וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה קפה אתם שותים ביום? צמיחה בשוק מכונות הקפה הביתיות

עודכן לאחרונה: 17.11.2022 / 11:05

בתי קפה רבים אמנם נפגעו בתקופת הקורונה אך תעשיית הקפה נהנתה מעלייה משמעותית במספר הצרכנים שהתנסו בקפה איכותי ישר מהמכונה , בבית. עם עלייה בצריכה, ישראלי ממוצע צורך 3 כוסות קפה ביום, אין זה פלא ששוק מכונות הקפה הביתיות במגמת צמיחה משמעותית שקשה להתעלם ממנה

גיף קפה הפוך. Giphy
בית קפה - בבית. מה חדש בשוק מכונות הקפה בישראל?/Giphy

בשבוע שעבר ציינו בעולם את יום הקפוצ'ינו הבינלאומי, אבל לא זו הסיבה האמיתית שיצאנו לבחון את שוק מכונות הקפה בישראל.

מבדיקה שנערכה לכבוד יום הקפוצ'ינו נמצא כי הישראלים שותים בממוצע 3 כוסות קפה ליום וצריכת הקפה בישראל נמצאת בעלייה שרק הולכת וגוברת בשנים האחרונות, במיוחד בצריכה ביתית.

הביקושים למכונות הקפה הביתיות אומנם גדלו משמעותית עקב מגיפת הקורונה והסגרים שנכפו עלינו אך גם לאחר שחלפו ההגבלות, הם עדיין במגמת עליה - וגדלים עוד יותר לקראת החורף, בימים שלא בא לנו לצאת מהבית החמים לרחוב הקר כדי להשיג כוס קפה מהבילה, ארומתית, וטעימה - בדיוק כמו שאנחנו אוהבים.

מגוון רחב של טעמים וחוויות שימוש במכונות חדשניות הובילו את שוק הקפה הביתי לצמיחה זו. בשנים האחרונות נרשם גידול במודעות של צרכני הקפה שמעדיפים קפה טרי ישירות מהמכונה, בכל זמן שמתחשק להם - גם בבית.

אז מה אנחנו יודעים על מכונות קפה ביתיות? הן מתעוררות לפנינו, מכירות את ההעדפות שלנו ואפילו דואגות לנקות את עצמן אבל אילו מכונות קפה קיימות בשוק, מה הן יודעות לעשות וכמה הן יעלו לנו? יצאנו לבדוק.

מכונת קפה. ShutterStock
צמיחה משמעותית בביקושים למכונות קפה ביתיות/ShutterStock

3 כוסות קפה ביום

מנתוני סקר שנערך לאחרונה, נמצא כי הישראלים שותים בממוצע 3 כוסות קפה ליום וצריכת הקפה בישראל נמצאת בעלייה שרק הולכת וגוברת בשנים האחרונות, במיוחד בצריכה ביתית.

על פי נתוני סטורנקסט, מכירות מוצרי הקפה ברשתות השיווק זינקו ב-2020 ב-11.1%, לאחר צמיחה של 4.8% ו-4% בשנים שקדמו לה, מה שבאופן ישיר משפיע על שוק מכונות הקפה שמתחדש בתכיפות גבוהה יותר עם מגוון רחב יותר. שוק מכונות הקפה מתפתח בהתאם ומציע מכונות עם חווית שימוש מתקדמת יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
קפה עם תוספות. ShutterStock
איך אתם אוהבים את הקפה שלכם: הישראלים צורכים 3 כוסות קפה (בממוצע) ביום/ShutterStock

מגמת ההתמקצעות מגיעה גם לקפה

"ההתמקצעות בתחום הקפה היא מגמה מתמשכת של השנים האחרונות אומנם, אבל מי שהסתפק עד כה בקפסולות - מבקש כעת לטחון קפה לפי דרגת טחינה מועדפת, ואפילו מי שלא מוותר על קפה שחור בוץ כבר מחפש מכונה שתשדרג את הקפה הביתי הפשוט ותאפשר להנות מקפה מבושל", מרחיב אסי ארביב מבעלי קבוצת קלינטון סחר היבואנית של מותגי החשמל - TEKA, Küppersbusch, ועוד.

שוק מכונות הקפה בארה"ב לבדה מוערך כיום בשווי של 30 מיליארד דולר ועל פי הערכות הוא צפוי לצמוח בעשרות אחוזים בשנים הקרובות, כשאחד מהגורמים המרכזיים לכך הוא דור המילניום וכוח ההוצאה שלו.

"מכונות הקפה הפכו בשנים האחרונות לחכמות יותר, משודרגות יותר ובעלות ג'אג'דטים ותכונות המאפשרות להגיע לתוצאות טובות גם במרחב הביתי. עם התפתחות המכונות", מוסיף ארביב.

"אנו עדים גם לשינוי משמעותי מצד רמת ההשקעה והידע של הצרכנים. הם מגיעים לשלב הרכישה לאחר שביצעו עבודת מחקר וסקר מקדים ומוכנים גם להשקיע סכום גבוה במכונות, לא רק במוצרי שיש, אלא גם במכונות בילט אין המשתלבות עם אופי וסגנון המטבח". ארביב מציין כי "שינוי נוסף הוא בהעדפה למכונות המייצרות קפה טרי עם פולים הנטחנים ברגע ההכנה".

עד לפני שלושה עשורים מכונות קפה נחשבו כפריט ל"משוגעים לדבר", והיו רובן ידניות, כמו אלו שבבתי הקפה. הכניסה של קפה מקצועי לכל בית התרחשה בייחוד דרך מכונות הקפה החצי אוטומטיות והשימוש בקפסולות.

המגמה החדשה בתחום היא מכונות בילט אין שהן אוטומטיות לחלוטין. מכונות אלו מאפשרות ללקוח ליהנות מכל סוג קפה בלחיצת כפתור, ומבלי לתפוס מקום במטבח, שגודלו הולך ומצטמצם עם השנים.

פולי קפה עלית. קפה עלית,
פולי קפה. המקצוענים טוחנים לבד, הרוב מעדיפים את הפשטות של הקפסולות/קפה עלית

תעשה הכל עבורכם

למתקדמים בתחום הקפה, מכונת הקפה שתעשה בשבילכם הכל: Küppersbusch נחשבת למכונת דגל מובילה בעולם שמגדירה מחדש את המשקה האיקוני.

המכונה האוטומטיות בילט אין שמגיעה בשלושה צבעים (שחור, אפור או לבן) כוללת לחץ של 15 באר, אפשרות לבחירת ארומה רצויה מתוך חמש דרגות מעדינה ועד לחזקה מאוד, אפשרות לבחירת טמפרטורת הקפה הרצויה, וצג LCD לשימוש קל.

המכונה נעה על מסילות טלסקופיות המאפשרות מילוי וניקוי קל, עם דוד נפרד לחימום הקפה ולמים רותחים, תוכנית להסרת אבנית, ומערכת ניקוי אוטומטית שאיננה דורשת כל התערבות מן המשתמש.

המחיר: 13,100 שקל

אפילו בלבן מכונת הקפה של kupperbush_ של רמת ארומה קצף ומידת טחינה. קופרבוש,
אפילו בלבן, מכונת הקפה של kupperbush/קופרבוש

קפה ללא התחייבות

מכונת הקפה שתחסוך ממכם את ההתחייבות: בעוד שרוב יצרני מכונות הקפה דואגים לכך שהן יתאימו רק לקפסולות שלהם, מכונת הקפה החדשה של TEKA משנה את חוקי המשחק.

מדובר במכונה הראשונה בעולם המאפשרת להשתמש בכל קפסולה. עם מגוון מתאמים המתאימים לקפסולות של המותגים הפופולריים והאהובים ביותר בעולם, כל מה שנותר לכם לעשות הוא רק לבחור את הקפסולה הרצויה.

המכונה מכילה טוחן קפה אוטומטי הכולל 13 דרגות טחינה ומאפשר לחץ של 15 באר, וברזי מים רותחים ואדים. מסך הטאץ' הצבעוני יבטיח שהמשקה ייצא בדיוק כמו שאתם אוהבים, בזכות 30 תכניות שונות של העדפות הטחינה והמרקם של הקפה, ולסיום תכנית לניקוי עצמי ולניקוי אבנית - והכל בממשק בעברית.

המחיר: 8,950 שקל

teka התאמה לכל סוגי הקפסולות _ 8900 שח' _. יח"צ,
התאמה לכל סוגי הקפסולות, המחיר: 8900 שקל, TEKA/יח"צ

כמעט כמו בראד פיט

המותג הבינלאומי דלונגי מבית ברימאג, מציע מכונות קפה אוטומטיות לקפה טרי וארומתי עם טחינה של פולי הקפה במקום, בכמות, בעוצמה ובמידה שאתם מעדיפים.

כמות הקפה הדרושה להכנת המשקה נטחנת לתוך יחידת החליטה ונדחסת בלחץ אחיד ומדויק, ונמזגת ישירות אל הכוס בטמפרטורה מדויקת, כמו שקפה אמור להיות.

אתם בוחרים את הזמן, את הכוס, את עוצמת הקפה, טעמו ואת רמת ההקצפה של החלב - כמו בבית הקפה רק יותר מדויק.

הגודל שלהן קומפקטי והן יפות כל כך (כמעט כמו בראד פיט, הפרזנטור של המותג) כך שלא תפריע לכם הנוכחות שלהן על השיש.

המחיר למגוון מכונות הקפה של דלונגי: החל מ-1,490 שקל. להשיג ברשתות החשמל וברשת מטרו.

מכונת הקפה האוטומטית של דלונגי. יח"צ,
מכונת הקפה האוטומטית של דלונגי, החל מ-1,490 שקל/יח"צ

15 סוגי משקה בלחיצת כפתור

קבוצת מי עדן באמצעות חברת הבת פאוזה, משווקת רשמית את מותג מכונות הקפה KRUPS, מותג מוביל שמזוהה עם חדשנות, איכות ואמינות.

חברת KRUPS מייצרת מכונות קפה טוחנות מזה כ-30 שנה תוך התחייבות לאיכות בלתי מתפשרת. המכונות מצוידות בטכנולוגיית QUATTRO FORCE -KRUPS® המבטיחה קפה טחון מאוזן בניחוח וטעם ביצועי טחינה מהירים ומדויקים.

- KRUPS INTUITION PREFERENCE מכונת הדגל של היצרנית. המכונה מאפשרת הכנת 15 משקאות בלחיצת כפתור.

למכונה מסך מגע אינטואיטיבי ומיכל חלב המתחבר בקלות להקצפת חלב מהירה ואיכותית. בנוסף היא מאפשרת הכנת 2 כוסות קפה מסוגים שונים בפעולה אחת בלבד, ואפשרות לפרסונליזציה של המשקאות בהתאם לטעמו של הלקוח.

חברת פאוזה קפה מקבוצת מי עדן משווקת כיום 4 דגמים ראשונים עם טווח מחירים משתנה לפי דגם ופונקציונליות מותאמת ללקוח:

טווח מחירים: 2,000-4,900 ש"ח להשיג אצל המשווקים וחנויות הקפה המתמחות. לינק לרכישת מכונת הקפה באתר פאוזה קפה:

מכונת קפה krups דגם 875.פאוזה קפה. יח"צ,
מכונת קפה krups דגם 875, פאוזה קפה/יח"צ

הישראלים מעדיפים כוס גדולה

סקר שערכה חברת נספרסו בקרב שוק צרכני הקפה גילתה את הנתון הבא: 75% מהישראלים מעדיפים לשתות את הקפה שלהם בכוס גדולה. סדרת מכונות VERTUO מבית נספרסו, נועדה בדיוק להגשים את הרצון הזה.

המכונות PLUS VERTUO ו- VERTUO NEXT של נספרסו, מאפשרות חווית קפה עשירה תוך מתן דגש לקפה פרימיום עם קרמה כאשר בלחיצת כפתור אחת ניתן להכין מגוון סוגי קפה.

מכונות VERTUO נותנות מענה לכוסות בגדלים שונים: מאג (230 מ"ל), גראן לונגו (150 מ"ל), אספרסו כפול (80 מ"ל), ואספרסו (40 מ"ל).

הטכנולוגיה של משפחת מכונות ה- VERTUO מאפשרת קריאת ברקוד ייחודי המוטבע על גבי הקפסולה, ובהתאם לזאת המכונה מזהה את כמות הקפה שהיא צריכה להכין עבור גודל הכוס ובטכנולוגית VERTUO Centrifusion™ של עד 7000 סיבובים בדקה, יוצרת שכבת קרמה קטיפתית ומפנקת.

vertuo next מכונה חדשה nespresso. יחצ חול nespresso,
vertuo next מכונה חדשה nespresso/יחצ חול nespresso

חידושים בגזרת הקפסולה

לא רק שוק המכונות, גם עולם הקפסולות המתאימות למכונות הקפה הביתיות, מצביע על צמיחה וביקושים גבוהים. על פי נתוני סטורנקסט, שווי שוק קפסולות הקפה בישראל מוערך בכ-110 מיליון שקל (2022), אולי בשל כך יצאו לאחרונה לא מעט חברות עם חידושים בתחום הקפסולות:

לדברי עדי קוהלי, מנכ"לית חטיבת הקפה באסם-נסטלה: "שוק הקפסולות בישראל ממשיך לצמוח במהירות ובשנת 2021 הגיע קרוב ל-170 מיליון שקל, לעומת קרוב ל-150 מיליון שקל ב-2021 , כלומר גידול של כ13%".

קפה ג'ו מציעה לאוהבי הקפה, קפסולות קפה חדשות: קפסולות קפה אלומיניום, אטומות לחלוטין לאוויר ושומרות על טריות הקפה באופן מקסימלי.

הקפסולות החדשות של קפה ג'ו אטומות לחלוטין לאוויר ושומרות על טריות הקפה באופן מקסימלי,
וכך לוקחות את האספרסו המוכר לגבהים חדשים של טעם, גוף וארומה. בנוסף, הודות לטכנולוגיית
"אקסטרה קרים" הייחודית של כיפת ההידוק, נוצרת קרמה עשירה במיוחד המאפשרת להגיש את
מיצוי הקפה המושלם לתערובות הגורמה של קפה ג'ו ולחוויית קפה עשירה שאינה נגמרת.

הקפסולות מוצעות במגוון טעמים נבחרים מהמומחים של ג'ו ומתאימות לכל מכונות הקפה תואמות
נספרסו. ניתן להשיג בחנויות הנוחות של דלק ובחנות הקפה הדיגיטלית.

caffe joe- קפסולות חדשות של קפה ג'ו. יח"צ,
caffe joe, קפסולות חדשות לחווית ארומה ביתית/יח"צ

בוטיק קלייה מקומי מגיע לרשתות

קפה עלית, בשיתוף עם בתי הקלייה, רקחו 3 תערובות קפה ("בלנדים") חדשים, ייעודיים-מקומיים ואיכותיים בטעמים המותאמים לקהל הישראלי, במטרה ליצור חיבור אותנטי ועמוק בין ישראליות - ייצור בישראל, עסק פרטי ולפעמים גם משפחתי, תרבות קפה ישראלית, היות ולבתי הקלייה היכרות עם הטעמים המקומיים וחיבור אותנטי ללקוחות בית הקפה הקבועים.

בסדרת קפסולות הקפה במהדורה מיוחדת בשיתוף עם 3 בתי הקלייה הבוטיקיים:

קפה עולה - בית קלייה ישראלי לקפה בקיבוץ חצור בדרום הארץ - דרגת חוזק 13.

קפה יוניקו - בית קלייה הממוקם למרגלות הכרמל בצפון הארץ - דרגת חוזק 10.

קפה נחת - בית קלייה מקומי הנמצא בלב תל אביב שבמרכז הארץ - דרגת חוזק 7.

איילת אופק, מנהלת תחום סנסורי, שטראוס קפה: "הפיתוח של כל סוג קפסולה בוצע ביחד עם הקולה הראשי של בית הקלייה ומבטא את אופי המקום. כל מוצר בסדרה מציע פרופיל טעם ייחודי, מקפה עם חמיצות מודגשת דרך קפה מאוזן ועד לקפה עוצמתי - שוקולדי,. בחרנו בבתי קלייה מובילים ובכל אחד מהם בחרנו להדגיש טעם אחר של קפה שמספר את סיפור הקולים".

"עם דן אוריאלי ואסף ביטון מקפה נחת בתל אביב, בחרנו בבלנד הוא של 100% ערביקה שמאפיין את המקום. הקפה מאופיין בחמיצות ופירותיות גבוהה ומתאים לאוהבי אספרסו נקי, אמריקנו או קפוצ'ינו עדין.

עם אסף ריפס מקפה יונקו, שנמצא למרגלות הכרמל, פיתחנו קפה מאוזן, חזק ותבליני. קפה שמצד אחד מביא את המלאות והמרירות הטובה שיש בקפה, יחד עם הערביקה שמוסיפה רעננות וחמיצות, שביחד נשזרים להרמוניה של טעמים.

עם ניר אליסון מ- CAFEOLLE שבקיבוץ חצור, פיתחנו קפה עוצמתי במיוחד. בלנד מיוחד המבוסס על תערובת של 100% פולי ערביקה, שבקלייה ייחודית איטית וכהה מאוד, מביאה לידי ביטוי טעמי קפה מודגשים, קפה חזק מאוד, שוקולדי המתאים לאהובי אספרסו חזק מאוד ולקפוצ'ינו עוצמתי".

לקפה עלית מגוון רחב של 19 תערובות אספרסו בקפסולות בדרגות חוזק שונות, המוצעות על ידי 3 סדרות מובילות - הסדרה הקלאסית (7,4 9, 10, ,14, 15 ונטול קפאין), סדרת ארצות הקפה (ברזיל 06, קולומביה 08, גואטמלה 11, אינדונזיה 12 ואוגנדה 13) וסדרת הטעמים (וניל 06, אגוזי לוז 07, קרמל 07 , אפוגטו מייפל פקאן, אפוגטו קוקוס, בוסטו ולונגו)

קפסולה עם מעטפת אלומיניום - קפסולה אטומה לחמצן בזכות מעטפת אלומיניום המקיפה אותה מכל צדדיה, ושומרת על טריות הקפה ועל קרמה עשירה וסמיכה לאורך זמן.

קפה איכותי וטרי - קפה טרי הנבחר בקפידה ממקורות הקפה המובילים בעולם. הקפה נקלה בישראל , במפעל החברה בלנד קרוב ככל האפשר למועד האריזה לקבלת קפה טעים, עשיר וארומטי כמו שהוא צריך להיות.

התאמה מלאה לכל מכונות מסוג NESPRESSO. הקפסולות הייחודיות מיוצרות ע"י יצרן הקפסולות התואמות המוביל באירופה, ועוברות התאמה ובקרה באופן שוטף על מנת להבטיח תאימות מלאה לכל סוגי המכונות.

קפסולות בתי קלייה, עלית. סטודיו שטראוס,
קפסולות קפה בשיתוף בתי קלייה בוטיקיים-מקומיים מרחבי הארץ, עלית/סטודיו שטראוס

טרנד הקלייה הבהירה

סטארבקס משיקה את קפסולות גוואטמלה, עדינה ומלאת נוכחות בטרנד הקלייה הבהירה שכבש את הישראלים.

סטארבקס גואטמלה פונה לאלו המעדיפים לשתות בבוקר כוס קפה עדין יותר, בטעמים מתקתקים, אך מלאי נוכחות. התערובת החדשה בעוצמה 5, מעניקה חוויית קפה עם פרופיל טעם אנין וסיומת נקיה. הקפסולות מתאימות להכנת אספרסו ולונגו משובחים.

קפסולות הקפה של סטארבקס מתהדרות בשלושה סוגי קלייה: בהירה, בינונית וכהה הנותנים מענה רחב לצרכים השונים.

בקטגוריית הקלייה הבהירה נמצאות תערובות קפה מזמינות, שמעוררות את החושים ברכות. הטעם שלהן הוא של קליה עדינה ומרומזת ויש להן גוף קל ועדין. הן מתאימות במיוחד לאנשים שלא אוהבים את הקפה שלהם חזק.

קלייה בינונית, נמצאת באמצע טווח הקלייה של סטארבקס. תערובות הקפה השייכות לקטגוריה זו מאוזנות ובעלות חמיצות נמוכה. סוג קפה זה מושלם לכל הפסקת קפה, ויש לו טעם עשיר שמדבר להרבה מאד אנשים.

ובטווח הקלייה הכהה נמצאות תערובות קפה בעלות גוף מלא יותר, עוצמה חזקה יותר של טעמים, ומאפייני ריח וטעם מודגשים של הקלייה.

הטעם החדש מצטרף למגוון התערובות בקלייה בהירה של סטארבקס. סגמנט הקפה בקלייה בהירה הוא הסגמנט האהוב והנקנה ביותר מבין מוצרי סטארבקס בישראל.

קפסולות גואטמלה, סטארבאקס. סטודיו אסם,
קפסולות גואטמלה, סטארבאקס/סטודיו אסם

מהשלכות יוקר המחייה? הקפסולות של רמי לוי

גם המותג הפרטי של רשת "רמי לוי שיווק השקמה" משיק קפסולות פרמיום של קפה קלוי וטחון אשר משווקת ב-5 טעמים במגוון דרגות חוזק, המגיעות במארזי קפסולות פרמיום אלומיניום (בכל שרוול 10 קפסולות).

הקפסולות ב-5 טעמים: קפסולות קפה Colombia בדרגה 7, קפסולות קפה Brazil בדרגה 8, קפסולות קפה ORO דרגה 9, קפסולות קפה vivace בדרגה 11, קפסולות קפה Tradizione בדרגה 12.

סדרת הקפסולות קפה פרמיום של רשת "רמי לוי שיווק השקמה" מיוצרות ע"י קבוצת ג'מוקה ממילאנו איטליה. הקפסולות כשרות בד"ץ בית יוסף (פרווה) משווקות בשרוולים של 10 קפסולות .

המחיר לצרכן 9.90 שקל.

קסולות קפה של המותג הפרטי - רמי לוי. יח"צ,
קסולות קפה של המותג הפרטי - רמי לוי/יח"צ

הזול ביותר באירופה

גם המותג קרפור שהגיע לישראל מביא איתו בשורה בתחום קפסולות הקפה. השבוע הושקו 3 סדרות קפסולת הקפה שלה, השייכות למותג הפרטי של הרשת הבינלאומית.

הציג המותג את סדרת הקפסולות העשויה מפולי ערביקה ורובוסטה מובחרים הארוזים בקפסולות אלומיניום, השומרות על טריות הקפה ומעניקות חווית טעם עשירה וארומטית. המוצר נמכר ברשתות SUPER, יינות ביתן ומגה.

מדובר ב- 3 סדרות שונות:
סדרה קלאסית לפי העדפת חוזק הקפה
סדרת קפה בטעמי וניל, קרמל ואגוזי לוז
וסדרת טעמי קפה מבירות העולם: ברזיל, אתיופיה, לאוס, קוסטה ריקה, קניה וקולומביה

מוצרי קפסולות הקפה מסומנים לפי מידת התאמתם לסוגי המשקה השונים (ריסטרטו, אספרסו ולונגו) וניתן לשלבם בהכנת קפוצ'ינו או קפה לאטה על בסיס חלב או שיבולת שועל.

קפסולות הקפה מיוצרים על ידי מיטב יצרני הקפה בצרפת ובאיטליה ומתאימים לכל מכונות הנספרסו, מה שמעיד על רמת האיכות הגבוהה של המוצר במחיר האירופאי הזול ביותר.

קפסולות הקפה יימכרו במחיר הזול ביותר בשוק, שעומד על 6.9 שקל בלבד לאריזה (המחיר הזול ביותר באירופה) ומכיל 10 קפסולות. המוצר כבר החל להימכר בסניפי super, יינות ביתן ומגה.

קפסולות קפה של המותג הפרטי של הרשת הקמעונאית הגדולה, קרפור. באדיבות קרפור,
קפסולות קפה של המותג הפרטי של הרשת הקמעונאית הגדולה, קרפור/באדיבות קרפור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully