וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענף האדריכלות במצוקה, האם 2023 תנער אותו?

31.10.2022 / 9:24

אין זה סוד שענף האדריכלות ספג טלטלה בשנת 2022, בכל הקשור לגיוס עובדים למשרדי האדריכלות והעיצוב. אז איך בכל זאת קולטים המשרדים כח אדם חדש - ומה צפוי לנו ב-2023?

מתחם יוספי ברמת גן, ברג אדריכלים. א. סטודיו הדמיות,
מתחם יוספי ברמת גן, תכנון V5 אדריכלים. מי רוצה להצטרף לתעשייה?/א. סטודיו הדמיות

"קשה להשיג עובדים בעלי ניסיון בענף האדריכלות. החדשות היותר מצערות הן שאני לא רואה איך השוק ישתנה בשנה הבאה. מי שיכול ומי שרוצה להבטיח את עתידו פונה למקצוע אחר או לסביבת עבודה רווחית יותר ופחות מתישה. השוק מבוסס בעיקרו על אלו שלמדו הנדסאות אדריכלות, מוכשרים, שמשרדי אדריכלים בוחרים ומכשירים את הטובים שביניהם".

הדובר הוא אדריכל איתי ליננברג, מ"רוזן-ליננברג" אדריכלים, שמספר על הקושי הגדול בענף - גיוס עובדים: "הקמנו מסלול נוסף ואנחנו מגייסים אנשים שעשו את המסלול ההפוך, עבדו בהייטק בתור מהנדסי חשמל או אלקטרוניקה. הם עשו לביתם והחליטו לשנות מקצוע. מדובר באנשים מוכשרים עם ידע רב וגישה לתוכנות. אנחנו מאתרים אותם ומעבירים להן הכשרה מקצועית ומדובר לרוב בהצלחה מרובה".

לדברי ליננברג "מקצוע האדריכלות שחוק אבל עדין אטרקטיבי. רק בשבוע שעבר ראיינתי רואת חשבון שעבדה 20 שנה במקצוע ומעוניינת לעשות הסבה, אישה חכמה וחרוצה וסקרנית, כל התכונות שנדרשות לבעל מקצוע טוב. אני טוען שמי שטוב במקצוע אחד, יכול להיות מעולה במקצוע אחר. זו האמונה שלי ואותה אני מנחיל לצוות המשרד בעת גיוס".

גיל שלישי נס ציונה - אדריכלות רוזן ליננברג. עמית גירון,
גיל שלישי נס ציונה. מבנה: אדריכלות רוזן ליננברג/עמית גירון

לדברי אדריכלית-שותפה טלי דראל מ-V5 אדריכלים, אכן יש מצוקה בענף מבחינת כח אדם והדרכים לאתר אנשי מקצוע חדשים לא פשוטות: "אנחנו כמובן נעזרים ברשתות החברתיות, הרבה מפה לאוזן ודרך הפקולטות וההיכרות שלנו עם צוות המרצים מקבלים המלצות ו'קוטפים' את הסטודנטים המצטיינים. לתחושתי נוצרה סוג של הקלה וריכוך, ועכשיו זורמים אלינו יותר ויותר קו"ח של אדריכלים מנוסים, לצד בוגרים. אני מאמינה שהמטוטלת הזו תחזור למקומה בשנה הקרובה, מטוטלת שזזה אחרי הקורונה לכאן ולשם ובתקופה האחרונה היא מעט התאזנה".

דראל מסבירה כי "אנחנו משרד גדול, עם הרבה אנשים שיודעים להכשיר את הסטודנטים הטובים, בהם זיהינו את הפוטנציאל. כמשרד מגוון ורב תחומי, העוסק במגורים, תעסוקה, מתחמי חינוך, קהילה וספורט, האדריכלים הצעירים מגיעים עם רעב גדול ללמוד, וכך הם מקבלים שפע של מידע וניסיון. יש גיוון מצוין לכל אדריכל מתחיל ומתקדם שרוצה להיחשף לכל סוגי הבנייה בארץ. למרות גודלו, זהו משרד בעל אופי משפחתי, שמורכב מחמישה שותפים שלכל אחד יש גם את הצוות האינטימי שלו. כולנו מתנהלים בתוך הצוותים שלנו. עם מעורבות מאוד גדולה של השותפים. מתגאים באווירה הביתית והנעימה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מרכז המבקרים של גינדי החזקות. תכנון ועיצוב ראובני אדריכלות פנים. ניצן הפנר,
מרכז המבקרים של גינדי החזקות. תכנון ועיצוב ראובני אדריכלות פנים/ניצן הפנר

מעצבת הפנים קארן ראובני בעלת ראובני אדריכלי פנים, מסכמת: "ההייטק הזיק לשוק כמו גם לשווקים אחרים. יש ציפייה מסוימת לפינוקים שהם נחלת התחום בלבד. ההייטק בהחלט סייע לעובדים ליהנות מפריבילגיות שלא אפיינו את ענף האדריכלות. אני זוכרת ששני עובדים שלנו החליטו לפתוח משרד ומהר מאוד הבינו את הקושי , והחליטו לשנות כיוון ולעזוב את המקצוע. אימא שלי דניאלה ראובני הקימה את המשרד ביחד עם אבי, היא בוגרת בצלאל ומרצה בכירה במסלול עיצוב פנים מזה עשור במכללה למנהל. היא בוחרת בבוגרים מוכשרים שנוצרה בינה ובינם כימיה טובה לצד סגנון המתאים למשרד. אני ממליצה ללכת ולצפות בעבודות סוף השנה של בתי הספר לעיצוב ואדריכלות ברחבי הארץ, ולמצוא את האנשים שיתאימו לכם. לצד חוסר ניסיון תעסוקתי , אלו בוגרים שמגיעים מלאי תשוקה, ובשורה תחתונה הם מגיעים עם שפע רעיונות וחידושים בתור הדור הצעיר בענף העיצוב. תתפשרו על חוסר ניסיון, זה יכול בהחלט להצליח".

  • עוד באותו נושא:
  • אדריכלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully