וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדים ישראלים של פייסבוק זומנו לשימוע לקראת פיטורים

עודכן לאחרונה: 9.11.2022 / 16:40

עובדים במטא (פייסבוק) קיבלו זימונים לשימוע לפני פיטורים. עדיין לא ידוע כמה ישראלים יפוטרו. בתחילת השבוע נודע כי החברה תפטר אלפי עובדים. היום מתברר המספר הרשמי: 11,000. למה זה קורה וכמה ישראלים יפוטרו?

מפוטר. ShutterStock
11,000 מעובדי פייסבוק יארזו את הקריירה שלהם לתוך ארגז קרטון. כמה מהם ישראלים?/ShutterStock

מה שהיה עד כה בגדר ספקולציה, הפך לעובדה מוגמרת: מטא (פייסבוק) שבתחילת השבוע התכוונה לפטר "אלפי עובדים", תפטר 11,000 מעובדיה.

האם גם העובדים בישראל צריכים לחשוש למשרותיהם? בבוקר זו הייתה עדיין בגדר ספקולציה. עתה מתברר כי עובדים של החברה בישראל קיבלו מכתבי זימון לשימוע לקראת פיטורים. בשלב הז עדיין לא ברור מספרם, אך החשש בקרב עובדי החברה גדול.

מארק צוקרברג. GettyImages
מארק צוקרברג. יצליח להמציא את הפלטפורמה מחדש? אם לא, מה שראינו היום הוא רק קצה הקרחון/GettyImages

הבעיה: איך להפוך את הפלטפורמה לעדכנית

מהלך ההתייעלות של מטא-פייסבוק היה צפוי נוכח הירידה בשוויה והתחושה שצריך "לעשות משהו" שיישדר למשקיעים שנעשים צעדים בכדי לשפר את רווחיות החברה. יחד עם זאת, חלק מבעלי המניות בחברה, שפנו למייסד והמנכ"ל, מארק צוקרברג, עוד טרם פרסום הדוחות הכספיים המאכזבים של מטא, בדרישה לבצע מהלך התייעלות שיכלול שחרור של עשרות אחוזים מעובדי החברה.

הפיטורים הצפויים בפייסבוק מצטרפים לפיטוריהם של כמעט 4,000 עבודים בטוויטר, הפעולה הראשונה שביצע הבעלים החדש אילון מאסק. בינתיים התברר להנהלת החברה כי חלק מהעובדים שפוטרו הם חיוניים להמשך הפעלת הפלטפורמה ולכן הצפי הוא כי חלקם יתבקשו לשוב למשרותיהם...

מכל מקום, נראה שהבעייה העיקרית של פייסבוק אינה דווקא במישור של התייעלות, אלא בצורך להפוך את עצמה לרלוונטית בעיקר עבור קהל צעיר שהחל לנטוש אותה לטובת פלטפורמות אחרות דוגמת טיקטוק. הפיטורים של 11,000 מעובדי החברה אולי ירגיעו את השוק לטווח הקצר (מאוד), אך ספק אם יתרמו במשהו לשיפור תדמיתה של הפלטפורמה, שלפחות עד כה, כל הנסיונות להצעיר אותה עלו בתוהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully