וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השוק הישראלי הוא מהגדולים ביותר בקרב השווקים המתפתחים ב-eBay"

בשיתוף eBay

עודכן לאחרונה: 10.11.2022 / 14:23

eBay, מהקניונים הגדולים בעולם, מאפשר למוכרים לייצא את מוצריהם למאות מדינות ולהרחיב משמעותית את העסק. שורה של כלים ועזרים מבית eBay מסייעת להגדיל את המכירות ולהגיע לקהלים חדשים

דניאל בירן, ראש חטיבת פיתוח עסקי בשווקים מתפתחים ב-eBay ישראל. יח"צ,
דניאל בירן, ראש חטיבת פיתוח עסקי בשווקים מתפתחים ב-eBay ישראל/יח"צ

בעוד מספר שבועות, ב-16 בנובמבר, 2022, יתכנסו עשרות בעלי עסקים ישראלים בגלריה דובנוב בתל אביב, לכבוד אירוע "יצואן השנה" השנתי של eBay ישראל. במהלך הטקס תכריז החברה על המנצחים בתחרות הנושאת פרסים, בחמש קטגוריות: פרס יצואן השנה, שיוענק למוכר עם נפח המכירות הגדול ביותר ב-2022, ופרס יצואנית השנה, שיוענק למוכרת עם נפח המכירות הגדול ביותר השנה. פרס הכוכב העולה, יוענק למוכר או מוכרת שהצטרפו ל-eBay במהלך השנה והשיגו את נפח המכירות הגדול ביותר. פרס הפרישה הגיאוגרפית הרחבה ביותר יוענק למוכר שמכר למספר היעדים הגדול ביותר ב-2022, ופרס שירות הלקוחות הטוב ביותר יוענק למוכר שקיבל את הציונים והפידבקים הטובים ביותר מהלקוחות במהלך השנה.

האירוע החגיגי הוא נקודת השיא השנתית במסגרת מהלך רחב ורב-שנתי בו משקיעה eBay רבות בשנים האחרונות: קידום וליווי של קהל המוכרים והמוכרות הישראלים בכל הנוגע למסחר מקוון, במטרה לאפשר להם להשתכלל ולהצליח למכור יותר ללקוחות במאות מדינות מסביב לעולם. השוק הישראלי הוא מהגדולים בשווקים המתפתחים של החברה עם למעלה מ35 אלף מוכרים המציעים את מוצריהם בפלטפורמה הבינלאומית של eBay - המבצעים מכירה כל 7 שניות בממוצע - והיחס אליו מצד החברה הוא בהתאם.

"אנחנו רוצים לעזור לעוד ועוד עסקים ישראלים להתחיל למכור ב-eBay ולסייע להם ולעסקים שכבר מוכרים באמצעות הפלטפורמה להרחיב את העסק גם אל מחוץ לגבולות ישראל, כוח הקנייה בישראל משמעותי, גם ב-eBay, אבל פוטנציאל הצמיחה המשמעותי הוא ביצוא.מטרתנו היא לסייע למוכרים לייצר אפיקי צמיחה חדשים והכנסות נוספות", אומרת דניאל בירן, ראש חטיבת פיתוח עסקי בשווקים מתפתחים ב-eBay ישראל. בירן מספרת שבין עשרות אלפי המוכרים הישראלים ישנם כאלו המוכרים מוצרים ללמעלה מ-120 שווקים ברחבי העולם . "אלו מספרים גבוהים מאוד והיכולת להגיע לשווקים חדשים וקהל קונים מגוון נותנת לעסק ערך מוסף משמעותי".

EBAY. ShutterStock
eBay ידועה כפלטפורמה בה כולם יכולים למצוא ולמכור הכל/ShutterStock

תוכנית צמיחה לעסקים: כך נותנים שירות בסטנדרט הגבוה ביותר

גולת הכותרת של מאמצי הסיוע הללו היא תוכנית הצמיחה לעסקים של eBay. החברה מציעה לעסקים ישראלים להגיש מועמדות להשתתפות חינמית בתוכנית בעלת הטבות שווי של אלפי דולרים, במסגרתה ילמדו כיצד להגדיל את סיכויי ההצלחה במסחר מקוון. במהלך התוכנית מקבלים המשתתפים תמיכה אישית בכל הדרוש להם להביא את העסק להצלחה: הקמת פעילות מכירה ב-eBay באופן מהיר ונכון, ליווי צמוד של יועץ צמיחה של החברה, ושורה של הדרכות בנושאים קריטיים. למשל, מוכרים רבים מבקשים מהחברה סיוע בהעלאת רשומה ל-eBay, בסשן זה מוסברים בין השאר חשיבותם של כותרת חזקה, תמונה טובה, שימוש במילות חיפוש שכיחות ואזכור כל המידע שבאמת חשוב לקונים לראות.

"רוב הייצוא מישראל ב-eBay בשנים האחרונות הוא לארצות הברית", אומרת בירן. "לכן, חשוב ללמד את הסוחרים כיצד לתקשר נכון עם לקוחות אמריקאיים - השמים דגש רב על שירות לקוחות ראוי: תיאום ציפיות, שקיפות, תקשורת וזמינות. תקשורת עם הלקוחות מביאה לשביעות רצון גבוהה יותר, לפידבקים טובים מהקונים ולדירוג מוכר גבוה יותר - דבר קריטי אשר משפיע על מיקום הרשומה בתוצאות החיפוש. בתוכנית שלנו אנחנו ממש מלמדים מהי eBay כפלטפורמה, מה היא דורשת ברמה הטכנית, מה חשוב לדעת ואיך להתחיל. ממה שאנו רואים מהמחזורים הקודמים של התוכנית - היא מביאה את משתתפיה להישגים משמעותיים. ליווי צמוד ותכנית עסקית מותאמת יכולים להיות מאוד משמעותיים עבור עסק שמתחיל לייצא או עושה את צעדיו הראשונים במסחר מקוון עם eBay.

כיצד מתקבלים לתוכנית?

"אנו מזמינים בעלי עסקים להגיש מועמדות בעמוד הייעודי של התוכנית שלנו. התוכנית מיועדת לעסקים עם לפחות 100 פריטים לייצוא, אך גם עסקים קטנים יותר מוזמנים לקבל מאיתנו ארגז כלים המסביר את כל מה שחשוב לדעת, וגם הטבה של העלאת 250 רשומות ל-eBay בחינם. בנוסף, אנו מעניקים לעסקים חדשים חנות ללא עלות למשך שלושת חודשי הפעילות הראשונים וכן הטבות שיווקיות, דוגמת הנחות על כלי שיווק המאפשרים קידום רשומות בפלטפורמה".

החוכמה היא להיות בכל מקום שבו הקונים נמצאים

eBay, שנוסדה ב-1995, היא כיום מזירות הסחר הגלובליות הגדולות בעולם.עם 1.6 מיליארד רשומות פעילות, 17 מיליון מוכרים ו-138 מיליון קונים מ-190 מדינות. הקורונה, שהפכה את הסחר האלקטרוני של עסקים מסורתיים מאופציה להכרח - נתנה דחיפה נוספת לפלטפורמה, בה משתמשים כיום יותר עסקים מתמיד. מכיוון שכידוע עם כוח רב מגיעה גם אחריות גדולה, שוקדת eBay בשנים האחרונות על שיפור חוויית המוכרים בפלטפורמה וייעול תהליך המכירה עבורם.

תוכנית הצמיחה לעסקים היא כלי מרכזי במגמה הצמיחה הגלובלית, וחשוב להכיר כלים נוספים. "חשוב לנו להסביר לבעלי העסקים שהחוכמה היום היא להיות בכל מקום שבו הקונים נמצאים. כיום אנו רואים יותר ויותר עסקים שפעילים בכמה זירות: אתר סחר עצמאי, זירת מסחר מקומית מרקטפלייס גלובלי.", אומרת בירן. "הפוטנציאל של eBay בכך הוא לא מבוטל, במיוחד כרגע, כשאנו נמצאים לפני שיא הקניות של השנה - תקופת החגים הנוצריים. חג המולד והשנה האזרחית החדשה הן תקופות בהן ניתן למכור הרבה מאוד, אם יודעים למכור בצורה חכמה, ואנו מדריכים את המוכרים שלנו כיצד להיערך לכך. בעלי העסקים צריכים להבין שעליהם להחזיק עתודות מלאי, לתגבר את שירות הלקוחות ולבצע שילוח מהיר. מומלץ גם להציע מבצעים מיוחדים לחג.eBay חרטה על דגלה בשנים האחרונות להפוך לזירת סחר מנוהלת ומתקדמת, על מנת לספק למוכרים ולקונים חוויה טובה ונוחה בפלטפורמה.דוגמה לחלק מהתהליך הוא המעבר של eBay לתשלומים מנוהלים למוכרים - כך שכל ההכנסות ממכירות, העמלות ודוחות מפורטים מרוכזים במקום אחד.

"אלמנט נוסף הוא מעבר לפתרונות לוגיסטיים - כיום eBay מציעה פתרונות אחסון בשורה של שווקים מרכזיים: ארצות הברית, בריטניה, גרמניה ואוסטרליה. בכל אחת מהמדינות הללו יש מחסן אליו מוכרים יכולים לשלוח את הסחורה שלהם, כך שתאוחסן שם ותגיע לקונים מאותה המדינה במהירות רבה ובמחיר משתלם".

"עוד שירות מעניין שהשקנו לאחרונה הוא תוכנית וידוא האותנטיות למוצרים בקטגוריות מסוימות דוגמת סניקרס, שעונים, קלפי אספנות, תכשיטים ותיקי יוקרה. השירות מאפשר לקונים לקנות בביטחה ולהינות מבדיקה של אותנטיות המוצר על ידי צוות מומחים, ללא עלות

אילו קטגוריות חזקות במיוחד בישראל ב-eBay?

eBay ידועה כפלטפורמה בה כולם יכולים למצוא ולמכור הכל: מאדם פרטי שמוכר את הסמארטפון המשומש שלו ועד עסק שמוכר סטוקים גדולים של אין ספור מוצרים.

הקטגוריה הכי מצליחה עולמית היא חלקי החילוף והאביזרים לרכב - שחביבה מאוד גם על קונים ישראל, אשר קונים חלפים במחיר זול בעשרות אחוזים מזה בארץ. קונים באים למוסכניק עם החלק שרכשו בעצמם ומשלמים רק על הרכבה, וכך חוסכים מאות ואף אלפי שקלים. זו דרך להתמודד עם יוקר המחיה בארץ.

הקטגוריה החזקה ביותר עבור מוכרים ישראלים היא אופנה על פריטיה השונים: לבוש, נעליים, שעונים, משקפי שמש ואביזרים.

כמו כן,פריטי בית וגן היא קטגוריה רחבה שגם כן פופולרית מאוד, וכן פריטי הום דקור, פריטים למטבח, קישוטים וריהוט. אנחנו רואים גם הצלחה משמעותית למכירה מישראל שלפריטי אספנות: קלפים, מדבקות, מטבעות, ממורביליה. זו קטגוריה שצמחה משמעותית במהלך המגיפה, מאחר ולאנשים היה הרבה יותר זמן בבית להשקיע בתחביבים שלהם.

בשיתוף eBay
  • עוד באותו נושא:
  • ebay

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully