וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכינו את הארנקים: ימי הקניות של חודש נובמבר מתקרבים

עודכן לאחרונה: 7.11.2022 / 18:59

"חודש הקניות" נפתח למעשה כבר בשבוע שעבר עם מבצעים ליום הבחירות, הוא ימשיך עם ShoppingIL בחסות גוגל ועם יום הרווקים הסיני - וייחתם עם בלאק פריידי וסייבר מאנדיי. אז מתי זה קורה ומה כדאי לקנות בכל אחד?

גבר אישה עושים קניות אונליין. ShutterStock
תכינו את הארנקים (או נכון יותר, את הארנק הדיגיטלי) - חודש הקניות קורה עכשיו/ShutterStock

חודש נובמבר, שמכונה "חודש הקניות", אולי החל כאקט שיווקי להגברת המכירות אבל תפס חזק כמסורת שנתית של קניות בהנחות ענק.

הספקים והמוכרים מתכוננים אליו חודשים מראש והצרכנים מחכים לימי המכירה המיוחדים כדי לרכוש את מה שהתכוונו לרכוש ממילא, רק בהרבה פחות כסף.

כבר שנים שהיקפי המכירות בחודש נובמבר הם הגבוהים ביותר בהשוואה ליתר חודשי השנה ואם אתם שואלים למה אז הסיבה היא המבצעים המפתים שמציעים המותגים עם ההבטחה שהמחיר שתשיגו החודש הוא חד פעמי בהחלט.

מי זה מה זה בלאק פריידי?. ShutterStock
את השיא של חודש הקניות תופס בלאק פריידי/ShutterStock

יריית פתיחה לחודש הקניות - יום הבחירות

אצלנו בישראל החלו אירועי המכירות למעשה כבר ביום הראשון של החודש, עם מבצעים והטבות לכבוד יום השבתון בבחירות, הן בחנויות הפיזיות והן בחנויות האונליין. מסתבר שיום השבתון הוציא את הישראלים החוצה - העם מימש את זכותו לבחור לכנסת ובחר לאחר מכן להמשיך לקניות.

נתוני המכירות לאותו היום מצביעים על עלייה של עשרות אחוזים בהוצאות הישראלים בהשוואה ליום רגיל. אז מה עוד מחכה לנו החודש? וכמה נבזבז במהלכו?

בטח שמעתם שמות כמו שופינג IL, יום הרווקים הסיני, הבלאק פריידי והסייבר מאנדיי - ואפילו סביר שאתם מחכים להם בערך כמוני. אבל מה ההבדלים ביניהם, מה הם מציעים ומתי כל אחד יתקיים? ננסה לעשות קצת סדר ונתחיל עם אירוע השופינג הראשון שיתקיים השבוע - השופינג איי אל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
קניון עיר ימים. שי פרנקו,
מנתוני המכירות ביום הבחירות: היקף המבקרים בקניון עלה ב-150%, קניון עיר ימים/שי פרנקו

ShoppingIL

ShoppingIL של Google הוא אירוע מכירות בחסות גוגל ישראל שנולד במטרה לתמוך בעסקים מקומיים רגע לפני שהישראלים מבזבזים את כל כספם על קניות מאתרים בחו"ל..

ShoppingIL נערך זו השנה התשיעית, בהשתתפות כ-3000 בתי עסק מקומיים ויחול בתאריכים 9-10 לנובמבר, בימים רביעי וחמישי השבוע.

גם השנה חוברת Google למשרד הכלכלה והתעשייה, שמציג באתר ShoppingIL מתחם כחול לבן עם עסקים בעלי תו "מיוצר בישראל". שותפה חשובה נוספת של המיזם היא zap השוואת מחירים, שתפעיל את זירת מבצעים עם עשרות אלפי מבצעים אטרקטיביים במיוחד למשך 48 השעות של הפעילות.

במהלך כל השנה, Google מעניקה לבעלי עסקים, ללא עלות, כלים, תוכניות והכשרות באמצעות אקדמיית ShoppingIL שפתוחה לקהל הרחב.

ב-2019 סכום ההוצאות הכולל של הישראלים על קניות בשופינג IL נאמד ב-100 מיליון שקל ששולמו בעיקר על: אופנה, מחשבים, טכנולוגיה, מוצרי ילדים ותכשיטים.

אירוע המכירות השנתי של גוגל ישראל יתקיים בין התאריכים 9-10.11

ShoppingIL, אירוע המכירות השנתי של GOOGLE/גוגל ישראל

יום הרווקים הסיני

מיד אחרי שופינג IL הישראלי, יתקיים ביום שישי השבוע, 11.11, "יום הרווקים הסיני" שמתקיים בכל שנה בתאריך זה שנקבע בשל משמעות הספרה 1 - כלומר אחד או אחת במובן single (יחיד / בודד).

יום הרווקים הסיני נועד בתחילה לרווקים, במטרה לייצר שידוכים ופעילויות ייחודיות. אבל כיום, אחרי שעליבאבא זיהו את הפוטנציאל המסחרי הגלום באירוע, הוא נחשב לחג קניות בינלאומי, הגדול והמשמעותי ביותר באונליין (וגם באופליין עבור המקומיים והתיירים).

היקף המכירות של חג הרווקים שובר שיאים חדשים בכל שנה, כך לדוגמא ב-2019 הוציאו צרכנים מהעולם כולו כ-38 מיליארד דולר - תרומה להתפתחותה המסחרית של סין.

ביום הרווקים הסיני קונים בעיקר: אופנה, צעצועים לילדים, אביזרים לית וגאדג'טים קטנים הידועים כתחום המומחיות העיקרי של סין.

עלי אקספרס. ShutterStock
אתר המכירות הסיני עלי אקספרס - חוגגים עם הרווקים ב-11.11/ShutterStock

בלאק פריידי

אירוע המכירות הגדול בעולם, שמקורו בארה"ה הוא בלאק פריידי, שיתקיים בתאריך 25.11.

הבלאק פריידי מתקיים בכל שנה ביום שישי האחרון של חודש נובמבר, יום אחרי חג ההודיה (Thanksgiving). מדובר בסופ"ש של הנחות גדולות, מה שמביא לתורים ארוכים וטירוף של ביקושים והוצאות.

בשנה שעברה ביום המכירות בלאק פריידיי בישראל, נשבר שיא קניות של ישראלים באונליין,כאשר סך ההוצאות של ישראלים בכרטיסי אשראי ביום הזה הגיעו ל- 915 מיליון שקל, עוד לפני שהכנסנו לחישוב גם את הקניות במזומן בחנויות הפיזיות.

בבלאק פריידי קונים בעיקר אלקטרוניקה, מוצרי חשמל, פריטי אופנה ואביזרים לבית.

קניות אונליין בלאק פריידיי. ShutterStock
בלאק פריידי - אירוע המכירות הגדול והמשמעותי בעולם/ShutterStock

סייבר מאנדיי

יום המכירות האחרון שיתרחש בחודש נובמבר 28.11 הוא הסייבר מאנדיי, שמתקיים ביום שני שלאחר חג ההודיה. בניגוד לימי הקניות האחרים שמשלבים חנויות במרחב הפיזי והווירטואלי, סייבר מאנדיי, כמתחייב משמו, מתקיים רק ברשת, עת הוא חותם את עונת השופינג הגדולה - והוא מזוהה יותר עם מוצרים טכנולוגיים.

ב-2019, סך כל המכירות אונליין בסייבר מאנדיי בעולם הגיע ל-9.4 מיליארד דולר שהוצאו עבור מוצרים ומותגים נחשקים בתחום הטכנולוגיה והדיגיטל, שנמכרו בהנחות גדולות באתרי הקניות המובילים ברשת, כאשר המוביל בהם הוא אמזון.

חבילות של אמזון. ShutterStock
מתכוננים לחבילות? אמזון הוא האתר המוביל בעולם שמוביל את מכירות סייבר מאנדיי/ShutterStock

win win לכל הצדדים?

לסיכום, "חודש הקניות" הוא לא טרנד חולף, הוא פה, ואין לו שום כוונה להיעלם, להיפך! הוא רק מתחזק: משנה לשנה מצטרפים עוד צרכנים דיגיטליים, כאלו שהיו מורגלים לרכוש בחנויות הפיזיות ואט אט נכנעו לקידמה ולנוחות, והחלו לרכוש אונליין - באינטרנט.

במקביל, הסוחרים שמבינים את עוצמתו של חודש הקניות, מגדילים נוכחות דיגיטלית, משקיעים הון בפרסום ומעמיקים את ההנחות - על פניו, win win לכל הצדדים.

אז הכינו את הארנקים - או שמא מוטב לומר: את הארנק הדיגיטלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully