וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל 2022: כמה יעלה לנו לארח את המשחקים בבית?

ד"ר חזי גור מזרחי

עודכן לאחרונה: 13.11.2022 / 8:32

מסכי ענק, פעם מותרות לעשירים, הפכו למוצר צריכה בסיסי. שבוע לפני המונדיאל יצאנו לבדוק איפה הכי משתלם להגדיל את חוויית הצפייה שלכם - וכמובן: לא הסתפקנו רק בצפייה ובדקנו גם כמה יעלה סל נשנושים, למקרה שתחליטו להזמין כמה חברים

מסי רונאלדו. דורון שיינר, אתר רשמי
מסי ורונאלדו במדי מנצ'סטר יונייטד ופריז סן ז'רמן. אם לא יתרחש נס ספורטיבי, יתכן שזה הטורניר האחרון הגדול שלהם/אתר רשמי, דורון שיינר

גם אם הפעילות הספורטיבית היחידה שאתם מבצעים היא רביצה על הספה מול ערוצי הספורט, נדמה שאין מישהו שנותר אדיש למונדיאל.

מוכרחים להודות: התחרות הזאת איבדה מעט מזוהרה: עד לתחילת שנות התשעים היא הייתה האפשרות היחידה כמעט ליהנות מחודש של שידורים ישירים, לראות כוכבי כדורגל מיבשות אחרות ועוד. היום כשיש לנו מפרמיירליג ועד צ'מפיונסליג, כדורגל, כדורסל, ספורט אמריקאי, מוטורי, תחרויות אתלטיקה ועוד - כולם בשידורים חיים, הועם מעט זוהרו של המונדיאל.

הוסיפו לכל אלה את העובדה שמדובר במונדיאל שנראה כי ההחלטה על קיומו בקטאר התקבלה שלא באופן שמשקף מנהל תקין (בלשון המעטה), הרי שלכאורה לא היינו אמורים לצאת מכלינו ערב שריקת הפתיחה.

ואף על פי כן נוע תנוע: כי אחרי כל הסייגים והנימוקים המושכלים, בסופו של דבר מדובר בחודש של טירוף, בכוכבים חדשים שיצוצו לפתע, בכוכבים ותיקים שייפרדו מהכדורגל הבינלאומי בכאב לב (די אם נזכיר את העובדה כי מדובר במונדיאל האחרון של רונאלדו ומסי, שני כוכבי ענק שהיריבות ביניהם עמדה במרכז ההתעניינות של חובבי הכדורגל בעולם ב-15 השנים האחרונות) ועוד.

המונדיאל אינו רק חגיגה של כדורגל אלא גם של צריכה: מכירות של מסכים לצפייה, ציוד היקפי כמו מקרנים ומערכות סאונד, כורסאות טלוויזיה ועוד. בפאבים ובמסעדות שישדרו את המשחקים יעלו המחזורים - והוא הדין לגבי רכישות של מני מזון-ייעודי: בשרים קרים, גבינות, פיצוחים, בירות ועוד.
התופעה הזאת אינה ייחודית לישראל (היא מתבטאת ביתר שאת במדינות שלוקחות חלק במשחקים), אבל אנחנו יצאנו לבדוק שני תחומים שעניינו אותנו במיוחד: מסכי ענק וסל קניות לאירוח של צפייה משותפת.

טלוויזיות. ShutterStock
לא תשקיעו עוד כמה שקלים כדי לראות הכי טוב את המונדיאל האחרון של מסי ורונאלדו?/ShutterStock

נפתח במסכים: הסטנדרט היום הוא כמה שיותר גדול. אם במונדיאל בספרד לפני בדיוק ארבעה עשורים, החלום המשפחתי היה טלוויזיה צבעונית ובמונדיאלים שפרחו אחרי עידן המסכים השטוחים, החלום היה מסך אופטימלי לגודל הסלון, באה איכות השידור והפכה אפילו צפייה במסך ענק ממרחק של מטר וחצי למשהו שמלהיב אותנו. ולא רק הצרכנים עברו שינוי, אלא גם המחירים: טלוויזיה 75 אינטש הפכה להיות זמינה לכל כיס.

כבנצ'מארק להשוואה, בחרנו דגם של מסך טלוויזיה בגודל 75 אינטש של חברת LG - טלוויזיה חכמה, K4 שמציעה פתרון במחיר סביר באופן יחסי לגודלה (דגם 75UP7750PVB) ובדקנו מה הפערים שנמצא בין חנות לחנות.

המחירים נעו בין 3,298 שקל ל 4,690 שקל על אותו המוצר, פער מדהים של 1,392 שקל!. נציין כי המחירים שסקרנו מתייחסים למחיר כולל הובלה לבית הלקוח לדגם זהה - וכמובן שיתכן וקיים בידול בין היבואן הרשמי ליבואן מקביל, אך פער של 42% הוא פער לא מבוטל - מסתבר שלא רק בטונה ובפסטה צריכים לבדוק לפני שמוסיפים לעגלת הקניות.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
מסכי טלוויזיה, השוואה בין רשתות. ללא,
השוואת מסך פלאזמה בגודל 75" של LG/ללא

לנשנש בין גול לגול

אלא שמסך לבדו אינו בעל חשיבות אם אי אפשר להזמין חברים שיתפעלו ממנו... נכון? לפיכך הלכנו לבדוק כמה מוצרי אירוח טיפוסיים למונדיאל. עת הרכבנו את הסל, כולם דיברו איתנו על הפיצוחים שגרעיני החמנייה מובילים איתם האבטיח והדלעת לצד האגוזים השונים, אך מבדיקה מעמיקה מסתבר שאחוז לא מבוטל רוכש את הפיצוחים בחנויות מתמחות ופיצוציות שיודעות לתת מענה חם וטרי.

ברשתות השיווק אמנם קיימות חנויות עם דוכני ממכר בתפזורת, אך לא בכולן. גם הפיצוחים הארוזים לא מציגים אחידות מותג בכל הרשתות: בכל רשת נמצא מותגים שונים ומותגים פרטיים ו(לא משנה אם רובם מגיעים מאותו תנור הקלייה אך המותג, המשקל והמחירים שונים).

ובכל זאת יצאנו לבדוק: בנינו סל של 45 מוצרים - ממלוח ועד למתוק: גלידת בן אנד ג'ריס, בייגלה, חטיפים מלוחים, צ'יפס, קבנוס, בורקסים, נקניקים, מאזטים שונים כגון: זיתים, חמוצים, חטיפי תירס, פופקורן, פיצה, שתייה קלה, שתייה חריפה כערק ובירה, משקאות אנרגיה, קפה, עוגיות ואפילו פריכיות למי שמבקש להעביר חודש בצפייה בכדור מבלי לאמץ את גזרתו...

פיצוחים קלויים עם מלח. ShutterStock
טוב, מישהו חייב להוסיף קצת קלוריות במקום אלה ששורפים השחקנים על הדשא/ShutterStock

השווינו את מרכיבי הסל למחירים הממוצעים שלהם בשנה שעברה. עליית המחירים קיימת, אך היא לא נוראית - בסך הכל 2%. יחד עם זאת מדובר בתקופה הפכפכה שבה עולים המחירים של חלק מהחטיפים, כך שיתכנו שינויים, בעיקר לרעתנו - הצרכנים. ובמילים אחרות: אולי לקטארים זה עלה יותר, אבל גם למי שמארח את המונדיאל בבית ולא באצטדיונים, המונדיאל הזה הולך להיות לא זול...

הפער בין הסל ברשת רמי לוי לרשת פרשמרקט ומחסני מזון עומד על 9% פער של 54 שקלים מחיר הסל הממוצע עומד על 577 שקל.

רוב מרכיבי סל האירוח שלנו לא ממש עונים על הקטגוריה של "מזון בריאות", אבל אולי תתעודדו שלמרות התזונה הגרועה (גם אם הטעימה), יש מחקרים שמראים דווקא שיפור בבריאות הציבור בזמן אירוע ספורט מתמשך. כנראה שהצפייה המשותפת, המפגשים החברתיים, בילוי של יותר שעות בבית ופחות בעבודה וככל הנראה גם הוצאת הקיטור המלווה כל שער שנכבש, מתגבשים לכדי חוויה משמחת, גם אם לא מאוד זולה.

סל אירוח למונדיאל, השוואה בין רשתות. ללא, מערכת וואלה
פיצוחים, ממתקים, בירה, ערק, קבנוס וחטיפים.... השוואת סל האירוח בין הרשתות הקמעונאיות/מערכת וואלה, ללא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully