וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק תפטר אלפי עובדים, חשש גם בישראל

עודכן לאחרונה: 9.11.2022 / 13:55

ענקית הטכנולוגיה מטא (פייסבוק), צפויה לפטר השבוע אלפי עובדים. גם בישראל חוששים, הגם שטרם פורסם באילו מחלקות ושלוחות יתבצעו הקיצוצים. הפיטורים, בצל צניחה בשווי החברה, הם עדיין פחות ממה שדורשים חלק מבעלי המניות

מטא. ShutterStock
אלפים יפוטרו, עדיין לא ידוע כמה מהם בישראל/ShutterStock

האם ישראלים שעובדים בפייסבוק-ישראל (השייכת למטא-אירלנד) ישלמו במשרותיהם על הניהול הכושל של החברה, שהביא לצניחה של כ-74% בשוויה מאז תחילת 2022?

אמש פרסם וול סטריט ז'ורנל כי בכוונת החברה לפטר אלפי עובדים ממספר מחלקות. בתוך כך נקראו העובדים להמנע מלקיחת חופשות שאינן חיוניות. על פי העיתון, הפיטורים יחלו ביום רביעי הקרוב.

האם גם העובדים בישראל צריכים לחשוש למשרותיהם? ובכן, לפי שעה לא ברור באילו מחלקות יתבצעו הפיטורים ואילו שלוחות של החברה בעולם יכללו ביניהם, כך שהחשש בקרב עובדי החברה בישראל קיים, אך לפי שעה לא קיבל איש מהם הודעה על פיטוריו.

מארק צוקרברג. GettyImages
מארק צוקרברג. בינתיים ההשקעה במטא וורס מעוררת בעיקר זעם מצד בעלי המניות/GettyImages

עתיד מעורפל

מהלך ההתייעלות של מטא-פייסבוק היה צפוי נוכח הירידה בשוויה והתחושה שצריך "לעשות משהו" שיישדר למשקיעים שנעשים צעדים בכדי לשפר את רווחיות החברה. יחד עם זאת, חלק מבעלי המניות בחברה, שפנו למייסד והמנכ"ל, מארק צוקרברג, עוד טרם פרסום הדוחות הכספיים המאכזבים של מטא, בדרישה לבצע מהלך התייעלות שיכלול שחרור של עשרות אחוזים מעובדי החברה וספק אם המלהך הנוכחי שכולל פיטורים של כמה אלפי עובדים "בלבד" יניח את דעתם.

ברקע הדברים עומדת מחלוקת בין צוקרברג לבעלי המניות סביב פיתוח המטא-וורס, שגרם לגיוס עובדים והשקעה גדולה מצד החברה, שבשנה האחרונה חברה יותר נטישות מאשר מצטרפים חדשים.

הפיטורים הצפויים בפייסבוק מצטרפים לפיטוריהם של כמעט 4,000 עבודים בטוויטר, הפעולה הראשונה שביצע הבעלים החדש אילון מאסק. בינתיים התברר להנהלת החברה כי חלק מהעובדים שפוטרו הם חיוניים להמשך הפעלת הפלטפורמה ולכן הצפי הוא כי חלקם יתבקשו לשוב למשרותיהם...

מעבר לגימיק של מאסק בטוויטר, נראה כי שנה לא קלה צפויה לענקיות הטכנולוגיה נוכח ההאטה בכלכלה העולמית ובשוקי ההון. אחרי הודעת אינטל על קיצוצים ופיטורים נרחבים בחברות טכנולוגיה אחרות, הגיעה חרב הקיצוצים גם אל גורמים שנחשבו עד לא מזמן לחסינים וצומחים.

מכל מקום, נראה שהבעייה העיקרית של פייסבוק אינה דווקא במישור של התייעלות, אלא בצורך להפוך את עצמה לרלוונטית בעיקר עבור קהל צעיר שהחל לנטוש אותה לטובת פלטפורמות אחרות דוגמת טיקטוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully