וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיינט: על תחנות קצה, חטיפים טבעוניים ורשימת משאלות

עודכן לאחרונה: 13.11.2022 / 20:20

לסיינט יש שני משרדים בישראל: בראשון לציון ובתל אביב. כדי להצדיק את הסטריאוטיפ על התקשורת, בחרנו לסייר במשרד בתל אביב ופגשנו אנשים שקשה לנו מאוד להבין מה הם עושים, אבל קל לראות שהם נהנים מזה מאוד

סיינט 5. ראובן קסטרו
מימין: עינת בנימיני גל-און, מתן פיליזר וסיון צצשוילי/ראובן קסטרו

מה עושים: סיינט היא פלטפורמת המידע האוטונומית הראשונה בעולם לזיהוי, מניעה, ותגובה, הכוללת הגנה על תחנות הקצה, תוך זיהוי ומניעה של התקפות נגד משתמשים ברשתות, ביחד עם חקירה ותגובה אוטומטית, שבדרך כלל דורשת משאבים אנושיים רבים.

משתתפים:

עינת בנימיני גל-און, בת 44, נשואה פלוס שניים, גרה באבן יהודה. תפקיד: Senior director Tech Support, Quality and Program, שנה בחברה.

מתן פיליזר, בן 30, מאורס טרי, גר ביפו. תפקיד: SW Engineer, שלוש שנים בחברה.

סיון צצשוילי, בת 28, רווקה, גרה בראשל"צ. תפקיד: Product Owner, שלוש וחצי שנים בחברה.

סיינט 4. ראובן קסטרו
חבר'ה, למה הוויש-ליסט על המקרר באנגלית?/ראובן קסטרו

לוקיישן: לסיינט יש כ- 100 עובדים בשני משרדים בישראל, אחד בראשל"צ והשני, שבו ביקרנו, במגדל עזריאלי המרובע בתל אביב. העיצוב נקי ובהיר, עם תוספות של סגול, חום וכחול מאופקים. את פני האורחים מקדמת עמדת קבלה מעץ ופינת ישיבה עם כורסאות וספה. חדרי הישיבות שקופים, ובחדרי הצוותים יש פרקט שיוצר אווירה חמימה.

פופים וורודים הם מוטיב חוזר שנמצא בכל מקום ויש גם פינת ישיבת דיינר, עם ספות חומות ובאמצע שולחן עץ צר. גם ב"פאן רום" אפשר להשתרע על הפופים, לשחק "פיפא" או "מורטל קומבט" בפלייסטיישן, יש גם גיטרה, מכונת "ארקייד" ובסניף בראשון יש גם פינג פונג, כדורגל שולחן והוקי שולחן.

הפסקת קפה: בחדר האוכל יש שולחנות ארוכים ושולחן בר והמטבחון בצבע כחול עם שיש בהיר ועליו מכונת קפה עם מקציף, בר מים ובקבוקי ויטמינצ'יק. מעליו, על מדף עץ, יש 12 סוגים של תה וכוסות חד פעמיות, שנשבעים שם שנשארו מחגיגות המימונה בחברה.

יש גם קשיו, שקדים, צנצנת אחת מזכוכית עם "חמצוצים" ושנייה עם "קבוקים", יש גם תמרים, מוזלי, טריקס, בקבוק משקה עם סוודר צבעוני, שמישהו הביא ממאצ'ו פיצ'ו, וגם קורנפלקס מכמה סוגים. במגירת הממתקים יש חטיפי בריאות, וואפלים, באונטי, שוקולד לינדט, ומילקה. אה, יש גם חטיפים טבעוניים בזכות המנכ"ל הטבעוני.

על המקרר יש "וויש ליסט", רשימת בקשות שכתובה באנגלית ומופיעים בה, בין היתר, יוגורט חלבון וחלב שקדים. על הדלת מונחים אחד ליד השני, ממרחים לטוסטים, שהם הלהיט הכי חם במטבח, אריסה, סחוג, ממרח פלפלים וממרח ארטישוק. יש גם כמה סוגים של חלב, גבינת שמנת, גבינה מעושנת, יוגורט פרו, משקה יוגורט, אקטיביה, מעדנים עם תוספות, קצפת, מילקי, מעדני שוקולד וערימה נאה מאוד של קוטג'. במקפיא אפשר למצוא טורטיות, פיתות כוסמין, "וואן גוך" לצ'ייסרים וגלידות של שופרסל.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
סיינט 3. ראובן קסטרו
חבר'ה, המנכ"ל טבעוני - תעשו כאילו החטיפי בריאות טעימים לכם/ראובן קסטרו

CV: המחשבים היו תמיד התחום של אחיה הגדול של עינת והיא עשתה בגרות בביולוגיה וכימיה והגבירה מתימטיקה. בצבא חשבה לשרת כמ"כית, אבל בזכות הנתונים נשלחה לקורס מפעילי מחשב, ומאז הדברים התגלגלו מעצמם.

אחרי השחרור התחילה לעבוד בחדרי המחשב של סלקום ולמדה מדעי המחשב ומתימטיקה ואז קיבלה משרת סטודנט בבדיקת תוכנה ופיתוח סטארט אפ קטן. בסוף הלימודים ובשיא המשבר בהיי טק, עברה לקומברס באותו התפקיד ואחרי שנתיים נכנסה לחברת "סקיי בוקס סקיוריטי" ונשארה שם 17 שנים.
"התחלתי כבודקת תוכנה ידנית", היא מספרת, "והתחלתי להיכנס לאוטומציה בעצמי וללמוד לבד במשך כמה שנים ואז נכנסתי לצוות אוטומציה. כשהחברה שילשה את עצמה, הקמתי קבוצת פיתוח שפותרת בעיות ללקוחות והייתי אחראית, כדירקטורית, גם על איכות המוצר והאופרציה.

"לסיינט הגעתי במקרה. עשיתי 'שיחת ממליצים' למישהו שעבד איתי בעבר. הצגתי את עצמי ואת מערכת היחסים ביני לבין אותו בחור עם ההמלצה ואז שאלו אותי אם אני מעוניינת לשמוע מה יש להם להציע לי. מבחינתי העיתוי היה טוב, כי חיפשתי אתגרים. לא היה אז תפקיד פתוח בשבילי, והם מאוד רצו שאגיע וביחד חשבנו איך אוכל לתרום.

התחלתי להקים את הצוות שמטפל בבעיות הלקוח כדירקטורית ולקחתי על עצמי גם את איכות המוצר, תהליכי שחרור הגרסה והפיתוח. אחרי חצי שנה התווספה גם ההובלה של גוף התמיכה. יש תחתי 26 עובדים מעולים ואני עוסקת במגוון של נושאים".

כמו יתר בני הדור שלה, גם סיון גדלה לתוך עולם טכנולוגי, אבל חוץ מקצת משחקים ועיצובים, היא לא התעסקה יותר מדי במחשב. בתיכון בחרה במגמת ביולוגיה וסוציולוגיה ובצבא שירתה כמפעילת תקשוב ביחידת כטב"מים. היא יצאה לקצונה ומילאה שורת תפקידים, האחרון שבהם היה למפקדת פלוגה האמונה על תשתיות התקשורת באזור ירושלים ואיו"ש, תפקיד מאתגר במיוחד ברמה הביטחונית והתפעולית.

אחרי ארבע שנות קבעה השתחררה, הרגישה תשוקה להיכנס לעומק העולם הטכנולוגיה, בעיקר בהיבט הניהולי וההסתכלות הרחבה והתחילה ללמוד הנדסת מערכות מידע. בסמסטר השני ללימודים התחילה לעבוד בסיינט במשרת סטודנט.

"לא הייתה לי קודם נגיעה בתחום הסייבר", מודה סיון, "התחלתי ללמוד לבד והייתי אנאליסטית ומהר מאוד התקדמתי והפכתי לסניור אנאליסט, החלפתי את המנהלת שלי שעזבה לכמה חודשים ובהמשך החלפתי את המנהל שבא במקומה. בתפקיד האחרון הייתי ראש תחום הסייבר סקיוריטי והיו תחתי 17 אנשים, חלקם אנאליסטים בכירים. לפני שלושה חודשים עברתי לניהול מוצר, משהו שמאוד רציתי לעשות. אני מתכננת את הפיצ'רים למפתחים ומגדירה איך הם צריכים להיראות".

מתן נולד לטכנולוגיה, בילה לא מעט מול מסכים כילד, בתיכון למד במגמת תכנה, אבל לא היה בטוח שזה התחום שבו הוא רוצה להתעסק כשיהיה גדול. אחרי שנת י"ג גויס ל"בזק" של צה"ל, שעוסקת בסיבים, סלולארי וטלפוניה אדומה, כטכנאי מערכות תקשורת, יצא לקצונה והיה המפקד של סיון.

אחרי ארבע וחצי שנים בקבע התחיל לעבוד כאינטגרטור של מערכות לזיהוי פנים ורק שהיה סגור על עצמו, והבין שהיי טק זה לא בהכרח לשבת כל היום מול מחשב ושיש שם אנשים טובים, נרשם ללימודי מדעי המחשב ובשנה השלישית, כשהתחיל לחפש עבודה, אחד החברים הכי טובים שלו משך אותו לסיינט. הוא התחיל כאיש בדיקות ואוטומציה, אחרי פחות משנה הפך לאחראי על שחרור גרסאות, עבר לפיתוח והיום הוא מנהל צוות של שישה אנשים.

סיינט 6. ראובן קסטרו
משפט שלא אמרנו מעולם על מקום העבודה שלנו: "אפשר להשתרע על הפופים"/ראובן קסטרו

בשביל הנשמה: מתן הכיר את הארוסה שלו דרך חברה שעובדת אתו. "לפני שבועיים התארסנו בחו"ל ובינתיים לא ממהרים להתחתן. מגיל עשר אני מתופף. לפני הצבא הפסקתי לנגן ולפני כמה זמן קניתי מערכת אלקטרונית, כזאת שלא עושה רעש לאחרים, ואני מרעיש לעצמי".

עינת היא הבעלים הגאה של הסוס "קולורדו" וסבתא לסוסה של הבת. היא נחשפה לרכיבה במסגרת קייטנת קיץ בגיל 14, נכנסה חזק לתחום והשתתפה בלא מעט תחרויות . היא מתעוררת מדי בוקר לפני הזריחה, רוכבת בסגנון אינגליש וקפיצות, מתקלחת וישר לעבודה.
מתן מתופף מגיל 10, הכיר את ארוסתו דרך העבודה בסיינט (חברה טובה של אחת העובדות).

בגיל שלוש סיון התחילה לרקוד קלאסי, מודרני והיפ הופ ומאז לא הפסיקה. פעמיים בשבוע היא רוקדת ומלמדת סלסה במועדון ברחובות, היא חלק מלהקה שמופיעה בחו"ל ובארץ וחוץ מכל זה, היא ניהלה עם חברה נוספת להקת בנות בסגנון סלסה בשילוב מודרני.

סיינט 2. ראובן קסטרו
"הגיבוש פה הוא ברמה אחרת"/ראובן קסטרו

ערך מוסף: כולם מסכימים שהדר, מנהלת הרווחה בחברה, היא הערך המוסף האמיתי של סיינט, היא זאת שדואגת לתת לכל אחד את תשומת הלב האישית ולהפעיל את כולם, כמו בטיול לטנריף. היו להם ארבעה ימים לנחש לאיזה יעד הם נוסעים, החגיגה שם הייתה מטורפת, כולל ארוחת ערב באמצע מטע בננות סביב שולחן ענקי, עם רקדנים ברזילאיים, בתוספת סיון.

מהרגע שנכנסים למשרדים, שאליהם כלבים מוזמנים בכיף, מרגישים את החיבור המשפחתי בין העובדים. אחרי מסיבת החברה, למשל, כולם החליטו ללכת יחד לאפטר פרטי ספונטני ביחד. באירוע פורים הופיע אביהו פנחסוב, בכל שבועיים יש האפי אוור עם אוכל טעים ומושקע ומדי פעם הדר מארגנת את ה"סיינטוק", מפגש שבו עובד מהחברה לוקח נושא שמעניין אותו מרחיב עליו.

עינת אומרת שכל הזמן הם מקבלים הפתעות, האחרונה היתה ערכת חורף מושקעת, עם גרביים, חלוקים וקוקטיילים. ומתן לא ישכח את כמויות הגלידה שקיבל כשחלה בקורונה. מי שרוצה יכול להצטרף לאימוני הפילאטיס שמתקיימים בחדר המשחקים, בין מכונת ה"ארקייד" לפלייסטיישן.

סיינט 7. ראובן קסטרו
לא בתמונה: הדר, הערך המוסף של החברה/ראובן קסטרו

מה לובשים: תלוי את מי שואלים. מתן אומר שיש את היפיפיות ויש את היחפנים. עינת דוגלת בג'ינס, וסיון אלגנט וסניקרס. הדר מזנקת ומודיע שבקרוב כולם יקבלו סניקרס וורודים.

מאיפה עובדים: היברידי, פעמיים מהמשרד והשאר מהבית, אבל הרבה מגיעים כל יום.

שכר: כמי שמגייסת עובדים כל הזמן, עינת אומרת שהשכר מאוד תחרותי. "אנחנו לא מאבדים אנשים על שכר, אבל האווירה במשרד עושה את ההבדל ולכן אנחנו מתעקשים שאנשים יבואו לכאן כדי להבין במה מדובר".

מתן: "יש מענק חתימה, העלאות שכר, אופציות, הכל תלוי אדם ותפקיד", וסיון מספרת שתכנית "חבר מביא חבר" יכולה להגיע עד 10,000 דולר למשרות חמות ושהיא הביאה לכאן את הדר.

מה הלאה: כשמתן אומר שברור שהוא נשאר בחברה, עינת מודיעה שלא ישחררו אותו גם אם יתעקש. "אני מרוצה מהשכר ומההתפתחות המקצועית. עברתי ארבעה תפקידים בשלוש שנים והחברים והגיבוש פה הוא ברמה אחרת".

גם סיון לא מסוגלת לראות את עצמה במקום אחר והיא מרוצה מההתפתחות וממה שהיא עושה ועינת מסכמת שיש בסיינט אתגר, יכולת להתפתח ולהשפיע על החברה וכל עובד יכול להשמיע את קולו, מה שלא תמיד אפשרי במקומות עבודה אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully