וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני מבינה איזו השפעה יש לנו על האדם הרעב בבית"

עודכן לאחרונה: 3.11.2022 / 16:23

אתם מכירים אותם בעיקר באמצעות השליחים בכתום, המתחרים של אלה עם התכלת, אבל תן ביס היא הרבה יותר מחברת משלוחי מזון. מה עוד עושים שם? הלכנו ללמוד מפי העובדים

תן ביס 2 תן ביס אריאל ברודי בירוק אודליה אלון בשחור ורום פלד בכתום. ראובן קסטרו
מטה תן ביס. מימין: אריאל ברודי ויניצקי, רום פלד ואודליה אלון/ראובן קסטרו

מה עושים: "תן ביס", היא חלק מהתאגיד ההולנדי הבינלאומי Just Eat Takeaway, והמטה שלה בתל אביב הוא אחד ממרכזי הפיתוח של החברה. תן ביס עוסקת בסליקת תשלומים למסעדות ושירותי הזמנה ממסעדות באמצעות האינטרנט.

משתתפים:

אודליה אלון, בת 49, נשואה פלוס שלושה, גרה בראשל"צ. תפקיד: סמנכ"לית כספים Country Finance Lead, שנה בחברה.

אריאל ברודי ויניצקי, בת 35, נשואה פלוס שניים, גרה בכפר סבא. תפקיד: Talent Management Cordinator, שנה וחצי בחברה.

רום פלד, בן 25, בזוגיות, גר בתל אביב. תפקיד: quality specialist, מטמיע ומייעל מערכות בתן ביס כשלוש שנים בחברה.

תן ביס 3 תן ביס אריאל ברודי בירוק אודליה אלון בשחור ורום פלד בכתום. ראובן קסטרו
איך כותבים "סביח" באנגלית?/ראובן קסטרו

לוקיישן: 600 עובדי מרכז הפיתוח עובדים בשני בניינים במתחם "מידטאון" בתל אביב. קומה אחת ב"מגדל מידטאון" ו שתיים במתחם WE WORK"" הסמוך. בכניסה הראשית יש פינת ישיבה עם ספות באפור וחרדל, שולחן עגול עם כסאות ועמדת סודה, מים וויטמינצ'יק. פרקט על רצפה, צינורות חשופים בתקרה, ופה ושם איורי קיר בצבעי כתום, כחול, שחור, של סיטואציות טכנולוגיות עם אנשים חסרי פנים.
השירותים מעוצבים בשחור ולבן, חדרי הטלפון הצרים מחופים בעץ, יש חדרים לצוותים ואופן ספייס גדול וחדרי הישיבות קרויים בשמות של מנות כמו שניצל ופנקייק שכתובים באנגלית, נסו לנחש איך אייתו שם "סביח".

הפסקת קפה: המטבחון, המעוצב בשילוב של עץ ונירוסטה, מתחבר לפינת הישיבה בכניסה, מה שיוצר אולם גדול שמשמש לכנסים, אירועים ו"מיט אפים". יש בו שולחנות ארוכים עם כסאות בגוונים בהירים ויש גם פינה עם מקרן שנפתח בשעת הצורך. במקרר השקוף יש קוטג', גבינה לבנה, גבנ"צ, לחם מלא, גבינה טבעונית, חלב מכל מיני סוגים, אפרסמון, שזיפים, ירקות, וטחינה.

על אחד השולחנות מונחות קערות עם חטיפי חלווה, בננות, תפוחים וסלסלה עם חטיפי מרס, מילקי ווי, טוויקס ובאונטי. על השיש ארבעה סוגי קורנפלקס, עמדת תה, מכונת קפה עם חלב מוקצף, טוסטר לחיץ, טוסטר קופץ, מיקרוגלים, כלים רב פעמיים ומדיח.

באחת המגרות יש עוגיות שוקולד, קרמוגית, וופלים קטנים, שטוחים, ועוגיות מרוקאיות ובאחרת קרקרים מלוחים, שקדים וקשיו לא קלויים, עוגיות שוקו צ'יפס וסנדוויץ''. ומי שרוצה קפה קר יכול לקחת קרח מהמכונה. יש גם מקרר לעובדים ומקרר עם שתיה קלה וחטיפים שאפשר לקנות מהתקציב האישי.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
תן ביס 4 תן ביס אריאל ברודי בירוק אודליה אלון בשחור ורום פלד בכתום. ראובן קסטרו
לא לריב: יש גם טוסטר לחיץ וגם טוסטר קופץ/ראובן קסטרו

CV: בילדותה הייתה אודליה הולכת עם אביה הקבלן לפגישות, התאהבה בתחום וחלמה להיות אדריכלית. בתיכון היא למדה במגמה דו לשונית, אנגלית וצרפתית, שהיא דוברת כשפת אם מהבית.

היא התגייסה לממר"מ, עשתה שם קורס תכנות, ועסקה בהדרכה על מערכת החלוקה של ערכות המגן.
במקום אדריכלות, היא נרשמה ללימודי חשבונאות בעקבות חברה, סיימה סטאז' במשרד סומך חייקין והתחילה לעבוד בחברת "קימברלי קלארק" כעוזרת חשב, התקדמה לעמדת החשבת ונשארה שם 12 שנים. מהחיתולים עברה לחברת מעליות וכיהנה כסמנכ"לית כספים במשך שלוש שנים, כשבשנה וחצי האחרונות היא ניהלה במקביל גם את אזור הדרום.

"במקרה ראיתי בלינקדאין שמחפשים ב'תן ביס' סמנכ"ל כספים", היא אומרת. כתבתי למנהלת משאבי האנוש האזורית של החברה הגלובאלית וזה התגלגל מהר מאוד. היום אני סמנכ"לית הכספים בישראל".

אריאל נולדה במסצ'וסטס, ארה"ב, למדה עם אחיה ב"הום סקולינג" ואחה"צ הלכה לכל חוג אפשרי. כשהייתה בת תשע ההורים החליטו לעשות עליה. כך יצא שהיא נכנסה למסגרת לימודית לראשונה בחייה, ולא הכירה את המנטליות והשפה.

"הגענו למרכז קליטה ברעננה עם החתולה שלנו. יש בעיר המון אנגלוסכסים וגם בכיתה היו הרבה דוברי אנגלית, מה שהקל על ההשתלבות, אבל עיכב את רכישת השפה. מגיל צעיר בעיקר רקדתי ולא היה לי שום כיוון שאליו נמשכתי, חוץ מהעובדה שמאוד אהבתי אירועים".

בתיכון היא למדה במגמת ג"ג וסוציולוגיה, התגייסה לשירות חובה ביחידת היחב"ל משטרת ישראל, הייתה רוב הזמן על אזרחי במשימות שהצריכו נוכחות נשית אבל לא נתנו לה תחושת משמעות. אחרי תשעה חודשים ביקשה לחזור לצה"ל וביתרת השירות שימשה כרכזת נפגעים של מודיעין שדה.

"כשהשתחררתי ניסיתי למצוא עבודה פה ושם, נכנסתי לעבודה מועדפת בהילטון כמלצרית, אחלה כסף, ונשארתי שם ארבע שנים. תוך כדי, נרשמתי ללימודי תעודה בהפקת אירועים ואחר כך עשיתי תואר הנדסאית באדריכלות נוף. אבל כשהתחלתי לעבוד בתחום וראיתי שרוב הזמן עובד במלחמה בירוקרטית בעיריות, הרגשתי שאני צריכה לחזור לאירועים ואנשים, אולי לרווחה בחברת הייטק".

היא התחילה כמנהלת משרד בחברה בכפ"ס שנרכשה על ידי חברה גלובאלית ומהר מאוד נשלפה כדי להיות עוזרת אישית לסמנכ"ל משאבי האנוש העולמי שלה, שהיה בארץ. כשהוא עזב, הציעו לה לטוס ולהמשיך להיות העוזרת האישית של המחליף שלו, במסצ'וסטס, ליד הדודים וסבתא. היא ארזה את הבעל, התינוקת והכלבה וטסה לשם. במהלך השנה וחצי שלה בארה"ב הספיקה לעבוד בעבודה זמנית כשהייתה בהריון עם הילד השני ואז החליטו לחזור לישראל ולמשפחה.

"כשהתחלתי לחפש עבודה, רציתי להתרחק מתפקיד של עוזרת אישית", אומרת אריאל, שעדיין בקצות המשפטים שלה נשאר ניגון עדין של מבטא. "דרך מישהי שמכירה מישהי הגעתי ל'תן ביס'. היה לי כבר חוזה בסטארט אפ, בתפקיד של קצת מהכל, אבל ראיתי שכאן יש אופק ובחרתי להצטרף לצוות שעושה את הצד התפעול של ה - HR. אנחנו אחראים על ה'און בורדינג', תהליך הקבלה של העובד.

"במהלך השנה בתפקיד, הצעתי עזרה למחלקת ניהול הטאלנטים העולמית, שמטמיעה עת תהליכי הרווחה לכל 25 המדינות שבהן פועלת החברה כמו איזה הודעות יקבלו וסקרי שביעות רצון שמועברים לעובדים, ואז הם פנו אלי ואמרו שנפתח תקן לתמיכה בצוות הגלובאלי ואם ארצה להגיש מועמדות. היום הצוות שלי נמצא במטה באמסטרדם ואני תומכת בפרויקטים שהוא עושה, מסייעת במחקר, ולומדת המון תוך כדי".

רום נולד עם מחשב ביד, כי ככה זה כשאבא שלך עובד בהיי טק. אבל בגלל שראה אותו עובד מסביב לשעון, לא רצה להיות כמוהו, ואת בגרות בחר לעשות בספרות. תוך כדי שירות עבד במוקד השירות של "קאר טו גו" וכשהשתחרר חיפש מה לעשות הלאה.

"הגעתי ל'תן ביס' דרך האקסית שלי שהיתה נציגת שירות לקוחות", הוא אומר, "עבדנו יחד ושלושה חודשים, נפרדנו ואז פרצה הקורונה, עברנו לעבוד בבית ונחסכה מאתנו אי הנעימות של לעבוד אחד עם השני. אחרי שנה בשירות לקוחות הבנתי שאפשר להתקדם. ראיתי שנפתח תקן במחלקת הדרכה, איכות ושירות, שתפקידה ליעל את שירות הלקוחות באמצעות הכוונה של נציגי החברה.

"אחרי כמה חודשים בתפקיד בקרה על הנציגים שלנו, באתי למנהל ואמרתי שיש כמה דברים שאפשר לנהל יותר בקלות וקיבלתי גיבוי לצאת לדרך. בלי שום ידע מוקדם בניתי את הצ'ט בוט של החברה, ומאז אני מנהל אותו. בספטמבר בנינו מערכת חדשה לגמרי והיא רצה כבר חודש"

תן ביס 5 תן ביס אריאל ברודי בירוק אודליה אלון בשחור ורום פלד בכתום. ראובן קסטרו
"יש לנו תן ביס, שזה אחלה פינוק"/ראובן קסטרו

בשביל הנשמה: אודליה מתאמנת בין 4-5 פעמים בשבוע אימוני כוח ופילאטיס מכשירים, אוהבת להיות בים ולקרוא ספר טוב. אריאל אופה מדופלמת של עוגות ועוגיות ולפני כמה שנים אפילו היה לה דוכן מכירה בקניון גבעתיים, אבל הניסיון להפוך את התחביב לעבודה הוציא את לה את הכיף. רום אוהב לצייר גרפיטי וגם קעקע קצת את עצמו וחברים. חוץ מזה הוא גיימר ובדרך כלל סוגר את היום במשחק מול המחשב עם חברים.

ערך מוסף: "יש לנו תן ביס, שזה אחלה פינוק", צוחקת אריאל, "וברצינות, מחלקת ניהול המשרד שלנו מעולה. בימי חמישי אחת לחודש יש האפי אוור מושקע ואם זה נופל על חג, זאת בכלל חגיגה. בראש השנה הייתה לנו הרצאת השראה של עידו גרינברג מ'משפט אחד ביום', 'אל תפסיקו לחלום' עם אוכל טעים.

"באוקטובר היה חודש המודעות לסרטן השד, בקיץ מסיבה ענקית בפארק הירקון עם עילי בוטנר ואחרי הקורונה החברה הטיסה אותנו לחופשת סקי בשוויץ, בלי סדנאות, נטו לפאן".

אודליה מעלה ומוסיפה, שהארגון היה מוקפד עד לרמת הבגדים הממותגים שהותאמו למזג האוויר ובחופש הגדול הייתה קייטנה לילדי העובדים. לרום חשוב שאין דיסטנס, אין צנזורה וכל אחד יכול להציע הצעות ולהתקדם.

מכיוון שחברת האם היא נותנת החסות לליגת האלופות, חובבי הכדורגל מבין העובדים קיבלו כרטיסים למשחקים בחיפה. אחד מילדי העובדים קיבל את ההזדמנות לבעוט בכדור במשחק בב"ש, ובנוסף זכה בערכה עם מדים, צעיף, כובע ובקבוק ממותג.

תן ביס 6 תן ביס אריאל ברודי בירוק אודליה אלון בשחור ורום פלד בכתום. ראובן קסטרו
הספונסרשיפ על הצ'מפיונס-ליג ארגן להם כרטיסים למשחקים של מכבי חיפה/ראובן קסטרו

מה לובשים: קוד לבוש הוא "תבוא כמו שאתה", אבל תראה סביר, בעיקר אם אתה קולט עובדים או משתתף בפגישות.

מאיפה עובדים: היברידי, יומיים - שלושה במשרד, אבל יש כאלה, כמו רום, שמעדיפים להגיע כל יום.

תן ביס 7 תן ביס אריאל ברודי בירוק אודליה אלון בשחור ורום פלד בכתום. ראובן קסטרו
לובשים מה שהם רוצים, אבל בלי להגזים/ראובן קסטרו

שכר: "אני רואה את השכר של המתחרים ואנחנו הוגנים ותחרותיים יחסית לשוק ובודקים את עצמנו כל הזמן", אומרת אודליה שמכירה את המספרים לעומק. "החברה ההולנדית נסחרת בבורסה ויש תכנית מניות לעובדים מרמה מסוימת, יש תכניות פיתוח לעובדים בחברה, ופעם בשנה יש דיון על עדכוני שכר, התקדמות ופידבק".

אריאל מספרת שהשכר שלה השתפר במעבר בין התפקידים ורום מאוד מרוצה: "בשירות הלקוחות השכר עלה כבר כמה פעמים, כי החברה הבינה שצריך לעדכן אותו כדי להיות תחרותיים וכל שנה מקבלים הערכה מהמנהל".

מה הלאה: רום התחיל ללמוד ניהול מאגרי נתונים והוא עובד צמוד למנהלי המאגרים של החברה ולומד מהם, כשהמטרה היא להפוך ל"דאטה אנאליסט". אריאל אומרת שהשמיים הם הגבול מבחינתה והיא רוצה להגיע הכי רחוק שאפשר בחברה ואודליה רואה את עצמה נכנסת יותר ויותר לביזנס. "התחום שאנחנו עוסקים בו נוגע לכולם. אני מבינה איזו השפעה יש לנו על האדם הרעב בבית ולכן צריך שהשירות שלנו יהיה הכי טוב, מהאפליקציה עד השליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully