וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא שילמתם את חשבון החשמל? מחלקת הגבייה בדרך אליכם

עודכן לאחרונה: 24.10.2022 / 10:20

חברת החשמל מודיעה שהמדיניות הסלחנית כלפי חייבים, שהחלה בעת סגרי הקורונה, הגיעה לסיומה: עלייה של מאות מיליוני שקלים בחובות לחברת החשמל מוציאה את מחלקת הגבייה של החברה למבצע אכיפה "כדי לתת הזמדנות לחייבים לשלם בטרם ינותקו". ויש גם מבצע על הריבית

ציפורים על כבלי חשמל. ShutterStock
נגמרה הסלחנות שהחלה בימי הקורונה. חברת החשמל תתחיל להעמיק את האכיפה נגד חייבים/ShutterStock

חברת החשמל מודיעה היום כי בימים הקרובים תחל במבצע לאכיפת גבייה, זאת לאחר שהיקף החובות הפעילים של לקוחות בגין אי תשלום חשבונותיהם, עלה במאות מליוני שקלים.

בהודעת החברה נכתב כי עם תום תקופת החגים, במהלכה כמעט שלא בוצעה פעולת גבייה, האמירו החובות בגין אי תשלום חשבונות החשמל לסך תקדימי בהיקף של מאות מיליוני מקלים.

בחברת החשמל מסבירים כי מאז התפשטות מגפת הקורונה, ומתוך הבנה והזדהות עם מצוקתם הכלכלית של חלק מלקוחותיה, אפשרה החברה הקלות רבות ללקוחות - כגון: הסדרים נוחים לפריסת תשלומים, מבצעי שמיטת ריביות ועמלות ועוד - ואף על פי כן חלה עלייה דרמטית בהיקף חובות הלקוחות בגין צריכת החשמל.

לכן, כך מסבירים בחברת החשמל, בכדי להימנע ככל שניתן מניתוק אספקת החשמל ללקוחות חייבים, יוצאת החברה במבצע נוסף לאכיפת הגביה - לקוח שישלם את חובו ימנע מניתוק.

אורן הלמן, סמנכ"ל חברת החשמל. חדר הפיקוד של חברת החשמל, רמת השרון. אוקטובר 2015. ניב אהרונסון
אורן הלמן, סמנכל שירות בחברת החשמל: "מבצע האכיפה יכלול בעיקר לקוחות עסקיים ובכל מקרה לקוחות שאינם נמנים על אוכלוסיה מוחלשת"/ניב אהרונסון

מבהירים: לא ינתקו אוכלוסיה "מוחלשת"

אורן הלמן, סמנכל שירות בחברת החשמל: "בימים הקרובים תחל החברה בשליחת מסרונים לכל בעלי החוב, בפניה לתשלום חובם, לנוחות הלקוחות יצורף להודעה קישור לתשלום. מבצע האכיפה יכלול בעיקר לקוחות עסקיים ובכל מקרה לקוחות שאינם נמנים על אוכלוסיה מוחלשת, להם החברה מציעה סל של פתרונות.

החברה תאפשר ללקוחות לקבל פטור מלא מתשלום ריביות בגין החובות ואף תאשר פרעונם בעד שלושה תשלומים. לקוחות שישלמו את חובם ב- 4 או 5 תשלומים יחויבו ב 30% מסכום הריביות. פטור בגין ריבית יינתן עבור תשלום חובות שנצברו החל מתאריך 1.1.20".

בעקבות ניסיון העבר ולאור ניסיונות הונאה, מבהירים בחברת החשמל כי מסרוני חברת החשמל ישלחו רק ללקוחות חייבים, המסרונים כוללים את מספר החוזה וכתובת בעל החוזה וכן קישור ישיר לאתר החברה www.iec.co.il. במקרה של ספק ניתן לפנות מוקד 103

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully