וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רן ארז מאיים - ארגון המורים ישבית את מבחני הבגרות?

עודכן לאחרונה: 24.10.2022 / 13:10

"בסוף ינואר ותחילת פברואר מתחילות בגרויות החורף, נגיע גם להשבתה שלהן" מאיים יו"ר ארגון המורים ומוסיף: "אם הממשלה הקיימת תמשיך, היא יודעת שנלך עד הסוף. ואם הממשלה תתחלף, הם צריכים לדעת שיש פה בעיה דחופה שחייבים לפתור ומהר"

תלמידים במהלך בחינת בגרות במתמתיקה. אבשלום ששוני, פלאש 90
בחינת בגרות במתמטיקה, בחורף שעבר. האם השמינסטים צריכים להתחיל לחשוש?/פלאש 90, אבשלום ששוני

מי שחשב שסיימנו עם השבתות המורים טעה ובגדול. מחר בבוקר יפתחו מורי התיכונים וחלק מחטיבות הביניים בעיצומים, על רקע הקפאת הדיונים על הסכם השכר החדש שלהם עם האוצר. במסגרת העיצומים לא ישובשו הלימודים, אך לא יתקיימו, בין היתר: ישיבות, טיולים, יציאה להצגות, פעילות בית ספרית או חוץ בית ספרית. בריאיון ל"וואלה", מזהיר רן ארז, יו"ר ארגון המורים, שאם המו"מ לא יתקדם, ובאוצר "לא יבינו את הרמז", בגרויות החורף לא יתקיימו.

"היו לנו שלוש בעיות גדולות: המאבק על המקצועות ההומאניים, מעבר לחמישה ימי לימוד וההסכם הקיבוצי שתוקפו פג בפברואר 2022", מסביר רן ארז את האיום המפתיע בהשבתת הבגרויות. "מכיוון שהרפורמה במקצועות ההומאניים והמעבר לחמישה ימי עבודה היו דחופים, רצינו והצלחנו לפתור אותם עד הראשון לספטמבר, כדי ששנת הלימודים תוכל להיפתח כסדרה.

"סוכם עם משרד החינוך שכל מקצועות הלימוד ההומאניים ישמרו, לפחות שש שעות בכל מקצוע וגם גמולי הבגרויות לא יבוטלו עם הכוונה לביטול בגרויות -והמורים שהתפרנסו מבדיקת מבחני הבגרות יקבלו שכר על בדיקת עבודות. גם מעמד המורה במתן ציון הבגרות, נשמר ו- 50% מהציון יינתנו על ידי המורים. בעניין היקף העבודה סוכם שמורה שעובד בבית ספר נוסף, או לומד ויוצא להשתלמויות, יוכל לרכז את משרתו בארבעה ימים, וכך יזכה ביום פנוי נוסף ללימודים או עבודה.

"במקביל ניהלנו מו"מ עם האוצר על ההסכם הקיבוצי החדש. היו לנו 12 פגישות במשך שמונה חודשים, כל אחת מהן ארכה פחות משעה ועל כל מה שביקשנו קיבלנו סירוב, גם על נושאים שלא עולים כסף, אלא שאמורים להפחית בירוקרטיה ומאלצים אותנו לפנות לבתי משפט - כמו למשל פדיון ימי המחלה. מורה שפורש מעל גיל 55, זכאי לפדות את דמי המחלה שלו, אבל בפועל, לא פעם, הזכות הזו נפגעת, בעיקר כשבתי ספר עוברים מבעלות אחת לאחרת. לא דרשנו עוד כסף, אלא להסדיר את זה".
אתה טוען שהאוצר מתחמק מכם.

רן ארז. יונתן זינדל, פלאש 90
רן ארז, יו"ר ארגון המורים. האם העיצומים שנפתחו אתמול יתפתחו לשביתה של ממש שתשתק את בתי הספר התיכוניים?/פלאש 90, יונתן זינדל

"למה צריך לעבור חודש בין ישיבה לישיבה? בהתחלה אמרו לנו שאין להם זמן בגלל שהם עסוקים עם הסתדרות המורים. אבל מהראשון בספטמבר, אחרי שנחתם ההסכם עם יפה בן דויד, הם עדיין לא התפנו ולא מוכנים להיפגש. אז פתחנו בעיצומים שאינם פוגעים בלימודים ונחשבים בעינינו כעיצומים כלכליים. כי אם אין טיולים, אז האוטובוסים שהוזמנו מושבתים, האכסניות שאמורות לארח את התלמידים לא יקבלו כסף. יש למהלך הזה השלכות כלכליות על סקטורים שונים, סכום של שלושה וחצי מיליארד שקלים בשנה, פרנסה לספקים שנים. תיאטראות בלי תלמידים לא יצליחו להחזיק מעמד".

לא נראה לי שהעיצומים האלה ירגשו את האוצר.
"הם ירגשו אותו עוד חודשיים שלושה, שההפסדים יתחילו להצטבר. ואם זה לא יעזור, נחריף את העיצומים. בסוף ינואר ותחילת פברואר מתחילות בגרויות החורף. ואם עד אז הם לא יבינו את הרמז, נגיע גם להשבתה שלהן".

נאיבי לצפות שמישהו ידבר איתך לפני הבחירות או בזמן ממשלת מעבר. לא תוכלו להשיג כלום בלוח הזמנים הזה.
"אם הממשלה הקיימת תמשיך, היא יודעת שנלך עד הסוף. ואם הממשלה תתחלף, הם צריכים לדעת שיש פה בעיה דחופה שחייבים לפתור ומהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully