וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022: האם הציבור קנה את המבצעים בחנויות?

עודכן לאחרונה: 2.11.2022 / 13:00

נתוני ההוצאות ביום הבחירות מלמדים שהציבור בחר בשופינג וניצל את יום השבתון לקניות. היקף הרכישות בכרטיסי אשראי הראה זינוק בהוצאות לעומת מערכת הבחירות הקודמת ומרכזי הקניות דיווחו על עלייה של עשרות אחוזים במספר המבקרים

אישה משלמת עם כרטיס אשראי. ShutterStock
הצביעו באשראי: היקף רכישות גבוה משמעותית ביום הבחירות/ShutterStock

זהות פוליטית היא דבר חשוב, כך עולה משיעורי ההצבעה הגבוהים כמעט בכל מגזר בחברה הישראלית, אבל ככל הנראה - ועם כל הכבוד לדמוקרטיה - חלק מהותי מאוד בזהות שלנו הוא חדוות השופינג: מהנתונים שמסרה חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), עולה כי אתמול, ביום הבחירות 1.11, במהלך שעות הבוקר ועד השעה 12:00, נרשם זינוק חד (38%) בהיקף הרכישות של הישראלים באמצעות כרטיסי אשראי, לעומת יום הבחירות הקודם ב-23 במרץ 2021.

במהלך השעות שלאחר מכן ועד השעה 17:00, התמתן הזינוק, שעמד לבסוף על כ-18% עם סך הוצאות בגובה 1.028 מיליארד שקל לעומת 872.18 מיליון שקל במרץ 2021.

הדקה הכי עמוסה במהלך היום היתה 12:48 עם למעלה מ-12,200 עסקאות בדקה והוצאות בסך 2.46 מיליון שקל

משב"א נמסר: "לאורך כל שעות היום נרשמו במערכות שב"א עסקאות בקצב גבוה יותר ההוצאות במהלך מהפעילות בכל ימי השישי האחרונים. הזינוק בהוצאות לעומת מערכת הבחירות האחרונה הוא תוצאה של הגברת השימוש בכרטיסי האשראי ובארנקים הדיגיטליים שהפכו לאמצעי התשלום הנוח והנפוץ עבור הישראלים".

אדם יושב מול המחשב עם כרטיס אשראי. ShutterStock
אונליין ואופליין: זינוק חד רכישות הישראלים בכרטיסי אשראי ביום הבחירות/ShutterStock

54% יותר מאשר בבחירות 2020

חברות האשראי דיווחו גם הן על גידול משמעותי בהיקף העסקאות שבוצעו אתמול.

מנתוני חברת Max על הוצאות בכרטיסי אשראי ביום הבחירות נכון לשעה 22:00 נראה כי הישראלים הוציאו כ-1.566 מיליארד שקל בכרטיסי האשראי בארץ ובחו"ל*, מחזור יומי הגבוה יותר בכ-23% ביחס ליום הבחירות הקודם ב-2021, וגבוה יותר ב-54% מאשר ביום הבחירות שלפניו ב-2020.

ומה קנו הכי הרבה? אם מתייחסים לחלוקת ההוצאות לקטגוריות, ניתן לראות כי 21% מהעסקאות היו בתחום המזון, המשקאות והטבק, 10% מהעסקאות בתחום ההלבשה וההנעלה (יותר מפי שניים מאשר ביום רגיל), 6% בתחום הבידור והפנאי, 5% בענף מוצרי החשמל ו-4% מהעסקאות בוצעו בתחום הרהיטים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
כרטיסי מקס MAX. יח"צ,
חברות האשראי דיווחו גם הן על גידול משמעותי בהיקף העסקאות שבוצעו ביום הבחירות/יח"צ

150% יותר מבקרים מאשר ביום רגיל

כיוון שהיקף הרכישות בכרטיסי אשראי לא מסכם את סך הרכישות הכולל של הישראלים (הרי יש כאלו המשלמים במזומן או בהעברה בנקאית, או אפילו רכישות גדולות יותר באמצעות הו"ק), בדקנו גם את התמועה של הישראלים בחנויות הפיזיות בקניונים ובמרכזי הקניות השונים ברחבי הארץ.

אלכס קפלן, מנהל שיווק דיזנגוף סנטר: "החל משעות הבוקר נרשמה עלייה משמעותית של כמות המבקרים בסנטר. בהשוואה ליום פעילות שגרתי, הגיעו 50% יותר מבקרים שנהנו מהפעילויות שהכנו עבורם ומהמבצעים הייחודיים ליום הבחירות בחנויות השונות".

ניצן אריאל, מנכ"ל קניון עיר ימים": "יש תחושה של אופטימיות בקרב השוכרים בשל מספרי מבקרים מרשימים וממוצע עסקאות גבוה, כבר בשעתיים הראשונות של הבוקר, מספר המבקרים היה גבוה ב- 150% ביחס ליום רגיל. בנוסף למבצעים אטרקטיביים של החנויות והרשתות נהנו המבקרים ממתחם אמנים ייחודי שהקמנו לצד דוכני אוכל שמדגישים את הפאזל הישראלי הרחב".

אורי אבל, מנכ"ל קניון שבעת הכוכבים: "כמו שהערכנו, נרשמה עלייה של עשרות אחוזים במספר המבקרים ביחס ליום רגיל. העלייה באה לידי ביטוי לא רק בחנויות אלא גם במסעדות ובדוכני ועסקי המזון. סביר שתנועה ערה זו תורגמה כמובן לעלייה בהיקפי הפדיונות. מעבר למבצעים משתלמים ברשתות, הענקנו גם רובד נוסף של פעילויות ייחודיות, סדנאות ופעילויות למשפחות חגיגת בחירות צבעונית".

קניון שבעת הכוכבים עלייה של עשרות אחוזים. יח"צ,
קניון שבעת הכוכבים: עלייה של עשרות אחוזים במספר המבקרים/יח"צ

דותן שלום, מנכ"ל קניון שער הצפון: "יום השבתון הביא לשבירת שיאי מבקרים גם הפעם, עם עלייה של 20% ביחס לאותן שעות פעילות בבחירות האחרונות. על אף השיח על יוקר המחיה ועליות המחירים, הצרכנים מנצלים את יום החופש על מנת להצטייד לקראת עונת החורף בזכות מבצעי עומק משמעותיים שמציעות הרשתות. על מנת להעמיק את חוויית הקניה בחרנו להציג לאורך היום גם מתחם פעילות משפחתי רחב עם מתנפחים, עמדות גיימינג ופעילויות נוספות בכניסה חופשית".

ערן אמציה סמנכ"ל שיווק, ניהול ותפעול בביג מרכזי קניות: "במרכזי וקניוני ביג נשברו אתמול כל השיאים, הן במספר המבקרים והן בפדיונות. החנויות מדווחות על גידול בפדיונות של מאות אחוזים ביחס ליום רגיל וכ25% אחוז ביחס לבחירות הקודמות".

מרכזי קניות ביג. יח"צ,
תנועה ערה של מבקרים בביג מרכזי קניות, יום הבחירות/יח"צ

פדיונות בעלייה: פתיחה חזקה לחודש הקניות

התנועה הערה והמוגברת במרכזי הקניות והקניונים השונים ברחבי הארץ הייתה מורגשת מאד אך האם כמות המבקרים מעידה גם על עלייה משמעותית בפדיונות? בדקנו עם המותגים, הרשתות והחנויות:

רשת חנויות החשמל האלקטרוניקה והדיגיטל א.ל.מ: שברה שיאי מכירות נרשמו בכל 40 סניפי הרשת. המכירות זינקו ב-15% בהשוואה למערכת הבחירות הקודמת, המוצרים הנמכרים ביותר הם מקררים, מסכי סמסונג, שואבי אבק ושוטפים ומוצרי טכנולוגיה כגון מכשירי סלולר, טאבלטים וקונסולות.

גם רשת מחסני חשמל שיא חדש במחזור המכירות היומי מאז היוסדה. המחזור של הרשת ביום הבחירות היה פי 10 בהשוואה ליום רגיל וב-50% יותר בהשוואה למחזור של יום הבחירות האחרון. הערים שבהם נרשם מחזור המכירות הגבוה ביותר בסדר יורד: אתר הסחר של הרשת, באר שבע, קריות, ירושלים, פתח תקוה, אשדוד ובילו. הקטגוריה שבה נרשמו הביקושים הגבוהים ביותר ביום הבחירות היא קטגוריית המסכים שריכזה כרבע מהמחזור של הרשת.

מאיה דונרשטיין יתיר, סמנכ"לית שיווק קבות רב בריח: "ביום הבחירות הורגשה תנועה ערה של לקוחות לאורך כל שעות היום בסניפי הרשת ונרשם גידול של כ-300% מול יום רגיל בסגירת עסקאות וחיוב כרטיסי אשראי. מסתבר כי הישראלים חזרו להשקיע בעיצוב הבית אחרי גלי הנסיעות לחו"ל בקיץ ובחגים".

טל רז, מבעלי רשת ג'נטלמן: "מתוך הניסיון שלנו בסבבים הקודמים של הבחירות, נערכנו מראש עם מגוון מבצעים אטרקטיביים על מגוון הקטגוריות. ביום זה רשמה הרשת עליה משמעותית במכירות ביחס ליום רגיל, זאת כמובן כתוצאה ישירה של קהל המבקרים הגבוה בקניונים. ניכר כי בסבב הבחירות הנוכחי הצרכנים ממוקדים יותר כאשר את סקר השוק עשו ברשת".

קניון עיר ימים, מספר המבקרים גבוה ב-150 אחוז. יח"צ,
קניון עיר ימים. מספר המבקרים גבוה ב-150 אחוז/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully