וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכיוון אירופה: הראל תשקיע 300 מיליון שקל בעסקאות נדל"ן

עודכן לאחרונה: 23.10.2022 / 18:20

הראל ביטוח ופיננסים תשקיע 300 מיליון שקל בעסקאות נדל"ן מסוג Sale-and-leaseback באירופה העסקאות יבוצעו באמצעות השקעה בקרן של LCN Capital Partners. בהראל מזהים פוטנציאל בעסקאות מסוג זה, המאפשרות ליהנות מתזרים שוטף יציב וגבוה לצד הגנה מאינפלציה

ביטוח משכנתא הפניקס. ShutterStock
ישיקיעו 300 שקל בעסקאות נדל"ן באירופה. הראל ביטוח ופיננסים/ShutterStock

הראל ביטוח ופיננסים תשקיע 300 מיליון ₪ בעסקאות נדל"ן מסוג Sale-and-leaseback באירופה
העסקאות יבוצעו באמצעות השקעה בקרן של LCN Capital Partners בהראל מזהים פוטנציאל בעסקאות מסוג זה, המאפשרות ליהנות מתזרים שוטף יציב וגבוה לצד הגנה מאינפלציה

קבוצת הראל ביטוח ופיננסים מרחיבה את פורטפוליו הנדל"ן שלה, באמצעות השקעה באסטרטגיית Sale-and-leaseback (מכירה והשכרה מחדש של נכסים). ההשקעה תבוצע בהיקף של עד 300 מיליון שקל באמצעות השקעה בקרן של LCN Capital Partners, המתמחה בעסקאות באסטרטגיה זו ומנהלת כ-6.5 מיליארד דולר (AUM). מרבית ההשקעות צפויות להתבצע במדינות מערב אירופה.

בהראל, שמרחיבה בעקביות את נוכחותה בשווקי הנדל"ן המרכזיים בעולם, מזהים פוטנציאל באסטרטגיית Sale-and-leaseback, במסגרתה המוכר של נכס נדל"ני מתחייב לשכור אותו מהרוכש בחוזה ארוך טווח (שלרוב באירופה כולל גם הצמדה למדד). אסטרטגיה זו בעלת מאפייני השקעה באג"ח, לרבות הגנה מאינפלציה ותזרים יציב וגבוה, לצד בעלות על הנכס הנדל"ני - ועל כן מתאימה גם לתקופות סוערות בשווקים.

הקרן של LCN צפויה לבצע 10-20 השקעות שונות, תוך שימת דגש על פיזור סקטוריאלי וגיאוגרפי ברחבי אירופה. ל-LCN ניסיון רב שנים והיכרות טובה עם שווקי המטרה והחברות הפועלות בהם, לרבות בחינה של עסקאות פוטנציאליות ומעקב שוטף אחר עסקאות קיימות. על כן, היא מתמקדת בשלושה רבדים עיקריים: בחינת הדייר, הנדל"ן ומידת המהותיות והחיוניות של הנכס למהלך העסקים של הדייר. כל רובד מדורג לפי מודל מפורט, וכך מדורגת העסקה כולה לפני ההשקעה ולאורך חיי ההשקעה.

השקעה זו, שהינה חלק מאסטרטגיית ההשקעה של הראל בשווקי נדל"ן בחו"ל, מתווספת לתיק הנדל"ן של הקבוצה שעומד כיום על סך של כ-18 מיליארד ₪. השקעות אלה תורמות לפיזור גיאוגרפי וסקטוריאלי, ונעשות במטרה להניב תשואה שוטפת ויציבה ברמת סיכון נמוכה יחסית. בהתאם, התיק כולל מגוון רחב של נכסים המאפשרים לחוסכים לטווח ארוך ליהנות מתשואה יציבה יחסית, ריאלית ושאינה קשורה ישירות למדדי שוקי ההון - ועל כן מהווים עוגן תשואה יציב. השותפות עם LCN הינה חלק משרשרת עסקאות שמבצע מערך הנדל"ן של הראל לאורך השנים האחרונות, וכוללות שותפים מובילים בעולם.

איציק טוויל, הראל ביטוח ופיננסים. מיה כרמי דרור,
איציק טוויל, מנהל אגף הנדל"ן ואגף האשראי בהראל/מיה כרמי דרור

איציק טוויל, מנהל אגף הנדל"ן ואגף האשראי בהראל: "ההשקעה באמצעות אסטרטגיית Sale-and-leaseback מהווה למעשה מכשיר היברידי אשראי / אקוויטי עם משוואת תשואה-סיכון ראויה. אנו מזהים פוטנציאל בעסקאות מסוג זה, המבוצעות לאחר חיתום וניתוח סיכון מעמיק ומניבות תזרים שוטף, יציב, גבוה, המוגן ברובו מסיכוני אינפלציה, וזאת בנוסף ליתרון הטמון בעובדה שעיקר עסקאות הקבוצה הינן עסקאות off-market."

הראל הינה קבוצת הביטוח והפיננסים הגדולה בישראל. היא בעלת למעלה מ-80 שנות ניסיון בפעילות ביטוח ופיננסים ויותר מ-4 מיליון לקוחות במגוון תחומים. סך הנכסים המנוהלים על ידי הקבוצה בביטוח, קרנות פנסיה, קופות גמל, קרנות נאמנות ושירותים פיננסים עומד כיום על כ-350 מיליארד שקל.

LCN Capital Partners הינה גוף נדל"ן המתמחה בעסקאות Sale-and-leaseback בארה"ב ובאירופה באמצעות קרנות ייעודיות לכל אחד מהאזורים בנפרד. הקבוצה נוסדה ב-2011 ולה משרדים בניו-יורק, לונדון, אמסטרדם, קלן ולוקסמבורג, ונכון לסוף יוני 2022 מנהלת כ-6.5 מיליארד דולר (AUM). מאז הקמתה הקבוצה ביצעה מעל 90 עסקאות, בשלוש קרנות המשקיעות בצפון אמריקה ושלוש קרנות המשקיעות באירופה, כאשר כל הקרנות הנ"ל מדורגות בדירוג אשראי של A/A- ומניבות תזרים שוטף יציב וגבוה. מנהלי החברה בעלי ניסיון רב שנים בתחום הנדל"ן, הפיננסים, וספציפית בעסקאות Sale-and-leaseback.

  • עוד באותו נושא:
  • הראל
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully