וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם גז טבעי מישראל יקל על משבר האנרגיה של אירופה?

עודכן לאחרונה: 9.11.2022 / 9:33

נוכח משבר הגז הטבעי באירופה: NewMed Energy וחברת Uniper הגרמנית חתמו על מזכר הבנות לא מחייב לבחינת שיתוף פעולה להעברת גז טבעי לאירופה ולפיתוח מימן כחול

יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy. ענבל מרמרי,
יוסי אבו, מנכ״ל NewMed Energy. ממשיך לקדם את הפעילות הבינלאומית של החברה/ענבל מרמרי

NewMed Energy וחברת Uniper הגרמנית חתמו אמש על מזכר הבנות לא מחייב לבחינת אפשרות לשיתוף פעולה לאספקת LNG בטווח הקצר ובטווח הארוך ולהפקת מימן כחול ומימן ירוק.

על פי מזכר ההבנות שנחתם, הצדדים יבחנו אספקת גז טבעי בטווח המיידי מישראל לגרמניה, באמצעות מערך ההפקה וההולכה הקיים כיום, ובהתאם לזמינות צנרת ההובלה בין ישראל למצרים, שם יעבור הגז הטבעי למתקני הנזלה (LNG) ומשם לגרמניה.

בנוסף, לפי מזכר ההבנות תיבחן האפשרות להעברת LNG ממאגר לוויתן, ל Uniper, באמצעות הרחבת תשתית לוויתן הקיימת (שלב 1B) והנזלתו של הגז הטבעי באמצעות אחד ממתקני ההנזלה הקיימים במצרים או באמצעות בניית מתקן הנזלה צף חדש, עצמאי בישראל.

כמו כן, בהתאם לתוכנית האסטרטגית של NewMed Energy, לפיה השותפות מקדמת מהלכים לפיתוח אנרגיה ירוקה, מזכר ההבנות כולל גם בחינת שיתוף פעולה בתחום המימן הכחול והמימן הירוק ושינועו מישראל לאירופה.

אסדת לוויתן. אלבטרוס, אתר רשמי
NewMed Energy מחזיקה ב45% ממאגר לוויתן (בתמונה) וב30% בשדה הגז אפרודיטה: "עוגן אנרגטי במזרח התיכון"/אתר רשמי, אלבטרוס

חיבור בין שתי ענקיות אנרגיה

יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy: "בטווח הנראה לעין הגז הטבעי הוא מקור האנרגיה המשמעותי ביותר בעולם. NewMed Energy ממשיכה לקדם את פעילותה הבינלאומית. לוויתן הוא עוגן אנרגטי במזרח התיכון המספק אנרגיה לישראל, למדינות האזור ויכול לסייע גם במשבר האנרגיה באירופה".

נייק דן הולנדר, מנהל מסחר Uniper: "שיתוף הפעולה עם NewMed Energy תואם את האסטרטגיה שלנו לגיוון מקור אספקת הגז שלנו וסולל את הדרך לעולם נטול פחמן. לגז הטבעי שמקורו בחופי ישראל, יש פוטנציאל להגברת ביטחון אספקת הגז בגרמניה".

חברת NewMed Energy היא למעשה גוף האנרגיה הגדול, הוותיק והמנוסה ביותר בישראל. בעשרים וחמש השנים האחרונות קנתה לעצמה השותפות שם עולמי בתחומי החיפוש וההפקה של גז טבעי, כאשר עמדה במרכז  גילויים של כל שדות הגז הטבעי בישראל (תמר 2009, לוויתן 2010, תנין 2011, כריש 2013 ועוד) תוך שהיא רושמת אחוזי הצלחה חריגים ביחס למקובל בתעשייה, והיתה שותפה מרכזית לפיתוח ולהפקת הגז הטבעי מפרוייקטי ים-תטיס, תמר ולוויתן.

הקשרים הענפים שיצרה NewMed Energy באזור הם אלו שאפשרו להגיע להסכמים חסרי תקדים במסגרתם מייצאים מאגרי הגז בישראל כמויות משמעותיות של גז טבעי ללקוחות בירדן ובמצרים. NewMed Energy מחזיקה ב45% ממאגר לוויתן וב30% בשדה הגז אפרודיטה.

Uniper היא חברת אנרגיה בינלאומית מובילה, מעסיקה כ-11,500 עובדים ופועלת בלמעלה מ-40 מדינות. החברה מתכננת שעסקיה באירופה יהיו נטולי פחמן עד לשנת 2035. כושר הייצור המותקן שלה, כ-33 ג'יגה-וואט, הופך את Uniper לאחת מיצרניות החשמל הגדולות בעולם. פעילויות הליבה של החברה כוללות ייצור חשמל באירופה, סחר עולמי באנרגיה וייבוא גז, מה שהופך את Uniper לאחת מחברות הגז המובילות באירופה. בנוסף, Uniper שותפה לתכנון ויישום פתרונות חדשניים דלי פחמן. Uniper היא חלוצת המימן, הפועלת ברחבי העולם לאורך כל שרשרת הערך של המימן ומבצעת פרויקטים להפיכת המימן לעמוד התווך של אספקת האנרגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully