והעונשים על עבירות הקשורות באי דיוקים בדו"חות הוחמרו. במציאות הנוכחית יצטרכו מנהלים להחזיר את הבונוסים שהם מקבלים אם יתקנו את התוצאות לאחור, ועל עבירות נוספות הקשורות בדו"חות הם עלולים לקבל עונשי מאסר. "האווירה כיום שמרנית יותר מהעבר עקב חקיקת סרביינס-אוקסלי בארה'ב", אומר ליפשס.



ייתכן שלנוכח גל השמרנות ששוטף את וול סטריט, מעדיפות חברות לספוג רמזים של חוסר שביעות רצון מהמשקיעים על פני האפשרות שפקידי רשות ניירות ערך יבקרו במשרדיהן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully