וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנרג'יאן מודיעה: החל תהליך הפקת הגז הטבעי ממאגר כריש

עודכן לאחרונה: 26.10.2022 / 17:01

אנרג'יאן הודיעה כי גז ראשון הופק בהצלחה ממאגר כריש. זוהי נקודת ציון משמעותית בקידום חזון התחרות במשק הגז הישראלי ובהגדלת בטחון אספקת האנרגיה והעצמאות האנרגטית של ישראל. מתיוס ריגס, מנכ"ל אנרג'יאן: "בשורה משמעותית שתבטיח תחרות וביטחון אנרגטי לישראל ולאזור"

ראש הממשלה יאיר לפיד מעל אסדת כריש/עומר מירון, לע"מ

אנרג'יאן מודיעה: החל תהליך הפקת הגז הטבעי ממאגר כריש. הגז מופק כרגע מבאר "כריש מרכז 2" , וזרם הגז הולך וגובר באופן יציב. במקביל, מתקדמות ההכנות להזרמת הגז במערכת הצינורות אל החוף, ומכירתו ללקוחותיה של אנרג'יאן צפויה להתחיל ביומיים הקרובים. באר "כריש מרכז 1" צפויה להפתח בעוד כשבועיים, ובאר "כריש מרכז 3" בעוד כארבעה שבועות.

האסדה של אנרג'יאן ומערכת הצינורות שלה הינן בעלות קיבולת מקסימלית של 8 BCM לשנה. הקיבולת ההתחלתית היא עד 6.5 BCM לשנה, ומכירות הגז צפויות להגיע להיקף זה תוך 4 עד 6 חודשים מהיום. המשך הפיתוח של מאגר כריש צפון, ופיתוחן של מערכות נוספות לטיפול בנוזלים והולכת גז, מתקדמים על פי לוחות הזמנים ויושלמו לקראת סוף 2023. השלמת הפרוייקטים הללו תאפשר לאנרג'יאן להפיק את הכמות המקסימלית בהיקף של 8 BCM בשנה.

מתיוס ריגס, מנכ"ל אנרג'יאן: "אני שמח לאשר שאנרג'יאן החלה בתהליך הפקת הגז הטבעי ממאגר כריש. הפרוייקט מהווה נקודת ציון משמעותית עבור ישראל והאיזור, מבטיח תחרות למשק הגז הישראלי, מגביר את הבטחון האנרגטי במזרח התיכון, ומביא אנרגיה נקיה, במחירים נוחים, שתסייע להחליף את הפקת החשמל באמצעות פחם.

אנו ממשיכים להיות מחויבים להשגת המטרות שלנו לטווח הבינוני: הפקת 200 אלף חביות שווה ערך נפט ליום, ו- EBIDTAX (רווח לפני מס) בהיקף של 1.75 מיליארד דולר. תחילת הפקת הגז ממאגר כריש הינה אבן דרך משמעותית לקראת השגת המטרות הללו. כעת אנו ממוקדים בהגברת קצב הפקת הגז עד ל- 8 BCM בשנה, בצד פרויקטים נוספים למציאה ופיתוח של מאגרים נוספים באזור".
אודות אנרג'יאן:

אסדת כריש במים הטריטוריאליים של ישראל. חברת אנרג'יאן, אתר רשמי
אסדת אנרג'יאן במסעה לעבר עגינה באזור קידוח "כריש". היום הוחל בהפקת הגז/אתר רשמי, חברת אנרג'יאן

אנרג'יאן היא חברה ציבורית בריטית, שנוסדה בשנת 2007 ועוסקת בחיפוש והפקה של גז טבעי בישראל, יוון, הים התיכון והים הצפוני באמצעות שותפויות וחברות בנות. ניירות הערך של החברה נסחרים בבורסה לניירות ערך בתל אביב ובבורסה לניירות ערך בלונדון.

אנרג'יאן נכנסה לשוק הישראלי בשנת 2016, עם רכישת רישיונות הפיתוח למאגרים כריש ותנין במטרה לייצר תחרות במשק הגז הישראלי כחלק ממתווה הגז. לאנרג'יאן הסכמים חתומים למכירת גז טבעי עם עשרות לקוחות ישראלים, בהיקף הכולל את מלוא פוטנציאל הגז של מאגר כריש.

ב-2019 רכשה אנרג'יאן את חברת האנרגיה האיטלקית אדיסון (Edison E&P). במרץ 2021, גייסה החברה גיוס ענק בשווקים העולמיים ובת"א בהיקף של כ-2.5 מיליארד דולר, בהנפקת 4 סדרות אג"ח עם מועדי פרעון שונים. הפקת הגז הטבעי ממאגר כריש מתבצעת באמצעות מתקן צף Floating Production Storage and Offloading (FPSO) הממוקם כ-80 ק"מ מחופי ישראל, בתהליך יעיל, בטוח ונקי יותר.

כחלק מתוכניות החברה פועלת אנרג'יאן להרחיב את פעילותה באזור, ובתוך כך מבצעת בימים אלה קמפיין קידוח לאיתור מקורות גז טבעי נוספים במים הכלכליים של ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מתיוס ריגס ועופר בלוך חותמים על הסכם בין אנרג'יאן וחברת החשמל. יח"צ,
מתיוס ריגס חותם על הסכם מכירת גז טבעי עם מנכ"ל חברת החשמל, עופר סבלוך/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully