וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שת"פ חדש בין משרד הבריאות לחברת לינקס

24.10.2022 / 16:44

לינקס הודיעה על שיתוף פעולה עם החטיבה והמרכזים הרפואיים הממשלתיים של משרד הבריאות. מיזם כנרת הוא מאגר מידע חדש שהוקם על ידי חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים של משרד הבריאות, ומאחד מידע רפואי עדכני לצד רשומות מידע על פני 20 השנים האחרונות

חברת הסטארטאפ הישראלית לינקס (Lynx.MD), הפועלת בתחום הדאטה הרפואי והנגשתו למוסדות מחקר, לטובת שיתופי פעולה מגוונים עם חברות מכשור רפואי, תרופות וסטארטאפים בעולמות הבריאות, הודיעה היום (ראשון) על שיתוף פעולה עם חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים במשרד הבריאות, לשילוב פלטפורמת שיתוף הדאטה וחדרי המחקר הווירטואליים של לינקס במסגרת מיזם כנרת.

מיזם כנרת הוא מאגר מידע חדש שהוקם על ידי חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים של משרד הבריאות, ומאחד מידע רפואי עדכני לצד רשומות מידע על פני 20 השנים האחרונות, מרשת בתי החולים הגדולה בישראל. לינקס החלו את דרכם במסגרת פיילוט של הרשות לחדשנות בבית החולים שמיר (אסף הרופא), וכיום המערכת כבר מוטמעת בחמישה בתי חולים נוספים הנמנים תחת חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים: נהריה, פוריה, בני ציון, ברזילי והלל יפה. בקרוב גם המרכז הרפואי זיו צפוי להצטרף, כמו גם אלו הפסיכיאטריים והגריאטריים.

נתונים רפואיים של פציינטים הם חיוניים והכרחיים לקידום מחקר וחדשנות בעולם הרפואה. אולם, החובה לשמור על פרטיות המטופלים והמידע שלהם, מקשה על מוסדות מחקר, גופי חדשנות וסטארטאפים להשיג מידע ולעשות בו שימוש לטובת פיתוח וקדמה. פלטפורמת הענן של לינקס מאפשרת גישה לדאטה אנונימית של פציינטים, וכך פרטיות המטופלים אינה נפגעת. כעת, המוסדות הרפואיים הממשלתיים הנכללים במסגרת שיתוף הפעולה, יוכלו לאפשר גישה לנתונים שנצברו אצלם, מבלי לחשוף מטופלים ולפגוע בפרטיותם.

עומר דרור. יחצ,
עומר דרור, מנכ"ל לינקס/יחצ

"מיזם כנרת שם לו כמטרה להאיץ יוזמות ולשפר את יכולות המחקר ושיתופי פעולה בבתי החולים ועם התעשייה. שיתוף הפעולה עם לינקס יסייע למרכזים הרפואיים הממשלתיים, לחוקרים וליזמים בעולם הבריאות להפיק תובנות משמעותיות ולהשיג פריצות דרך מדעיות. היסטורית, איסוף והנגשת מידע רפואי היוו אתגר משמעותי עבור מערכות בריאות ברחבי העולם. מידע רפואי - החל ממכשירים רפואיים ובדיקות מעבדה ועד רישום רפואי וצילומים - מפוזרים במספר מערכות, מה שמקשה על חוקרים ומדענים לנתח מידע מהימן המשקף את המציאות הרפואית בצורה טובה", הסביר ניר מקובר, ראש מערך החדשנות והמידע בחטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים במשרד הבריאות. "שיתוף הפעולה שלנו עם לינקס יאפשר גישה מהירה ונוחה יותר של חוקרים ויזמים למידע מבלי לסכן את פרטיות המטופלים".

הפתרון של לינקס הוא סביבה וירטואלית המהווה ממשק מקשר בין החברות החיצוניות לבין מוסדות הבריאות. בסביבה זו בית החולים יכול לשתף את המידע באופן מבוקר, עם שליטה על ההרשאות והגישה למידע, הגנה על פרטיות ואבטחת מידע. גופי מחקר, חדשנות וסטארטאפים, מצדם, יכולים לראות בממשק קטלוג של מאגרי נתונים בבתי חולים שונים, לבקש גישה לנתונים הרלוונטיים, ולבצע אנליזות וחישובים בתוך אותה סביבה. המוסדות הרפואיים נשארים בשליטה מלאה על מידע ופרטיות המטופלים, כל זאת בזמן שהם מאפשרים גישה למידע לטובת ניתוחים וחישובים ולשם אימון מודלים. הפלטפורמה של לינקס מאובטחת ברמת האבטחה הגבוהה ביותר, תוך שהיא מצייתת לכללי הפרטיות וכללים רגולטוריים אחרים המחמירים ביותר בארה"ב, באירופה ובישראל.

"אנחנו גאים ונרגשים לשתף פעולה עם מיזם כנרת ועם חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים", אומר עומר דרור מייסד-שותף ומנכ"ל לינקס. "מידע רפואי מהימן ונגיש עשוי לפיתוחים מצילי חיים, גילויים פורצי דרך ותובנות שישפרו את חיי מטופלים בכל העולם ויוזילו עלויות של שירותים רפואיים. שיתוף הפעולה עם המרכזים הרפואיים הממשלתיים מהווה קפיצת מדרגה ביכולות המרכזים הרפואיים לייצר שיתופי פעולה פוריים ולקדם את מחקר הנתונים הרפואי בצורה בטוחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully