וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקירה נגד קווסט צפויה להניב בקרוב כתבי אישום נגד מנהלים בחברה

דפנה מאור

25.2.2003 / 11:02

קווסט חשפה ניפוח הכנסות של 2.2 מיליארד דולר; היו"ר לשעבר ג'וזף נאצ'יו והנשיא לשעבר אשפין מוהבי אינם צפויים לעמוד לדין

החקירה המתנהלת נגד חברת התקשורת קווסט (סימול Q) בחשד לאי סדרים חשבונאיים צפויה להניב בקרוב כתבי אישום נגד מנהלים בדרגי ביניים בחברה. החקירה הפדרלית נגד קווסט מתנהלת מאז יולי, לאחר שחשפה ניפוח הכנסות בשווי 2.2 מיליארד דולר.

לפי מקורות יודעי דבר צפויים עד חמישה מנהלים מדרג הביניים בחברה לעמוד בפני כתבי אישום כבר השבוע. בכירים לשעבר שהיו חשודים במעורבות באי הסדרים, כמו היו"ר ג'וזף נאצ'יו והנשיא אשפין מוהבי, לא יהיו ביניהם.

קווסט, חברת הטלקום הרביעית בגודלה בארה"ב, כבר הודיעה החודש כי תידרש לרשום מחדש הכנסות של 2.2 מיליארד דולר בשל קיבולת רשת וציוד תקשורת אופטית. החברה עשויה להידרש למחיקות מוניטין ושווי נכסים של עד 40.8 מיליארד דולר. עם זאת, רשמה החברה רווח רבעוני ראשון מזה 11 רבעונים בסוף 2002, לאחר שקיצצה הוצאות ו-10,000 משרות.

קווסט הצטרפה בכך לשורה של חברות שהודו בשימוש בשיטות חשבונאיות בלתי תקינות. החשיפה בעלת ההשלכות החמורות ביותר היתה של וורלדקום, שחשפה באוגוסט הונאה בהיקף של 3.85 מיליארד דולר.

קווסט נתונה לחקירה פלילית של משרד המשפטים האמריקאי, בחשד כי התרגילים החשבונאיים שביצעה נועדו להטעות את המשקיעים. המבקרים החשבונאיים של החברה בעת השיבושים החשבונאיים היו חברת ארתור אנדרסן.

החברה, הכורעת תחת נטל חוב של 26 מיליארד דולר, הסירה חששות מפני פשיטת רגל לאחר שמכרה את עסקי המדריכים המסווגים שלה תמורת 7 מיליארד דולר לקבוצת משקיעים פרטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully