וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליית התעריפים בפרטנר תגדיל את הרווח הרבעוני בכ-5 מיליון שקל

ערן גבאי

25.2.2003 / 13:11

להערכת מחלקת המחקר של אי.בי.אי, עליית המחירים תמחק את הירידה בשורה העליונה שיצרה ירידת דמי הקישוריות מ-50 אגורות ל-45 אגורות

"יכול להיות שעליית התעריפים של פרטנר, לא רק שתמחק את הירידה בשורה העליונה שיצרה ירידת דמי הקישוריות מ-50 אגורות ל-45 אגורות, אלא אף עשויה להגדיל את הרווח הנקי בכ-5 מיליון שקל" - כך מעריכה מחלקת המחקר של אי.בי.אי בעקבות העלאת התעריפים של פרטנר בכ-6%.

העלאת התעריפים בפרטנר תתבצע למרבית הלקוחות העסקיים והפרטיים שנמצאים בתוכניות שמאפשרות העלאת מחירים כמו Orange To Go, והחברה החליטה שלא להעלות כרגע את מחיריה ללקוחות ה-Pre Paid. עדכון התעריפים יחול מאמצע חודש מארס. גם החברות סלקום ופלאפון העלו בחצי השנה האחרונה פעמיים את תעריפיהן.

אנליסט התקשורת של אי.בי.אי, ירון קנטי, מציין כי שחיקת המחירים הריאלית ב-2002 היתה 6.5%, וכי עליית התעריפים עתידה להוות את אחד ממנועי הצמיחה העקריים השנה. קנטי מציין כי לא מן הנמנע שבמידה שיחזרו המדדים הגבוהים בטווח הבינוני תהיה עלאת מחירים נוספת.

קנטי מציג בסקירתו ניתוח לפיו עליית התעריפים תגדיל את הרווח הנקי של החברה בכ-5 מיליון שקל ברבעון. על פי הניתוח, פרטנר תגדיל את הכנסתה מלקוח עסקי ב-12.7 מיליון שקל וממנוי פרטי בכ-13.1 מיליון שקל, כך שסך הכל תוסיף פרטנר כ-26 מיליון שקל לשורה העליונה שלה. את שווי הפגיעה בפרטנר, כתוצאה מירידת מחיר השלמת השיחה ב-10%, אומד קנטי בכ-27 מיליון שקל, שהם ירידה של כ-18 מיליון שקל בשורה התחתונה הרבעונית.

באשר לשאלה האם השינוי במחירי השירות יקטין את השימוש והפדיון, טוען קנטי כי הפדיון יגדל, אך מסייג זאת בהשפעת המיתון החריף במשק.

פרטנר, להערכת אי.בי.אי, עשויה שלא להיפגע גם מהקטנת מחיר הקישוריות בשליחת SMS בין רשתות הסלולר, וטוען כי לא מן הנמנע שגם "פגיעה" זו תועבר לספקיות באמצעות העלאת מחירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully