וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מסתפקים ב"משרת סטודנט": שואפים לנהל בזמן לימודים

עודכן לאחרונה: 27.10.2022 / 11:56

מרבית הסטודנטים מעבירים את שנות הלימודים במשרות זמניות כמו מלצרות כדי להישאר ממוקדים בלימודים ולזכות במשמרות גמישות, אולם יש כאלה שלא מסתפקים בעבודות מזדמנות, והצליחו להשתלב בתפקיד משמעותי בחברות הייטק, כאשר חלקם אף התקדמו לתפקיד ניהולי תוך כדי הלימודים

על פי הנתונים שפרסמה השבוע המועצה להשכלה גבוהה, 342,000 סטודנטים החלו ללמוד השבוע במסגרות אקדמיות ופתחו את שנת הלימודים תשפ"ג, עם שאיפות.

יחד עם ההתרגשות לפקוד מחדש את ספסל הלימודים ולהתחיל לצעוד בדרך חדשה (ל3-4 השנים הקרובות לפחות), עולה הדאגה לכלכלתם, והיכולת שלהם לשלב עבודה במהלך תקופת הלימודים, כזו שתסייע להם להתקיים (ככל שאפשר) בכוחות עצמם.

רוב הסטודנטים, בשל העדפה למסגרות עבודה גמישות שגם מכניסות שכר הולם, בוחרים לשלב עבודות זמניות כמו מלצרות, שירות לקוחות וכדומה אך יש את אלו ששואפים לקצת יותר, לא רק שהם מחפשים, מוצאים, משתלבים ומתפקדים היטב במסגרות עבודה קבועות יותר, הם גם שואפים להתקדם למשרות ניהול עוד בתקופת הלימודים ולצאת עם ניסיון ניהולי אמיתי אל החיים האזרחיים שיחכו להם בתום תקופת הלימודים באקדמיה.

יצאנו לשטח ודיברנו עם כמה מהם:

סופי קדישב, פאיימי. דולב מרציאנו,
סופי קדישב, סטודנטית לתואר שני במנהל עסקים ו-customer success manager בחברת PayMe/דולב מרציאנו

מבקשים עזרה בלימודים מעובדי החברה

סופי קדישב, היא סטודנטית לתואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב, ומקביל עובדת כ-customer success manager בחברת הפינטק PayMe:

"זה לא קל לחזור הביתה ולעשות שיעורי בית אחרי יום ארוך בעבודה, וגם לצאת קצת יותר מוקדם מהעבודה כשאני יודעת שיש לי המון משימות על הראש זה לא תמיד פשוט, לא פרקטית ולא נפשית אבל עם כל העומס, אני מרגישה שהשילוב בין העבודה לתואר מעשירים אותי ומקדמים אותי הרבה מבחינה מקצועית, ובפרט מבחינת ההתפתחות לתפקידים הבאים.

החברה שלנו נותנת מענה להרבה בעיות שיש לעצמאים בישראל. ספציפית, המוצר שבו אני מתעסקת נקרא Keep והוא מספק לעצמאים מערכת ושירות דיגיטליים לראיית חשבון שמוזילים להם את העלויות משמעותית.

בתואר עצמו אני לומדת ומתעסקת בהרבה תחומים שקשורים לתעשיית ההייטק, כמו למשל שיווק, מדעי הנתונים (DataScience) ואסטרגיה עסקית. מהצד השני, גם הניסיון שלי בהייטק עוזר לי להבין פעמים רבות את המשמעויות הפרקטיות של הדברים שאני לומדת בתואר. אני גם נעזרת בעובדים רבים בחברה.

מנהל מחלקת דאטה עזר לי במבחן במדעי הנתונים, ומנהל מחלקת השיווק נתן לי טיפים לעבודת גמר בקורס נוסף שהיה לי. כבר כולם במשרד צוחקים עליי שהם יודעים שהם צריכים להיות פנויים לעזור לי לקראת סוף הסמסטר".

יעקב תם, פרופרו. חזי שמחון,
יעקב תם, סטודנט לתואר ראשון במערכות מידע ו-SecOps Engineer בחברת Profero/חזי שמחון

שקיפות מלאה מול המעסיק

יעקב תם, סטודנט לתואר ראשון במערכות מידע באקדמית תל אביב-יפו, משמש במקביל SecOps Engineer בחברת הסייבר Profero:

"כסטודנט שמשלב עבודה במשרה מלאה בתחום ההייטק אני זוכה להכיר את העולם המקצועי באופן ישיר במקביל ללימודי הפרקטיקה האקדמאית. אחד היתרונות המרכזיים בשילוב זה הוא הלמידה בשטח ויישום הכלים הנלמדים באקדמיה בזמן אמת.

היתרונות בעבודה בהייטק היא הגמישות בשעות והאפשרות לעבוד מרחוק ובכך לשלב שתי מסגרות תובעניות בהצלחה, מעבר לאלו ישנו כמובן היתרון הכלכלי, עבודה בתחום הינה מתגמלת יותר ממקצועות אחרים וכסטודנט זה מאפשר לי לשמור על עצמאות כלכלית. אחד מהחסרונות הוא שמדובר בעבודה גלובלית מסביב לשעון והדרישות שלעיתים עלולות להתנגש עם תקופות לימודים עמוסות.

חברת פרופרו מתמחה בטיפול באירועי ומשברי סייבר. בשל כך הזמינות הנדרשת ממני ומשאר העובדים הינה גבוהה במיוחד שכן תוקפים אינם פועלים ביישור קו ללוח השנה האקדמאי, אך מצד שני, זכיתי במנהל שיודע לתת גיבוי ומאפשר לי לפנות מספיק זמן ללימודים ומעבר לכך, החברה עצמה מאוד תומכת בסטודנטים ולומדים כחלק מערכי החברה.

ההמלצה שלי לסטודנטים ולסטודנטים לעתיד העובדים במשרה מלאה – להיות בשקיפות מלאה עם המעסיק ע?מ לפנות זמן מספיק ללימודים".

רועי דין, קלטורה. פרטי,
רועי דין, סטודנט למדעי המחשב ו-Senior Customer Online Data Representative בחברת קלטורה/פרטי

להתקדם לתפקיד ניהולי בזמן הלימודים

רועי דין, סטודנט למדעי המחשב במכללת HIT ועובד במקביל כ- Senior Customer Online Data Representative בחברת קלטורה, והצליח להתקדם לתפקיד ניהולי תוך כדי לימודיו:

"אני חלק מיחידת האירועים הוירטואליים בקלטורה, ומוביל צוות של מנהלי אירוע. הצוות שלי אחראי על הצד האופרטיבי והקונפיגורציה מאחורי הקלעים של האירועים הוירטואליים שאנחנו מפיקים ומנהלים לחברות ענק כמו אמזון, לנובו, AWS, צ'ק פוינט, גוגל ועוד.

הייתי מבין הראשונים שהצטרפו למחלקה כבר בתקופת ההקמה שלה, ולאחר קרוב לשנה בתפקיד קודמתי להיות מנהל צוות. עיקר הקושי בשילוב עבודה במשרה כמעט מלאה עם לימודים הוא הצורך לעמוד במשימות והחובות שיש לך כעובד לצד עמידה בציפיות שיש ממך כסטודנט, הצורך במציאת הזמן ללמוד, להשקיע, להגיש עבודות טובות ולהגיע מוכן למבחנים, ובין היתר גם קצת לנשום בין השניים.

למרות שאני מוגדר בחברה כסטודנט, העבודה מצריכה השקעה לא מועטה, ובמקביל צריך להשקיע לא מעט במסגרת הלימודית. מציאת הזמן לשניהם והצורך האישי לאזן ולהצליח בשתי המסגרות הוא הקושי העיקרי.

כמו הקושי, גם היתרונות רבים, לפעמים הדברים התיאורטיים שלומדים בלימודים באים לידי ביטוי בעבודה ברמה המעשית, מה שמוסיף לתחושת ידע ובטחון, דבר נוסף זה ההיכרות עם התעשייה ושוק ההייטק, השפה והמערכות עצמן בתוך החברות כמו למשל ג'ירה וכו', ויתרונות נוספים וחשובים מאוד הם יצירת קשרים עם האנשים באקוסיסטם, והאפשרות לצמוח ולהתקדם בתפקיד תוך כדי לימודים במידת האפשר.

הטיפים שלי לסטודנטים שרוצים להתקדם בהייטק: קודם כל - להיות מסודרים ולהקפיד על ניהול מדויק ונכון של הזמן. צריך לקחת בחשבון מראש שזה לא עניין של מה בכך – זה לא קורה מעצמו. אני כל הזמן זוכר שאני צריך להוכיח את עצמי גם בעבודה וגם בלימודים, ואני לא מזניח את הלימודים גם בתקופות של עומס בעבודה. לכן צריך להיות מאוד מסודרים ולהכניס את המשימות ללו"ז. צריך להקפיד לישון כמו שצריך כדי לא להגיע למצב של עייפות, ולשלב גם "חיים" והתאווררות" בין לבין".

עדי רז. ווינג סקיוריטי,
עדי רז, סטודנטית לבלשנות וספרות ומהנדסת דאטה בחברת Wing Security/ווינג סקיוריטי

שילוב לא שגרתי - ספרות והייטק

עדי רז, סטודנטית לבלשנות וספרות במגמת כתיבה יוצרת משמשת במקביל מהנדסת דאטה בחברת Wing Security:

"תמיד ידעתי שמבחינתי אין בחירה בין ריאלי להומאני, חייבת להיות דרך לעשות גם וגם. מאז תחילת הלימודים שלי אני עובדת במשרת סטודנטית יומיים בשבוע ולומדת שלושה בתואר דו חוגי.

התואר שלי עוסק במילים ובשפה מכל הכיוונים - הבלשנות חוקרת את השפה המדוברת והספרות את המילה הכתובה, ובעיסוק שלי כמתכנתת אני עוסקת בשפות מלאכותיות - שפות תכנות. השילוב הלא נפוץ הופך אותי לריאלית בין חבריי ללימודים ולהומאנית בין חבריי לעבודה.

בשנה שעברה העברתי הרצאת רשת לחברותיי מהלימודים, וחבריי מהעבודה תמיד מתעניינים בקורסים השונים שלי ושומעים לדוגמה על תחביר של שפות, או על תיאוריות ספרות ומגדר. תמיד יהיו את האנשים שירימו גבה - קולגות בהייטק שתוהים למה לי ללמוד משהו כזה או מזלזלים בתואר, או סטודנטים שחושבים שאני תופסת את מדעי הרוח כתחביב או כעיסוק בשעות הפנאי. אבל אני מאוד מאמינה בכוח של שילוב מדעי הרוח והמדעים המדויקים כדי ומתכננת לעסוק בו בהמשך.

אני לא רואה סיבה לוותר על עיסוק בתחומים שמרתקים אותי, ואני לא רואה אף אחד מהם כשולי - שניהם חלקים חשובים ביומיום ובחיים שלי ומפתחים אותי.

הקושי העיקרי בשילוב הוא ניהול זמן - התואר שלי לא קל, הוא דורש המון קריאה והכנה לקורסים מלבד הנוכחות בשיעורים עצמם, כתיבת עבודות וכתיבה בסדנאות של הכתיבה היוצרת. העבודה כמובן דורשת ממני לא פחות. ומעבר לזמן - תשומת הלב שלי תמיד מתחלקת בין כל המשימות. אני מוצאת שהדבר שהכי עוזר לי הוא סדר וארגון, ולא לאפשר לעצמי לצבור פערים במהלך הסמסטר כדי שאוכל להמשיך לעבוד ולא לקרוס גם בתקופת המבחנים.

בנוסף, העובדה שהמשימות שלי מגוונות כנראה מאפשרת לחלקים מסוימים במוח לנוח בזמן שאחרים עובדים ולי לא להשתעמם".

שי בנימין זיפרקרוטר. פרטי,
שי בנימין, לומדת מנהל עסקים עם התמחות במימון ושיווק ובמקביל Workplace Experience Ambassador בחברת ZipRecruiter/פרטי

עבודה בהייטק מעניקה ניסיון ובסיס כלכלי

שי בנימין לומדת מנהל עסקים עם התמחות במימון ושיווק ומשמשת במקביל Workplace Experience Ambassador בחברת ZipRecruiter:

"היתרון המהותי בשילוב הזה הוא ההתמקצעות שכן, אני מגיעה לסוף התואר עם שלוש שנות ניסיון בעבודה, דבר שמעניק לי ייתרון בשוק העבודה על פני שאר האנשים שמסיימים תואר ללא ניסיון. יתרון נוסף הוא העזרה המקצועית שקיבלתי מהאנשים שעובדים איתי.

באחד הקורסים שלקחתי הייתי צריכה עזרה וחברי לעבודה שעובדים בתחום הזה ישר נרתמו לעזור, קיבלתי מעין שיעור פרטי. בנוסף, זה עזר לי להבין יותר על מה הם עובדים ומה עולם התוכן שלהם.

היתרון האחרון והברור מאליו הוא השכר. כעובדת במשרה מלאה בחברת הייטק אני מרוויחה שכר יפה לסטודנט. בדרך כלל סטודנטים עובדים במשמרות או עבודות סטודנט והמשכורות בהתאם. כשאני אסיים לימודים אני אצא גם עם ניסיון וגם אוכל להיות מבוססת כלכלית.

החיסרון בשילוב עבודה ולימודים זה שאני לא חווה חיים סטודנטיאליים כמו חברות שלי שלומדות בלימודי בוקר או שעובדות במשרות סטודנט. במסלול של לימודי ערב מגיעים ללמוד, אין מעבר. כל המסיבות והפעילויות בקמפוס הם 99% מהפעמים בשעות הבוקר, השעות שבהן אני עובדת.

הרבה פעמים חוויתי התנגשות בין הרצון להשלים את העבודה לבין הצורך לצאת בזמן על מנת להספיק ללימודים ולעיתים גם פספסתי שיעורים אותם השלמתי בזמני האישי בסופ"ש. צריך להיות עם המון משמעת עצמית וללמוד הרבה פעמים למידה עצמאית.

אני הרבה פעמים יושבת ללמוד לבד מהקלטות של השיעורים כשאני מחליטה להישאר בעבודה ולהשלים את השיעורים בזמני האישי. חשוב שמקום העבודה ידע לתת לכך הבנה ותמיכה, כמו שקורה אצלנו בחברה".

נעם דור, ויהייב. פרטי,
נעם דור, סטודנטית לרפואה ועובדת ב-vHive, חברת תוכנה בתחום הבינה המלאכותית/פרטי

לימודי רפואה בשילוב עבודה בהייטק

נעם דור היא כיום סטודנטית לרפואה, לאחר שכבר סיימה תואר ראשון במדעי המחשב ועובדת ב-vHive, חברת תוכנה בתחום הבינה המלאכותית באמצעות רחפנים אוטונומיים:

"לשלב בין עולם הרפואה כסטודנטית לבין עולם התוכנה, זה בעיקר לשבת בשיעורים ולשאול את עצמי איך עדין לא פיתחו משהו שפותר את x או שעוזר ל-y.

יש יתרונות וחסרונות בשילוב של עבודה ולימודים. מצד אחד, אני לא מושקעת כל כולי באחד הדברים. אני נדרשת לנהל את הזמן שלי בצורה מיטבית, ויש תקופות שבהן יש פחות זמן לצפות בנטפליקס.

מצד שני, הרבה פעמים סטודנטים נשאבים לתוך העולם אותו הם לומדים וקשה להם לפתוח את הראש לממשקים עם תחומים אחרים. אני מרגישה שהיום, יש טכנולוגיה שזורה בכל תחום. עבודה בחברת הייטק, שמתעסקת בחוד הטכנולוגיה, נותנת יתרון גדול לכל מקצוע אקדמאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully