וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: גבעות עולם מזנקת ב-37% ומשלימה עלייה של כ-100% מתחילת השבוע; המעו"ף יורד ב-1.4%

אילן מוסנאים

25.2.2003 / 11:14

מחזור המסחר נמוך - 15 מ' ש'; מניות לאומי והפועלים יורדות ב-1.3% בעקבות הפחתת ההמלצות של UBS; בזק יורדת 0.9% עקב דחיית הדו"חות; ירידות בקבוצת אי.די.בי;



הבורסה של תל אביב נסחרת הבוקר בירידות של כ-1.2%. זאת בעקבות המגמה השלילית אמש בוול סטריט, שם נסגרו מדדי הנאסד"ק והדאו ג'ונס בירידות של כ-2%. על המסחר יעיבו היום התגברות הציפיות למלחמה בעיראק בעקבות הצעת ההחלטה החדשה שהעלו ארה"ב ובריטניה למועצת הביטחון בנוגע לעיראק ולאור הצהרת סדאם חוסיין, בראיון שנתן לרשת סי.בי.אס, לפיה אין בכוונתו להשמיד את טילי ה"אל סומוד 2" שבידיו; התחזיות שמפרסם הבוקר עיתון "הארץ", לפיהן בחודש פברואר תציג הממשלה גירעון של 2-2.3 מיליארד שקל בתקציבה, והחששות כי בעקבות החלפת שר האוצר, יגרום לדחיית תוכנית החרום הכלכלית - כפי שמדווח היום עיתון "ידיעות אחרונות".



מדד המעו"ף רושם כעת ירידות של 1.4% לרמה של 306.43 נקודות, מדד תל אביב 100 יורד ב-1% לרמה של 314.35 נקודות ומדד התל טק יורד ב-0.3%. מחזור המסחר מסתכם בשעה זו בכ-15 מיליון שקל בלבד.



מניות בנק הפועלים ובנק לאומי נסחרות כעת בירידות שערים של 1.3% כל אחת. זאת לאחר שבית ההשקעות יו.בי.אס וורבורג פירסם הבוקר המלצות לשני הבנקים והפחית בצורה משמעותית את התחזיות שלו לתוצאות הבנקים ברבעון הרביעי בעקבות ההידרדרות בתנאים המקרו כלכליים בישראל. ביו.בי.אס מעריכים כי הבנק יפריש כ-1.5% מתיק האשראי שלו, לעומת תחזית קודמת להפרשה בהיקף של 1.17% מתיק האשראי) ויסיים את הרבעון הרביעי בהפסד קטן בשל ההפרשות הגדולות לפיצויי עובדים.



כלכלני בית ההשקעות השווייצי מעדכנים כלפי מעלה גם את תחזית ההפרשות לחובות מסופקים בבנק לאומי, ומעריכים כי הם יהיו ברמה של 1.14% מהיקף האשראי של הבנק וזאת לעמת שיעור של 1.09% בתחזית הקודמת. לאור זאת הם חותכים את תחזית הרווח שלהם לבנק ברבעון הרביעי לרמה של 63 מיליון שקל, וזאת לעומת תחזית קודמת לרווח של 133 מיליון שקל.



פעילים בשוק מציינים כי מניית בנק הפועלים נלחצת גם מהעובדה שמחר אמורות להשתחרר מחסימה כ-56 מיליון מניות של עובדי הבנק בשווי כספי של כ-360 מיליון שקל.



יחידת ההשתתפות של גבעות עולם מזנקת בכ-37% במחזור גבוה של 900 אלף שקל. המניה משלימה טיפוס של יותר מ-100% מאז יום ראשון בו דיווחה על "סימני נפט" בקידוח "מגד 4" שהיא מבצעת בראש העין. נראה כי הסיכוי למציאת מאגר מסחרי בקידוח, מטריף את המשקיעים וזאת למרות ששני קידוחים קודמים שהחברה ביצעה באותו אזור - "מגד 3" ו"מגד 2" נמצאו יבשים וגם סביב הקידוח "מגד 4" עדיין קיים סיכון גבוה שהוא יתברר כלא כדאי להפקה ויינטש כמו קודמיו.



מניית בזק , רושמת ירידות של 0.9%. המניה ירדה אתמול בכ-3% עקב החלטת החברה לדחות את מועד פרסום הדו"חות הכספיים לשבוע הבא, בשל כך לאחר שביקשה מדויטשה בנק עדכון לגבי הערכת השווי אותה הכין הבנק על חברת הסלולר פלאפון. על פי ההערכות, הערכת השווי החדשה עלולה לגרור ביצוע הפרשה בהיקף של כ-60 מיליון דולר.



מניות קבוצת אי.די.בי, שאתמול ננעלו בירידות שערים, ממשיכות הבוקר את המגמה השלילית ורושמות ירידות שערים חדות. מניית אי.די.בי אחזקות יורדת ב-2.4%, אי.די.בי פיתוח יורדת ב-1.3% ומניות החברות הבנות כלל תעשיות ודסק"ש יורדות בכ-1.6% ו-1.3% בהתאמה.



מניית טאואר עולה ב-3.8%. המניה עלתה אתמול בנאסד"ק ב-12% למרות דו"חות מאכזבים ופתחה את המסחר בתל אביב עם פער ארביטראז' חיובי של 6.2%. נראה כי המשקיעים שואבים עידוד מהאופטימיות שגילתה החברה לגבי הרבעונים הבאים ומהזרמת המזומנים על ידי השותפות האסטרטגיות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully