וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיליפ מוריס אינטרנשיונל (PMI) מחזירה לידיה את זכויות המסחר והשיווק של ה-IQOS בארה"ב

8.11.2022 / 7:53

במסגרת ההסכם תשלם PMI סכום של 2.7 מיליארד דולר לחברת אלטריה, מתוכם כמיליארד דולר שולמו עם חתימת ההסכם ויתרה של כ-1.7 מיליארד, בתוספת ריבית, תשולם לא יאוחר מיולי 2023. נכון להיום, ישנם כ-19.5 מיליון לקוחות IQOS (אייקוס) ברחבי העולם

מנכ"ל פיליפ מוריס העולמית יאצק אולצ'אק. יחצ,
מנכ"ל פיליפ מוריס העולמית יאצק אולצ'אק/יחצ

פיליפ מוריס אינטרנשיונל (PMI) מחזירה לידיה את זכויות המסחר והשיווק של ה-IQOS בארה"ב. במסגרת ההסכם תשלם PMI סכום של 2.7 מיליארד דולר לחברת אלטריה, מתוכם כמיליארד דולר שולמו עם חתימת ההסכם ויתרה של כ-1.7 מיליארד, בתוספת ריבית, תשולם לא יאוחר מיולי 2023. נכון להיום, ישנם כ-19.5 מיליון לקוחות IQOS (אייקוס) ברחבי העולם.

החברה הגיעה להסכם עם Altria Group, Inc על סיום ההתקשרות המסחרית ביניהן ביחס ל-IQOS, ותחזיק בזכויות שיווק והפצת המכשיר באופן בלעדי בארה"ב, החל מחודש אפריל 2024, בשוק שנחשב לגדול ולמוביל בעולם בתחום מוצרי הטבק ללא עשן וחלופות לסיגריות בוערות.

מנכ"ל פיליפ מוריס העולמית, יאצק אולצ'אק, אמר בין היתר עם חתימת ההסכם כי "היום אנו מציינים אבן דרך היסטורית במסע שלנו לעבר עתיד ללא עשן. הסכם זה מעניק לנו זכויות מסחר מלאות בארה"ב ביחס לאייקוס תוך 18 חודשים בדרך למיצוי מלוא הפוטנציאל של המוצר בשוק הגדול בעולם למוצרים ללא עשן, תוך מינוף המחויבות האסטרטגית והפיננסית של החברה להצלחת האייקוס".

אייקוס הוא החלופה המובילה בעולם לסיגריות המבוסס על חימום טבק במקום הבערתו, עם צמיחה מוכחת ומשמעותית במגוון רחב של שווקים בינלאומיים באירופה וארה"ב, הפתוחים לקידום מוצרי טבק מפחיתי חשיפה ומבוססי מדע כחלופה לסיגריות רגילות למעשנים בגירים שאינם מפסיקים לעשן סיגריות. מאז שנת 2008 השקיעה פיליפ מוריס מעל ל-9 מיליארד דולר במחקר ופיתוח המוצרים ללא עשן, ונכון להיום הם זמינים בלמעלה מ-70 שווקים בעולם כאשר ההערכה היא שכ-13.5 מיליון מעשנים בגירים כבר עברו לאייקוס והפסיקו לעשן סיגריות וסך כל משתמשי אייקוס ברחבי העולם עומד על כ-19.5 מיליון*.

לפני כשנתיים וחצי, ביולי 2020, פרסם מנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, צו המתיר לשווק את אייקוס (IQOS) ומכיר בו, למעשה, כמוצר טבק השונה באופן מובהק מסיגריות. ההחלטה הגיע לאחר בחינה מדעית מעמיקה אשר ארכה כ-4 שנים. זו הפעם הראשונה שה-FDA התיר לשווק חלופה חדשנית למעשנים מופחתת חשיפה לחומרים מזיקים בהשוואה להמשך עישון סיגריות. בחודש מרץ 2022 פרסם ה-FDA צו נוסף, במסגרתו הוא העניק היתר דומה גם לדור החדש של מערכת IQOS3, וקבע בין היתר כי "(1)מערכת מחממת טבק שאינה שורפת אותו; (2)מספקת הפחתה משמעותית בייצור כימיקלים מזיקים; (3)מחקרים מדעיים הראו שמעבר מוחלט מסיגריות קונבנציונליות ל- IQOS מפחית משמעותית את החשיפה של הגוף לכימיקלים מזיקים".

מנכ"ל פיליפ מוריס בישראל, רועי עמית אמר כי הצלחת האייקוס ברחבי העולם הינה עובדה מוגמרת וזו מהפכה של ממש. "פיליפ מוריס השיקה בישראל את המוצר במטרה להנגישו למעשנים בגירים, אשר אינם מפסיקים לעשן. מדובר באלטרנטיבה להמשך עישון סיגריות בוערות, שנקבע לגביה בפירוש כי היא מפחיתה חשיפה לכימיקלים מזיקים. אנו מקווים שהרשויות בישראל יראו באלטרנטיבות ללא עשן הזדמנות לשיפור בריאות הציבור, בהקשר של שיעורי העישון הגבוהים בישראל שנותרים ללא שינוי בשנים האחרונות, וזאת על פי הנתונים של משרד הבריאות עצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully