וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות מאמצי השיווק: שלמה איזנברג לא מצליח למחוק את אומניטק מהבורסה

גולן פרידנפלד

25.2.2003 / 10:14

רק 2.9% מבעלי המניות נענו להצעת הרכש של תים לאומניטק, למרות שאיזנברג הציע לשלם עמלת רכישה של 1.5% כדי לדרבן את חברי הבורסה

שלמה איזנברג לא מצליח למחוק את חברת אומניטק מהבורסה. היום מדווחת תים מחשבים שבשליטתו ואשר מחזיקה בשליטה באומניטק כי הצעת הרכש ל-12.5% ממניות אומניטק נכשלה שוב. זו ההצעה השנייה שהגיש איזנברג ליתרת מניות אומניטק המוחזקות בידי הציבור במחיר זהה להצעה הראשונה - כ-3 שקלים למניה בלבד. מחיר זה היה גבוה בכ-7% ממחיר השוק של אומניטק ביום הגשת ההצעה השנייה והוא גבוה בכ-3% בלבד ממחיר השוק הנוכחי של המניה.

הכישלון של איזנברג במחיקת אומניטק כפול - אם לא די בכך שלא הצליח להשיג את ההיענות המינימלית להצעה, הרי שבהצעה הנוכחית ההיענות אף היתה נמוכה יותר בהשוואה להצעה הראשונה. להצעה הנוכחית נענו 2.93% מבעלי המניות בחברה לעומת היענות של 4.4% מבעלי המניות להצעה הקודמת. כדי למחוק את אומניטק מהמסחר נדרשה היענות מינימלית של בעלי מניות המחזיקים בכ-7.5% מהון המניות של החברה, כך שההצעה נכשלה כאמור. איזנברג השקיע מאמץ רב כדי שהצעת הרכש תצלח: הוא פנה לחברי הבורסה והציע להם עמלת רכישה של 1.5%.

כך יצר איזנברג מערכת תגמול לפיה כל חבר בורסה שהיה נענה להצעה בשם בעלי מניות אומניטק זכה לתשלום עמלה. ברשות לניירות ערך לא אהבו את הרעיון וביקשו מאיזנברג להחתים את בעלי המניות כי הם מודעים לעובדה שחברי הבורסה מקבלים עמלה של 1.5% במידה שיענו להצעת הרכש.

אומניטק עוסקת בתחום שיווק ותחזוקת מערכות המבוססות על מעבדי אינטל מדפסות וציוד נלווה. בנוסף, משווקת החברה מחשבים אישיים ושרתים של חברת IBM. הכנסותיה של אומניטק בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו בכ-106 מיליון שקל לעומת 92 מיליון שקל בתקופה המקבילה. ההפסד של החברה הסתכם בכ-800 אלף שקל, בדומה להפסד שרשמה החברה בתקופה המקבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully