וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טירוף בוול-סטריט: פייסבוק מתרסקת ואילון מאסק קונה את טוויטר

עודכן לאחרונה: 27.10.2022 / 18:34

פייסבוק כבר מזמן לא נמצאת בתקופה רעה חולפת. הצלילה שהיא חוותה, של 30% בשווי המנייה, מוכיחה שהיא חייבת לחשב מסלול מחדש. במקביל, האיש העשיר בעולם השלים את רכישת הפלטפורמה תמורת 44 מיליארד דולר, באחת העסקאות המוזרות בתולדות מניות הטכנולוגיה

מטא. ShutterStock
פייסבוק מטא. צניחה של עשרות אחוזים במחיר המנייה/ShutterStock

נתחיל מהתחתית - ואולי יש לה עוד לאן לרדת? מניית מטא (פייסבוק) מתרסקת, אין מילה אחרת לתיאור ירידה של יותר מ-30% בשווי המניה, עם פתיחת המסחר בארצות הברית.

נכון, איש לא באמת מופתע מהמפולת, שכן פייסבוק, או בשמה הנוכחי של קבוצת החברות שתחתיה - מטא, "מדממת" כבר יותר משנה (מאז תחילת 2022, איבדה מטא כ-60 מיליארד דולר משוויה!), עם ירידות חדות בחודשים האחרונים, אבל אם מישהו חשב שמדובר בתקופה רעה חולפת או במקרה חמור במיוחד של ירידה שחווה כל ענף הטכנולוגיה, באה הצלילה של היום והוכיחה שגם אם מוקדם עדיין להספיד את הרשת החברתית ששינתה את העולם, הרי שהיא תהיה חייבת, לכל הפחות, לחשב מסלול מחדש.

הכתובת הייתה על הקיר: מטא-פייסבוק איבדה כבר מיליארדים רבים משוויה בשיא, אבל השבוע האחרון היה רע במיוחד לרשת ולמייסדה, מארק צוקרברג. זה התחיל עם מכתב שקיבל צוקרברג מבראד גרסטנר, מנכ"ל אלטימטר קפיטל שמחזיקה מניות של מטא בשווי של כ-320 מיליון דולר, שבו הביע נציג המשקיעים חוסר אמון בתכנית המטאוורס, ה"בייבי" של המייסד, שעבורה הגדיל מאוד את כוח האדם בחברה.

גרסטנר אמנם הביע אמון בעתיד מטא, אך דרש מצוקרברג לקצץ לפחות 20% ממצבת המועסקים בחברה.

יובהר מיד: אחזקות בשווי כל 320 מיליון דולר אינן מקנות לאלטימטר מעמד של משקיעה גדולה במטא, אבל הייתה זו עוד מכה בדרך ארוכה מדי של הפסדים, ששיאה (כלומר, לעת עתה), הגיע בדוח רבעוני חלש שרק הגביר את חוסר האמון בקרב המשקיעים.

עתה נותר רק לראות האם צוקרברג, האיש ששינה את מסלולה של האנושות בדורנו בכל כך הרבה מובנים, יצליח להמציא את עצמו ואת מטא מחדש, או שמא הוא (והיא) איבדו את מגע הזהב שהפך אותו לאחד המשפיעים בדורנו.

אילון מאסק. רויטרס
האיש העשיר בעולם, אילון מאסק. הפך ממשתמש כבד בטוויטר לבעלים החוקי שלה/רויטרס

טעות של 44 מיליארד דולר?

ומזו שיורדת לזו שעולה, או לפחות משנה כיוון: האיש העשיר ביותר בעולם, אילון מאסק, מייסד ובעלים של יצרנית כלי הרכב החשמליים טסלה, השלים את רכישת פלטפורמת המסרונים טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר.

מדובר באחת העסקאות המוזרות בתולדות מניות הטכנולוגיה. טוויטר נוסדה כבר בשנת 2006 על ידי ג'ק דורסי ואוון ויליאמס, אך רק בעשור האחרון זכתה להכרה ציבורית נרחבת והפכה לזירת התגששות פוליטית מרתקת, בעיקר עם הצטרפותו של דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב לשעבר (שחשבונו נחסם אחרי ניסיון ההשתלטות על גבעת הקפיטול) למרוץ הפוליטי.

ב-26 באפריל 2022, הודיע אילון מאסק - בעצמו אחד המשתמשים הכבדים ביותר בפלטפורמה, כי הוא רוכש אותה תמורת 44 מיליארד דולר. העסקה נתקעה, מאסק נסוג, אך הפך שבוי בהבטחתו ולמעשה "נאלץ" לעמוד מאחורי ההצעה שהגיש לרכישה.

ייתכן שההצעה היית מוגזמת: לטוויטר היו (בשנת 2021) הכנסות של יותר מ-5 מיליארד דולרים, אך רווחים של כ-220 מיליון דולר "בלבד", סכום שלא בטוח שמצדיק את שווי העסקה. מצד שני, אם האיש העשיר ביותר בעולם לא יוכל להרשות לעצמו לבזבז סכום שכזה, מי כן?

מכל מקום, מניית טוויטר הושעתה ממסחר בעקבות הרכישה - ועתידה כרגע הוא מעט לוט בערפל, בעיקר בעקבות הכרזות של מאסק על כוונתו לפטר עובדים רבים מהחברה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מארק צוקרברג. GettyImages
מארק צוקרברג. יצליח להמציא את עצמו מחדש? הפעם הקודמת שבה ניסה, הייתה כישלון מהדהד/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully