וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים הייטק? חפשו בגוגל: תקים בית ספר מיוחד עם רייכמן

עודכן לאחרונה: 24.10.2022 / 12:42

גוגל ואוניברסיטת רייכמן מקימות בית ספר למקצועות ההייטק, לדבריהן: במטרה לתת הזדמנות לכל אדם להשתלב במנוע הצמיחה הגדול ביותר במשק הישראלי, על-סמך התאמתו וכישוריו האישיים. לאוכלוסיות הנמצאות בתת ייצוג, תהיה הזדמנות שווה להצטרף לתוכנית ללא קשר ליכולתם הכלכלית

גוגל דרייב. ShutterStock
גוגל עושה לכם בית ספר: שת"פ עם אוניברסיטת רייכמן הוליד ביה"ס למקצועות ההייטק/ShutterStock

הדימוי הציבורי של אוניברסיטת רייכמן, הוא של מוסד אקדמי לילדי עשירים, אולי לכן נקטו שם יוזמה והכריזו לא רק על הקמת "בית ספר להייטק" בשיתוף השם הכי גדול בתחום, גוגל - אלא גם באותה נשימה על כך שבית הספר להייטק יפעל למתן הזדמנות שווה וקידום אוכלוסיות הנמצאות בתת ייצוג.

מה זה בכלל בית ספר להייטק? ובכן, בית הספר יכלול פורטפוליו של קורסים שונים, טכנולוגיים ועסקיים, למקצועות כניסה הנמצאים בביקוש גבוה בשוק ההייטק הישראלי, ביניהם: קורס תכנות, בדיקות תוכנה, פיתוח עסקי, מכירות, דאטה אנליסט ועוד.

ואיך יתאפשר שילוב של אוכלוסיות שסובלות מתת-ייצוג בענף המכניס, בתכנית הלימודים של בית הספר? לכך אחראית Google, שהשקיעה במתן מלגות למשתתפי התוכנית, או כלשון ההודעה: מתוך חזון משותף להנגיש את הכשרות ההייטק ולהעניק הזדמנות שווה למגוון האוכלוסיות בישראל.

עם זאת, מבהירים ברייכמן, כי הקבלה לתוכניות הלימוד השונות, תהייה על בסיס מיומנויות, יכולות אישיות וכישורים בינאישיים, כאשר מימון שכר הלימוד אינו מהווה חסם או שיקול בתהליך הקבלה.

מנכ"ל Google ישראל, ברק רגב: "את המסע לגיוון ההייטק הישראלי מובילה Google כבר מספר שנים עם תמיכה ביוזמות כמו she-codes, קמא-טק וחסוב, שהתחילו את צעדיהן הראשונים בקמפוס של Google לסטארטאפים לפני כעשור. אנחנו מאמינים שמגוון קולות, דעות ונקודות מבט מעשיר את ההייטק הישראלי ואת הפיתוחים שלו. היום אנחנו נרגשים לקחת את המחויבות הזאת לשלב הבא יחד עם אוניברסיטת רייכמן.

החתימה (משמאל לימין): פרופ' רפי מלניק, נשיא אוניברסיטת רייכמן, פרופ' אוריאל רייכמן, הנשיא המייסד ויו"ר הדירקטוריון, אוניברסיטת רייכמן, פרופ' יוסי מטיאס, סגן נשיא בגוגל ומנכ"ל מרכז ההנדסה של החברה בישראל' ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל. Gilad Kavalerchik,
החתימה (משמאל לימין): פרופ' רפי מלניק, נשיא אוניברסיטת רייכמן, פרופ' אוריאל רייכמן, הנשיא המייסד ויו"ר הדירקטוריון, אוניברסיטת רייכמן, פרופ' יוסי מטיאס, סגן נשיא בגוגל ומנכ"ל מרכז ההנדסה של החברה בישראל' ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל/Gilad Kavalerchik

"ליווי להשמה איכותית בשוק התעסוקה"

הקורסים יהיו מבוססים על לימודי ליבה אקדמיים, בשילוב הכשרה מקצועית עדכנית ביותר מהתעשייה. בשונה מבוטקמפים (קורסים מזורזים למקצועות הייטק) אחרים, הקורסים הם בפיקוח אקדמי, מקנים נקודות זכות אקדמיות לצבירה לתואר אקדמי וליווי להשמה איכותית וקליטה בשוק התעסוקה.

בית הספר להייטק פונה לאוכלוסיות הנמצאות בתת-ייצוג בהייטק הישראלי, ביניהן נשים, חרדים, ערבים, יוצאי הקהילה האתיופית ופריפריה גאו-חברתית. ההגעה לאוכלוסיות מוחלשות הינה בשיתוף החברה האזרחית וארגוני המגזר השלישי. הלימודים יתקיימו ב-Google קמפוס בתל אביב ובאוניברסיטת רייכמן בהרצליה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
המקימים (מימין לשמאל): ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל, גלי שחר-אפרת, מנכ"לית המרכז ללימודי חוץ והכשרת מנהלים, אוניברסיטת רייכמן, פרופ' אוריאל רייכמן, הנשיא המייסד ויו"ר הדירקטוריון, אוניברסיטת רייכמן, פרופ' יוסי מטיאס, סגן נשיא בגוגל ומנכ"ל מרכז ההנדסה של החברה בישראל. Gilad Kavalerchik,
המקימים (מימין לשמאל): ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל, גלי שחר-אפרת, מנכ"לית המרכז ללימודי חוץ והכשרת מנהלים, אוניברסיטת רייכמן, פרופ' אוריאל רייכמן, הנשיא המייסד ויו"ר הדירקטוריון, אוניברסיטת רייכמן, פרופ' יוסי מטיאס, סגן נשיא בגוגל ומנכ"ל מרכז ההנדסה של החבר/Gilad Kavalerchik

"נשקיע 25 מיליון דולר בגיוון בתעסוקת ההייטק בישראל"

"בעת ביקור רות פורת סמנכ"לית הכספים של Google העולמית בתחילת השנה, התחייבנו להשקיע סכום של 25 מיליון דולר בגיוון בתעסוקת ההייטק בישראל. בית ספר להייטק של אוניברסיטת רייכמן בשיתוף Google הוא השלב הראשון בתוכנית Journey to Tech שתאפשר להרחיב את מעגל המועסקים בהייטק ובו זמנית לגוון אותו דרך כוח אדם מיומן ואיכותי מכל שכבות האוכלוסייה והמגזרים בישראל", הוסיף רגב.

הנשיא המייסד ויו"ר הדירקטוריון, אוניברסיטת רייכמן, פרופ' אוריאל רייכמן: "בית הספר להייטק הוקם מתוך אחריות לאומית ואמונה כי רק על ידי חינוך נוכל לקדם מוביליות חברתית. אוניברסיטת רייכמן ממשיכה לפעול לחיזוק החוסן החברתי ולהכשרת מנהיגות העתיד של החברה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully