וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

והרי התחזית לימי הקניות של נובמבר: איך יתנהגו הצרכנים?

עודכן לאחרונה: 8.11.2022 / 12:25

הימים הראשונים של חודש נובמברכבר מאחורינו ואפשר להתפנות למה שחשוב באמת, או לא באמת אבל מעסיק את צרכנים בכל העולם: חודש הקניות! מחקר חדש חושף את ההתנהגות הצפויה של הצרכנים לקראת חג השופינג השנתי, מוכנים?

חלון ראווה עם המילה סייל עליו. ShutterStock
נובמבר סייל: חודש הקניות החל ואירועי המכירות הגדולים עוד לפנינו/ShutterStock

ביום הבחירות שהתקיים בתחלת החודש, 1.11 והיה גדוש במבצעים, עמד היקף המכירות של העסקים בישראל על למעלה מ-1.3 מיליארד שקל רק בכרטיסי אשראי. וכאשר מחר יחלו חגי הקניות של נובמבר, אפשר לקחת את הסכום הזה וללכת איתו עוד צפונה.

בשנים האחרונות, הודות למגיפת הקורונה והשלכותיה, הרוב הגדול של הצרכנים פיתח כישורי ההזמנה באינטרנט. מה שאומר שיש יותר צרכנים בעלי מיומנות להינות ממבצעים חמים שזמינים בעיקר ברשת.

אירועי המכירות הגדולים הבאים של חודש הקניות יתקיימו ב-4 נקודות זמן במהלך השבועות הקרובים: שופינג IL הישראלי יתקיים ב-9-10.11, יום הרווקים הסיני יתקיים ב-11.11, בלאק פריידיי שיתקיים ב-25.11, סייבר מאנדיי יתקיים ב-28.11.

דו"ח תחזיות שפורסם לקראת האירועים הנ"ל, התבצע ע"י חברת סיילספורס, מובילה בתחום ה-CRM (ניהול קשרי לקוחות), בקרב למעלה ממיליארד צרכנים מ-51 מדינות. המחקר חושף מה צפויה להיות התנהגות הצרכנים לקראת "חגי הקניות" בעקבות הקורונה והטלטלה הכלכלית שהעולם עובר.

אישה עושה קניות אונליין. ShutterStock
תכינו את כישורי "רכישה אונליין" שפיתחתם בימי הקורונה, חודש הקניות מתחיל עכשיו/ShutterStock

המחירים עולים - סך המכירות יורד

על פי הנתונים מדו"ח התחזיות, מכירות האונליין לא צפויות לעלות בחודש נובמבר, אלא יישארו יציבות לתקופה וצפויות להגיע ל-1.12 טריליון דולר ברחבי העולם ול-265 מיליארד דולר בארה"ב. עם זאת, הן עדיין יישארו גבוהות בהשוואה לתקופת טרום המגיפה עם עלייה של 55% בעולם ו-61% בארה"ב.

סיילספורס חוזה כי לאינפלציה תהיה המון השפעה והיא תפחית את הוצאות הצרכנים ברחבי העולם. בעוד מחירי האונליין העולמיים גדלים ב-7% בהשוואה לשנת 2021, וב-15% בהשוואה ל-2020 - סך ההזמנות אונליין של הצרכנים יירד ב-7% בהשוואה לעונת הקניות של 2021.

נעם עזרא, סמנכ"ל מכירות אזורי לפתרונות B2B & B2C בסיילספורס ישראל: "קמעונאים מרגישים את הלחץ לרווחיות שעכשיו נטולה בספק בעקבות העלייה בשכר העבודה, מחירי הדלק ועלויות האספקה, לכן, יהיה קריטי להפחית עלויות אלו על ידי אוטומציה והגדלת הפעילות - במיוחד באמצעות ייעול תהליכים והסרת חיכוך בנקודות המגע הדיגיטליות והפיזיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אילוסטרציה. ShutterStock
האם האינפלציה ועליית המחירים המשמעותית תשפיע על היקף המכירות בחודש הקניות?/ShutterStock

"נובמבר מסמל חודש ללא אשמה"

בניגוד לתחזיות של סיילספורס, אתר GROO, מהאתרים המובילים לרכישת דילים בישראל, שמשתתף גם השנה בחגיגה עם אלפי מבצעים לאורך החודש, צופה כי חודש נובמבר יהיה חזק מאד מבחינת מכירות.

מעין קלר, סמנכ"לית השיווק של GROO מציינת "בשביל הצרכנים והצרכניות בישראל, נובמבר מסמל חודש שהוא 'guilt free' שמותר ורצוי להתפנק בו ולהוציא, במיוחד כשהמחירים כל כך משתלמים. לתחושתנו, קטגוריות כמו עיצוב והבית וריהוט יהיו מאוד פופולאריות השנה, במהלך השנתיים האחרונות הישראלים התרגלו לבצע קניות מסוג זה באונליין, ולאור הירידה במחירים צפויה עלייה בביקושים וכך גם בהיקף המכירות".

קניות אונליין. ShutterStock
בניגוד למחקר של סיילספורס, על פי התחזיות של אתר GROO צפוי חודש חזק במכירות/ShutterStock

השחקנים הגדולים יככבו והקטנים יורידו פרופיל

כיוון שהמכירות הגדולות מתקיימות באונליין, לא מן הנמנע שיש להתייחס לנושא העסקים שמאפשרים רכישת מוצרים ושירותים ברשת. בשנים האחרונות הצורך של חברות וארגונים, קטנים כגדולים, להנגיש עבור צרכנים את שירותיהם הולך ומתבגר ועסקים רבים יעידו כי מ- 2020, השנה בה פרצה מגפת הקורונה לחיינו, הם האיצו בצורה משמעותית את הנוכחות הדיגיטלית שלהם עם כלים שקידמו את הפעילות העסקית לטובה.

עולם האיקומרס הוא דוגמא מצוינת למגמה הזאת, כאשר אין ספור עסקים בעולם ובארץ למדו במהירות שיא להעניק שירותים באונליין. יחד עם זאת, קלר מציינת כי הם רואים מגמה של עסקים קטנים שפחות בולטים בחודש זה: "עסקים קטנים ובינוניים שבתקופת הקורונה פנו בלית ברירה לאיקומרס מורידים כיום פרופיל לאחר שהבינו כי דרושה הבנה עמוקה בדיגיטל, בטכנולוגיה, בחווית משתמש ובלוגיסטיקה. אנו צופים כי בנובמבר הקרוב יככבו השחקנים הגדולים בשוק אשר יאפשרו היצע משמעותי ורחב במקום אחד, בליווי שירות אמין ומהיר".

שופינג IL. יח"צ,
אירוע המכירות המקומי של גוגל ישראל פותח את חודש הקניות ויתקיים בתאריכים 9-10.11/יח"צ

נוכחות דיגיטלית הפכה לצורך הישרדותי

היכולת לפתח אפליקציות ואתרים חדשים במהירות, דבר שהיווה בעבר יתרון בלבד, הפך לצורך הישרדותי של ממש וכיום התחום הזה פורח וחברות החלו להשקיע הון עצום כדי לתמוך בפיתוח אסטרטגיה דיגיטלית. אולי התזרים המוגבל של העסקים הקטנים והבינונים שלא מאפשר להם להשקיע תקציבים גדולים בפיתוחים חדשניים, הוא זה שמשאיר אותם מחוץ למשחק?

האם את הנתח הגדול של המכירות בחודש הקניות יתפסו בעיקר השחקנים הגדולים בשוק? האם האינפלציה ועליות המחירים אכן ישפיעו השנה על היקף הרכישות של הצרכן הישראלי והאם באמת קיימת כזו תחושה של "רכישות ללא מצפון"? עם הסיכומים נחכה לסוף החודש, מה שבטוח הוא שיהיה מעניין מתמיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully