וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תקנו בלי ליפול ברשת: 5 טיפים לרכישה חכמה באונליין

עודכן לאחרונה: 7.11.2022 / 11:33

אל תפלו ברשת: טרנד שיווקי, מסורת צרכנית או ניסיון של סוחרים לרוקן מדפים? מה שזה לא יהיה, ימי המכירות הגדולים שהחלו בארה"ב ובסין, הפכו את חודש נובמבר לחגיגה של קניות. רגע לפני המבצעים, כדאי לוודא שחגיגת השופינג לא תהיה חגיגה על הארנק שלכם

קניות אונליין במחשב. ShutterStock
הפסיכולוגיה השיווקית שמפעילים אתרי הסחר: כך לא תפלו ברשת/ShutterStock

מכירים את הפסיכולוגיה השיווקית שמפעילים האתרים בזמן שאתם מתעניינים ברכישה של מוצר ברשת? הכוונה היא להודעות על מלאי מוגבל, להדגשה בצבעים עזים, הגבלת תוקף המבצע, הקטנת ה"אותיות הקטנות" ועוד, פעולות שמאחרויהן עומדת הפסיכולוגיה של השיווק.

גיא פישר ה-CTO של חטיבת אלעד דיגיטל, מציע טיפים לחגי הקניות על מנת להגיע ערוכים לקניה נכונה יותר,. כך תקנו בטוח, תבחרו נכון ולא תפלו ברשת:

אישה יפה עושה קניות אונליין עם טאבלט. ShutterStock
כך תקנו בטוח, תבחרו נכון ולא תפלו ברשת: טיפים לרכישה חכמה ברשת/ShutterStock

לא להסתנוור מהמבצעים

בין אם בארץ או בחו"ל, אתרי המכר תמיד יציגו לכם אחוזי הנחה גבוהים בשלל צבעים זוהרים, אבל יכול להיות שהמחיר לא יהיה כל כך נמוך בסופו של דבר.

במבצעי קניות תמיד צריך להיות זהירים, וחייבים תמיד לבדוק האם אכן מדובר במבצע האמיתי. אנו ממליצים להתחיל ולהתכונן - לבדוק כבר כעת מהו המחיר המוצע עבור המוצר בו אתם חושקים, מה היה המחיר במבצעים קודמים.

כאשר המבצעים יחלו בפועל תוכלו לדעת האם אכן מדובר בהנחה אמיתי או שמה בהטעיית צרכנים לפי מעלים את המחיר כדי להציג הנחה משמעותית ולהבע למחיר סופי דומה לזה שהכרתם קודם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
קניות אונליין באמצעות לפטופ. ShutterStock
אתרי מכר מדגישים הנחות משמעותיות, לא תמיד המחיר הסופי יהיה נמוך משמעותית מהמחיר המוכר/ShutterStock

בדקו עלות משלוח ומסים

מצאתם את המוצר והמחיר המושלם? יופי, עכשיו כדאי לבדוק גם את העלויות הנוספות הנמצאות ברקע של תהליך הרכישה.

הדבר הראשון שצריך לבדוק הוא, עלות המשלוח. זה נראה דבר פשוט לכאורה, אך הוא יכול להסתיר בתוכו עלויות נוספות. כך לדוגמה, בעת כניסת המוצר לארץ ייתכן ותידרשו לשלם מיסים נוספים, לכן, באם מדובר במוצרים שמעל 75 דולר יש לבדוק כיצד המוצר נשלח ומי משלם את הפרשי המס.

הכי פשוט זה לחשב במחשבון המכס דרך האיטרנט. זה מחשבון מקצועי שמעודכן לחישוב מיסים לפי תעריף המכס של רשות המיסים.

ברכישה דרך אמזון, לרוב יחושבו עלויות המיסים המלאות כולל הכל כך שלא תופתעו. כך גם אצל לא מעט מוכרים אמריקאים ב-eBay. באתרים הסינים לעומת זאת המשלוח אמנם חינם ברוב המקרים אך אם יהיו עלויות מסים - וצריך לבדוק מול מדריך המסים.

אישה צעירה עובדת בשליחויות. ShutterStock
ייתכן ועלויות המשלוח יהפכו את המחיר המפתה ללא משתלם/ShutterStock

אל תאמינו להתראות על מלאי מוגבל

מכירים את ההודעה "כמעט אזל מהמלאי" או "נשארו פריטים בודדים"? לעיתים בגלל ההתלהבות אנו מתפתים לרכוש מרוב לחץ וכשהפריטים כבר בבית מתחרטים ומבינים שאולי לא באמת היינו צריכים אותם ומעוניינים להחזיר.

אך למרות הפיתוי והלחץ יש לשים לב לתנאים המגבילים כמו אפשרויות ההחזרה או ההחלפה, פרק הזמן אותו מאפשרת החנות, האם ניתן לקבל את כספנו חזרה וכן הלאה. יש לבדוק שמקבלים שירות הוגן. אומנם קיים החוק להגנת הצרכן, אך רשתות מסוימות הוגנות יותר עם הצרכן מאחרות.

אנשים קונים - בלאק פריידי. ShutterStock
אל תאמינו להתראות על מלאי מוגבל/ShutterStock

הגנו על המידע האישי שלכם

הרצון ליהנות ממחירים אטרקטיביים על המוצרים השווים לא אמור לבוא על חשבון התנהגות זהירה. הימנעו ממסירת פרטי מידע לא רלוונטיים, השתמשו באמצעי תשלום מאובטחים ובדקו מי עומד מאחורי האתר.

במידה ואתם לא בטוחים, התייעצו עם חברים או בני משפחה וקראו מידע על שבו אתם רוכשים. הרשת מלאה בביקורות על האתרים, אז תנו לעצמכם חמש דקות של בדיקה ושלווה עצמית. הגנה על המידע האישי שלכם חשובה לכל אורך השנה ובעיקר בתקופה העמוסה של נובמבר ודצמבר.

אמצו כללי התנהגות נכונים לגלישה בטוחה ברשת ותנו עדיפות לאתרים ישראליים על פני אתרי מסחר בינלאומיים שאתם לא מכירים.

הקניות באינטרנט הן קלות ומפתות, במיוחד לאור המבצעים הרבים. לכן הערכות מוקדמת לקנייה חכמה תסייע לוודא שקונים חכם ורק את מה שאנחנו באמת צריכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully