וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייט עם בראד פיט: זו רק אני או שהקפה איתו טעים יותר?

עודכן לאחרונה: 5.11.2022 / 11:22

הפרסומת של ג'ורג' קלוני לקפה זכורה היטב, גבר מסוקס ומלא בקסם אישי מציע לנו קפה שאי אפשר לעמוד בפניו, וזה עבד, עד שמצאתי את ה-X פקטור לכוס הקפוצ'ינו שלי. הפרזנטור המתחרה אומנם לא מגיע עם המכונה שבדקתי אבל היא מעניקה חוויה רב חושית ולא רק בגלל בראד פיט

ייתכן כי בהשפעת הקורונה והסגרים בהם שהינו את מרבית יומנו בבית או שאולי זו הקידמה אבל בשנים האחרונות גילינו שביתנו הוא מבצרנו וכי אפשר לשדרג את האווירה בבית כך שנרגיש כמו בחופשה במלון בוטיק יוקרתי.

לא בכדי, עלו בשנתיים האחרונות המכירות בקטגוריות שונות לבית, מריהוט ועד אביזרים ליצירת אווירה, מכלי אירוח ועד מכשירים מתקדמים למטבח. בין הקטגוריות הצומחות נרשמה עלייה משמעותית בביקושים למכונות קפה - הרי לבתי הקפה לא יכולנו ללכת והתבקש היה להכניס את הכנת הקפה הביתה, כזה שיזכיר את טעמו של הקפה המשובח שאנחנו שותים בחוץ ומוכנים לשים עליו את כספנו.

מגמה שזיהינו לאחרונה מצביעה על דרישה מוגברת של צרכנים לקפה טרי שנטחן במקום ישירות אל כוס הקפה שלנו, צרכני קפה איכותי רוצים זמינות לקפה כזה במהלך היום גם בבית או במשרד. משהו בארומה המתפזרת באוויר בזמן שכוס הקפה שלנו מתמלאת בנוזל הממכר הזה, הצליח להפוך את ההכנה לחוויה וכבש את ליבם של חובבי קפה רבים - כך הפכו בשנתיים האחרונות המכונות שטוחנות פולים בבית למוצר מבוקש, לא עוד נחלתם של בתי הקפה בלבד.

יצאנו לבדוק אחת כזו בדיוק וחזרנו עם רשמים:

קמפיין דלונגי בכיכובו של בראד פיט. יח"צ חו"ל,
הפרזנטור של מכונות הקפה של דלונגי, נותן פייט לג'ורג קלוני/יח"צ חו"ל

המותג DeLonghi (דלונגי) נחשב לשחקן חזק בשוק מכונות הקפה האוטומטיות והוא מוכר למעלה ממיליון מכונות קפה בשנה. ביקשנו לבדוק את הדגם שיתאים לבית, שנוכל להניח במקום בולט במטבח, שיתאים לצבעים המודרניים של העיצוב, שלא יתפוס הרבה מידי מקום, שיהיה קל לנקות ושיכין את הקפה הטעים והמקצועי ביותר שאפשר.

על פי רשימת הדרישות (הלא קטנה) שלנו, הוצע הדגם המתקדם והחדש ECAM370.95 לסדרת מכונות הקפה דינמיקה פלוס. קראנו את המפרט והופעל עלינו הקסם של הפרזנטור (בראד פיט כבר אמרנו?) אבל כשראינו אותה, התאהבנו במבט ראשון - כמו שניראה עד כה, היא עונה על כל הציפיות ונותר לבחון את הקפה שהיא יודעת להפיק.

מכונת הקפה האוטומטית של דלונגי. יח"צ,
מכונת הקפה האוטומטית של דלונגי/יח"צ

הבטחות היצרן

מכונת הקפה ECAM370.95 של דלנוגי מסדרת דינמיקה פלוס, יודעת להכין 2 כוסות אספרסו קצר או ארוך בלחיצת כפתור אחת, בו זמנית.

היא מגיעה עם מערכת LatteCrema להקצפת חלב אוטומטית והכנת קפוצ'ינו. יש לה פאנל בקרה דיגיטלי עם מסך מגע 3.5" צבעוני להפעלה קלה ומהירה.

יש אפשרות לשימוש בפולי קפה או בקפה טחון לבחירתנו וניתן לשלוט בטמפרטורה, בחוזק ובאורך המשקה והיא מציעה מתכונים מוגדרים לסוגים שונים של קפה בלחיצת כפתור. מטחנת הקפה שלה שקטה עם היצע של 13 רמות טחינה לדיוק מירבי של מרקם הקפה.

בנוסף, קיימת האפשרות ליצירת תפריט מתקדם עם מתכונים מותאמים לפי טעם אישי ואפשרות למזיגת מים חמים עבור תה וחליטות.

קישוריות בלוטות עם אפליקציית Coffee Link מבית דלונגי המאפשרת יצירת משקאות חדשים ומותאמים אישית, גישה להגדרות מתקדמות ועוד.

למכונה מדגם זה, תכנית ניקוי אבנית אוטומטית בתפעול עצמי ויחידת חליטה נשלפת וקלה לניקוי.

מכונת הקפה האוטומטית של דלונגי. יח"צ,
מכונת הקפה האוטומטית של דלונגי/יח"צ

סוגי הקפה שמוגדרים במכונה:

  • Long: קפה פילטר בבישול איטי ולחץ חליטה נמוך
  • Doppio+: אספרסו כפול עם ארומה מוגברת
  • Coffee: קפה אירופאי קלאסי
  • Cappuccino+: קפוצ'ינו עם יותר קפה וארומה מוגברת
  • Cappuccino Mix
  • מקיאטו
  • לאטה מקיאטו
  • לאטה
  • Coffee Pot: קנקן של קפה
  • FlatWhite
מכונת קפה אוטומטית דלונגי דינמיקה פלוס De’Longhi ECAM370.95.T. יח"צ,
מכונת קפה אוטומטית דלונגי דינמיקה פלוס De’Longhi ECAM370.95.T/יח"צ

המפרט הטכני

  • קיבולת מיכל הפולים: 300 גרם
  • נפח מיכל מים נשלף: 1.8 ליטר
  • נפח מיכל חלב נשלף: 0.5 ליטר
  • גובה מזיגת קפה: 84-135 מ"מ
  • קיבולת מיכל פסולת: 14 מנות
  • הספק: 1450w
  • לחץ משאבה: 19bar
  • צבע: טיטניום
  • מידות: גובה 34.8, עומק 42.9, רוחב 23.6 ס"מ
  • משקל: 9.5 ק"ג
  • Made in Italy

כזה בדיוק! רק בלי בראד פיט על הספה שלנו, מכונות הקפה של דלנוגי

"הצרכן הישראלי מבין בקפה איכותי"

לדברי יאיר רוזן מנכ"ל חברת ברימאג, יבואנית המותג לישראל: "הצרכן הישראלי מבין בקפה איכותי ואנו מזהים עלייה דרמטית ברכישת מכונות קפה אוטומטיות לבית, המאפשרות ליהנות מקפה טרי הנטחן מפולי קפה טריים, באותה רמה ואיכות של בית קפה. בשנים האחרונות בכלל ועם ההתכנסות בבתים בתקופת הקורונה בפרט, ישנה מגמה צרכנית של מעבר מקפסולות לקפה טרי הנטחן דקות לפני הלגימה הראשונה".

בישראל, משווקת דלונגי את מוצריה באמצעות חברת ברימאג, המפעילה את חנות הקונספט הייחודית למותג דלונגי בתל אביב ואת רשת מטרו למוצרי חשמל ביתיים. מכונות הקפה משווקות גם ברשתות החשמל, החנויות המתמחות ואתרי הסחר המורשים.

מחיר מכונת הקפה ECAM370.95 של דלנוגי: 3,990 שקל. היא מגיעה עם שנתיים אחריות של היבואן הרשמי של מוצרי DeLonghi בישראל. לפרטים נוספים ניתן להיכנס לאתר היבואן.

מכונת הקפה האוטומטית של דלונגי. יח"צ,
מכונת הקפה האוטומטית של דלונגי, דינמיקה פלוס/יח"צ

הבדיקה

לפני שנתאר את השימוש במכונה, את תפעולה ואת טעמו של הקפה שהיא מפיקה, יש לציין שכל תהליך ההכנה מעניק חוויה לקוח ברמה גבוהה שטרם הכרנו.

עד כה השתמשנו במכונות הקפה הביתיות (אוטומטיות וידניות) שעושות שימוש בקפסולה סגורה שטעמה ועוצמת הקפה בה מוגדרים מראש, טרם הרכישה. הקפסולה שבחרנו והגדרות היצרן במכונת הקפה הם אלו שהכתיבו את טיבו וטעמו של הקפה שיצא.

במכונת הקפה של דלונגי, זו שבדקנו, ניתן לבחור את המרקם של הקפה שאנחנו אוהבים ע"י בחירה של אחת מבין 13 רמות הטחינה של הפולים או לחילופין, להשתמש בקפה טחון מראש (האופציה הפחות טובה לטעמנו, שכן הטעם נפגם בהשוואה לטחינה של פולי קפה במקום).

המכונה שבדקנו משרתת 4 חובבי קפה שגרים באותו בית, כאשר כל אחד מאיתנו אוהב את הקפה שלו שונה מאד מהאחר. באמצעות פונקציית "MY" על גבי הצג, ניתן לתכנת 3 פרופילי קפה אישיים מראש עם בחירה של כמות הקפה והחלב. האפשרות להגדיר פרופילים אישיים שהמכונה זוכרת לתמיד, היווה עבורנו פתרון נוח. לא עוד התאמה אישית בכל הכנה אלה הגדרה קבוע עבור כל אחד מאיתנו.

מיכל החלב של המכונה נשלף, נוח מאד לניקוי, גדול באופן יחסי וקבלו חידוש, הוא גם תרמי, כזה שנועד לשמור על הטמפרטורה של החלב גם כשהמיכל עומד בחוץ (ובכל זאת, אולי זה רק אצלי בראש, לא הייתי משאירה את החלב מחוץ למקרר ליותר משעה). את המיכל ניתן לאחסן במקרר ואין צורך לרוקנו אחרי כל שימוש. גודלו מתאים בדיוק למדף בו מניחים את החלב בעמידה, גם על דלת המקרר.

המכונה מציעה התחברות לממשק עם אפליקציה ייעודית, Coffee Link, דרכה אפשר גם מרחוק, להדליק/לכבות את המכונה, או לתכנת פרופילים כך שתוכלו לעשות זאת גם בזמן מנוחה ולאו דווקא בעמידה מול המכונה. חוץ מזה לא מצאנו באפליקציה צורך ממשי נוסף.

בזמן אירוח, ניסינו את הפונקציה של קנקן הקפה (כמו זה שמגישים בבתי מלון), מעבר להפתעה בעיני האורחים להגשה הלא שגרתית, שמחנו שלא היינו צריכים באמת להכין את הקפה אלא יכולנו רק ללחוץ על כפתור והקנקן התמלא מעצמו בקפה שהתאמנו מראש.

בבקרים, כשאנחנו קצת ממהרים, אנחנו משתמשים באופציה של הכנת 2 כוסות בו זמנית, וזה נחמד גם לזמן אירוח.

הבוכנה ממנה יוצא הקפה, עולה ויורדת והפיות מהן נמזג הקפה לכוס (שתיים) קרובות כך שניתן להתאים כל סוג של כוס שאוהבים, גבוהה או נמוכה, צרה או רחבה.

חסרונות קלים שמצאנו (שאגב, לא מפחיתים את עוצמת החוויה למשתמש) הם:
1. הרעש שהמכונה עושה בזמן העבודה חזק יותר ממכונות הקפה האחרות שאנחנו מכירים.
2. היא קצת איטית - מה שנגרם מתיכנות מדויק של הקפה שבחרנו. היא הרי מחשבת את כמות הקפה שהגדרנו, מכינה את גורס הפולים למרקם שבחרנו, דואגת שהטמפרטורה של המים תהייה מדויקת ומביאה את מקציף החלב לרמת ההקצפה שביקשנו, כל זה קורה ב- 48 שניות עד שכוס הקפוצ'ינו שלי מוכנה. אז היא איטית יותר ממכונות ש"סוחטות" קפסולות אבל לא הרבה יותר ממכונות הקפה המקצועיות והגדולות בבתי הקפה שאנחנו מכירים.

מכונת הקפה של דלונגי. יחצ ברימאג,
מכונת הקפה של דלונגי, דינמיקה פלוס/יחצ ברימאג

לסיכום הבדיקה

אומנם, את הקפה שתיתי בלי שבראד פיט החזיק לי את היד והקשר היחידי בינו לבין מכונת הקפה שבדקתי הוא ששניהם יפים ברמות כואבות.

במהלך שבוע של תהיות וטעימות מכל סוגי הקפה, בעוצמות שונות, עם סוגי מתחלפים של פולים, במרקמים מגוונים (רמות הטחינה של הפולים מדק דק ועד לטחינה גסה יותר), אולי הטעם מושפע מהחוויה אבל הקפה טעים לנו בכמה מונים מאשר קפה במכונות אחרות שהשתמשנו בהן.

כאשר הפולים נטחנים ברגע הכנת כוס הקפה והארומה מתפזרת בחלל - ישנה תחושה שכל גרגיר שטחן ברגע זה, נמצא שם רק בשבילי!

בכותרת, תיארתי "חוויה רב-חושית" ולכך בדיוק התכוונתי. הטעם של הקפה, הריח של פולי הקפה הארומטיים שנטחנים במקום מתפזרים בחלל המטבח, מראה העיניים של מכונה יפה להפליא שמשדרגת כל מטבח, והשמיעה של פולי הקפה שנטחנים במקום.

נכון, המחיר שלה גבוה למדי, עם או בלי השוואה למכונות קפה אחרות, כאלו שטוחנות פולים או כאלו שנעזרות בקפסולות אבל - לצרכני הקפה המכורים, כאלו ששותים יותר מכוס קפה אחת קנויה ביום, כאלו שאוהבים להתפנק ומוכנים לשלם עבור זה, כאלו שמוכנים לוותר על תענוגות אחרים כדי ליהנות מכזו אחת בבית (או במשרד או בקליניקה או בכל מקום בו אתם שוהים מחצית מהיום שלכם) - עבורם המחיר החד פעמי, הופך להגיוני.

פולי הקפה לכוס אחת, (בחישוב מהיר) יעלו כשליש מחיר ממחירה של קפסולה, כך שאם אתם מתכננים לרכוש מכונה שלוחצת קפסולות, החיסכון בתשלום הוא לטווח ארוך כשמשתמשים בפולים.

והארומה... .אוי הארומה.... חבל שאי אפשר להעביר פה את הניחוח. ולא, היא לא מגיעה עם בראד פיט אבל היא מרשימה, ייצוגית יפה ומפתה בעצמה, כבר אמרתי?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully