וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת מציג: מי חברת התקשורת הטובה בישראל?

עודכן לאחרונה: 8.11.2022 / 15:57

משרד התקשורת פרסם את מדד איכות השירות: מי מובילה בין ספקיות האינטרנט ומי בסלולר? מי חייבה אותנו בחיובי יתר? האם המפעילים הקטנים נכנסו לרשימה, או שהגדולות עדיין מובילות? כל הפרטים בפנים

סלולר. freepik,
כולנו משתמשים בשירותי אינטרנט וסלולר. מי מהחברות נותנת לנו את השירות הטוב ביותר?/freepik

משרד התקשורת מפרסם את מדד איכות השירות. הנה הפרמטרים העיקריים שנבדקו במסגרת המדד, הזוכים והפחות מוערכים בכל קטגוריה:

בספקיות האינטרנט - פרטנר מובילה בשביעות הרצון משירות הלקוחות עם ציון של 7.7 (ללא שינוי משנה שעברה) ובשירות הטכני עם ציון של 8 (עלייה של 7%) והוט-נט במקום האחרון (כמו בשנה שעברה).

בסלולר - גולן טלקום מובילה בשביעות הרצון משירות הלקוחות עם ציון של 7.9 (עלייה של 20%) ובשירות הטכני עם ציון של 8.2 (עלייה של 17%); סלקום במקום האחרון בשביעות הרצון משירות הלקוחות (ירידה של 14%) ומהשירות הטכני (ירידה של 5%).

בטלפון הנייח - חברת פרטנר מובילה בשירות הלקוחות עם ציון 7.8 ובשירות הטכני עם ציון 7.9; הוט במקום האחרון בשתי הקטגוריות עם ציון 6.2 בשירות הלקוחות ו-6.7 בשירות הטכני.

• מסקר שביעות רצון משירות הסיבים האופטיים עלה כי 78% ממשתמשי הסיבים האופטיים מרוצים מהשירות.

סלקום מובילה בשביעות רצון הלקוחות בשירות הסיבים האופטיים עם ציון 8.5; חברת הוט-נט במקום האחרון עם ציון 6.6.

סיבים אופטיים. ShutterStock
סיבים אופטיים. רוב המשתמשים בתשתית מרוצים/ShutterStock

מי חייב את הלקוחות יותר מדי ויזכה לביקור של משרד התקשורת?

בנוסף לבדיקה על פי כל קטגוריה, נבדקה שביעות הרצון ממרכיבי השירות השונים:

בקטגוריית זמני מענה של ספקיות האינטרנט והטלפון הנייח - בזק בינלאומי מובילה עם זמן מענה ממוצע של 2:44 דקות (שיפור של 30%) ואקספון 018 במקום האחרון עם זמן מענה ממוצע של 06:15 דקות; זמן המענה של הוט התארך ביותר מ-60% ביחס לשנה שעברה ועמד על 5:40 דקות.

בקטגוריית זמני מענה של חברות הסלולר - טלזר 019 מובילה עם זמן מענה של 4:23 דקות (שיפור של 12% משנה שעברה) ופרטנר במקום האחרון עם זמן מענה ממוצע של 10:09 דקות (זמן המענה התארך כמעט פי 2.5 משנה שעברה). בחברת גולן תקשורת בע"מ נמצא נתון חריג לפיו בעת קיום הסקר, כ-35% מהפניות נותקו על ידי המערכת טרם קבלת שירות*

בתחום פניות הציבור אל משרד התקשורת נרשמה ירידה של 15% בפניות. חברת הסלולר בגינה היו הכי הרבה פניות יחסית לגודלה היא רמי לוי תקשורת עם כ-7 פניות לכל 10,000 מנויים. החברה המובילה עם הכי פחות פניות יחסית לגודלה היא אקספון 018 בה הייתה פחות מתלונה אחת לכל 10,000 מנויים*

בתחום פניות ציבור על חשבונות וחיובי-יתר מצד חברות תשתית האינטרנט, חברת סלקום בולטת לטובה עם מספר התלונות הנמוך ביותר ביחס לגודלה ואילו חברת פרטנר קיבלה את מספר התלונות הרב ביותר ביחס לגודלה*

• בתחום פניות הציבור על חשבונות וחיובי-יתר של ספקיות האינטרנט, חברת טריפל סי בלטה לטובה עם כמות הפניות המועטה ביותר ביחס לגודלה. חברת INET קיבלה 127 פניות לכל 10,000 מנויים שלה - מספר חריג ביותר ביחס לגודלה בשוק. בעקבות כך, בימים אלה משרד התקשורת בוחן את הפניות הרבות שהגיעו בקשר לחברה ויפעל בנושא בהתאם לסמכויותיו*

• בתחום פניות הציבור על חשבונות וחיובי-יתר של חברות הסלולר, חברת טלזר 019 בולטת לטובה עם כמות הפניות המועטה ביותר ביחס לגודלה עם 0.2 פניות לכל 10,000 מנויים, ואילו חברת רמי לוי תקשורת קיבלה את מספר התלונות הרב ביותר ביחס לגודלה עם 5.13 פניות לכל 10,000 מנויים.

אך האם הפניות והתלונות למשרד התקשורת אכן מסייעות? לפחות על פי הודעת המשרד, ככל הנראה כן: במהלך שנת 2021, בעקבות התערבות של אגף פניות ציבור במשרד התקשורת הוחזר לצרכנים סכום של 581,000 שקל מחברות התקשורת. כסף טוב למי שקיבל אותו בחזרה, טיפה בים ביחס למחזורי הענק של חברות התקשורת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יועז הנדל שר התקשורת. מארק ישראל סלם,
יועז הנדל, שר התקשורת היוצא. האם "מדד השירות" הוא אקורד הסיום לקדנציה הקצרה שלו במשרד?/מארק ישראל סלם

שר התקשורת, יועז הנדל: "הצרכנים בישראל ראויים לשירותי תקשורת איכותיים במחירים אטרקטיביים ותחרותיים, וגם לשירות לקוחות מצוין. עם כניסתי למשרד הצבנו יעד לעודד את התחרות בשוק התקשורת אך בנוסף גם את שיפור איכות השירות.

אחד הכלים האפקטיביים לעודד את שיפור השירות הוא פרסום 'מדד איכות השירות' שנועד להעניק לצרכנים מידע שקוף ואובייקטיבי ולאפשר להם לבחור באופן מושכל את החברה שמתאימה לצרכים שלהם. אני קורא לציבור הצרכנים להיכנס ולהתרשם ממדד איכות השירות שפרסמנו היום - כעת הכוח בידיכם".

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: "מדד איכות השירות הוא כלי שמעצים את הצרכן הישראלי ומנגיש לו מידע חשוב על טיב השירות של חברות התקשורת השונות. חשיפת ביצועי החברות ושביעות הרצון מהן, מעודדת את החברות לשפר את השירות, ומגדילה את התחרות על לב הצרכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully