וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחת לחץ: למה אנחנו משלמים ביוקר על מארז לחיץ?

עודכן לאחרונה: 10.11.2022 / 8:29

בדיקת וואלה! והמכון לחקר הקמעונאות מצאה פערים של עשרות אחוזים בין דבש, מיונז, קטשופ, סילאן ועוד, בבקבוקים לחיצים מול אריזות רגילות. למה היצרנים מנצלים את הצורך שלנו בנוחות כדי לקרוע לנו את הכיס - ואיך נוכל לנצח את השיטה?

בקבוקי רטבים על מדף. ShutterStock
קטשופ, חרדל, מיונז ועוד: הבקבוקים הלחיצים הגיעו מרשתות המזון המהיר וכבשו בהצלחה את המטבח הביתי, אבל באיזה מחיר?/ShutterStock

ליצרניות המזון יש שפע של רעיונות יצירתיים שיגרמו לצרכן לשלם יותר על מוצרי הדגל שלהם. למשל, תוספת של טעם מיוחד, מהדורה מוגבלת יוקרתית, צורה מקורית של חטיף, ואריזות מיוחדות שעלותן נמוכה יחסית, אבל הרווח עליהן גבוה מאוד.

הבקבוק הלחיץ הוא מסחטת מזומנים מצלצלת במיוחד. הוא גם מכיל פחות כמות וגם עולה הרבה הרבה יותר, מאותו המוצר בדיוק שנמכר ב"אריזה רגילה". פער המחירים ביניהם יכול להגיע גם לכמעט מאה אחוזים.

אל המדפים ברשתות השיווק הגיעו הבקבוקים הלחיצים אחרי ששימשו במשך שנים את המטבח המוסדי, דוכנים של מזון מהיר, או בהגשה של רטבים לשולחן. לפני שני עשורים הם התחילו להיכנס לשוק הפרטי והפכו ללהיט צרכני בזכות היתרונות הבלתי מבוטלים שלהם. הבקבוק הלחיץ משאיר את סביבת העבודה נקייה ונטולת טפטופים, הוא גמיש ונוח לשימוש, לא נשבר, מאפשר לשקשק את הרוטב או הנוזל, ויעיל מאוד במדידת כמות מדויקת.

סילאן ללא סוכר, קליית גת. עמית שטראוס,
סילאן של קליית גת: פער של 89% (במחיר ל-100 גרם) בין הצנצנת לבקבוק הלחיץ/עמית שטראוס

היתרונות האלה מתומחרים מאוד גבוה. "המכון לחקר הקמעונאות" בדק עבורנו את פערי המחירים בין המוצרים השונים באריזות רגילות לבין אותם מוצרים באריזות לחיצות. בכל הבקבוקים הלחיצים שנבדקו - הכמויות קטנות יותר מאשר באריזות הרגילות, אך מחירם גבוה בעשרות אחוזים.

סילאן של קליית גת, 900 גרם בצנצנת עולה 14.90 שקלים, סילאן של קליית גת, 380 גרם בבקבוק לחיץ כולה 11.90 שקלים. פער של 89% אחוזים במחיר על אותו המוצר בדיוק.

סילאן של יד מרדכי, 700 גרם בצנצנת עולה 20.90 שקלים ו- 630 גרם בבקבוק לחיץ עולה 24.90 שקלים. פער של 32% על אותו מוצר.

דבש טהור של יד מרדכי, 380 גרם בצנצנת עולה 18.90 שקלים ודבש טהור 400 גרם בבקבוק לחיץ, 23.90. פער של 10% על אותו המוצר.

ונעבור למיונז: מיונז לייט של הלמנס, 424 גרם בקופסה עולה 11.90 שקלים, המחיר של 355 גרם בבקבוק לחיץ עולה 14.90. פער של 48% על אותו מוצר בדיוק.

על מיונז רגיל של הלמנס, 460 גרם בצנצנת, תשלמו 11.90 שקלים ומיונז רגיל, 395 גרם בבקבוק לחיץ, יעלה 14.90, פער של 45% על אותו המוצר.

שמתם לב, בוודאי, שהמשקלים בצנצנות ובבקבוקים הלחיצים משתנים ממוצר למוצר, מה שמקשה על הצרכן לחשב את ההפרש במחיר ומבלבל אותו. ליצרנים נוח מאוד שתתבלבלו. הרי אף אחד מאתנו לא מסתובב בסופרמרקט ומחשב את העלות של 100 גרם מוצר בכל אחת מהאריזות.

אזה הנה לכם טיפ קטן, שיקל עליכם את החיים במטבח וגם יחסוך לא מעט כסף לטווח הארוך: קנו פעם אחד בקבוק לחיץ של המוצר שאתם מחבבים, וכשהוא יסתיים, אל תזרקו אותו לפח, אלא מלאו בו את המוצר מהצנצנת (לא בכל בקבוק לחיץ זה אפשרי, אבל ברובם - מדבש ועד קטשופ, זה אפשרי בהחלט). ככה תנצחו את השיטה ותילחצו פחות.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
קניות לחג ברשת רמי לוי ספטמבר 2010. אורי לנץ
צנצנות דבש יד מרדכי. האריזה הלחיצה נוחה הרבה יותר. לכן ההמלצה שלנו למי שרוצים לחסוך היא למלא אותה בכל פעם מהצנצנת/אורי לנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully