וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: טוקיו שקעה לשפל של 4 שבועות על רקע המתיחות בצפון קוריאה ועיראק; קוריאה נפלה ב-3.9%

דפנה מאור

25.2.2003 / 9:02

צפון קוריאה שיגרה אתמול טיל קרקע-ים; התחזקות הין הובילה לנפילות במניות היצוא בטוקיו



שיגור טיל מצפון קוריאה ביום שני, והמתיחות הגוברת בין ארה"ב למדינות אירופה במועצת הביטחון ערערו את שוקי אסיה הבוקר. מדד הניקיי בטוקיו ירד ב-2.4% לשפל של ארבעה שבועות; מדד קוספי בבורסת סיאול שבדרום קוריאה נפל ב-3.9%; הונג קונג נסוגה ב-1.2% במחצית הראשונה של המסחר.



שר ההגנה של דרום קוריאה דיווח כי צפון קוריאה שיגרה לפחות טיל קרקע-ים אחד לטווח קצר ממזרח לחצי האי הקוריאני אתמול. בשורות אלו הצטרפו למחלוקת הגוברת באו"ם: ארה"ב ובריטניה אמרו למועצת הביטחון של האו"ם כי עיראק כשלה בניצול ההזדמנות האחרונה שלה להתפרק מנשקה, בהתאם להחלטת מועצת הבטחון 1441. הצעה חדשה זו מאשימה את עיראק בהפרה ממושכת ובוטה של המחויבויות שהטיל עליה האו"ם. מקורות בממשל האמריקאי אמרו כי ההחלטה תוגש להצבעה באמצע מארס.



התחזקות הין אמש, בעקבות מינויו של נגיד חדש לבנק המרכזי של יפאן, הובילה לירידות במניות הייצוא בטוקיו. טויוטה מוטור, יצרנית הרכב הגדולה ביפאן, ירדה ב-2.4%; מתחרתה מיצובישי נסוגה ב-4.7%; סוני, יצואנית מוצרי אלקטרוניקה ומחשבים מובילה, ירדה ב-2.6%.



מניות הבנקים סבלו קשות מהסנטימנט השלילי בטוקיו. מיזוהו הולדינגס נפל ב-7%, לאחר דיווח עיתונאי כי מכון רואי החשבון של יפאן צפוי לבקש מרואי החשבון ביפאן להחמיר את כללי דחיית תשלומי מס.



בורסת סיאול סובלת מחששות לגבי שכנתה מצפון של דרום קוריאה. מניות התאגידים הגדולים רשמו ירידות חדות: סמסונג אלקטרוניקס נפלה ב-6.5%; מתחרתה הייניקס רשמה ירידה דומה; קונצרן LG ירד ב-2.6%.



בהונג קונג הובילו מניות הסלולר והטכנולוגיה את הירידות. צ'יינה מובייל ירדה ב-2.5%; צ'יינה יוניקום ירדה ב-4.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully