וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז הקורונה, פחות עסקאות אונליין: חגים או האטה?

עודכן לאחרונה: 10.11.2022 / 10:28

נתנוי שב"א מצביעים על עלייה זעומה בלבד בעסקאות בכרטיסי אשראי במהלך חודש אוקטובר. לראשונה מאז סגרי הקורונה, נרשמה ירידה במספר העסקאות אונליין. האם מיעוט ימי העבודה בשל חופשות החגים הוא שגרם לתופעה, או שמא מדובר בתחילתה של האטה?

גיהוץ כרטיס אשראי. ShutterStock
בחודש אוקטובר שלפנו פחות את כרטיס האשראי שלנו. בגלל החגים או איתות ראשון להאטה במשק?/ShutterStock

חגים או האטה כלכלית? מה עומד מאחורי הנתונים החלשים יחסית שמציג חודש אוטובר, שהיה השנה ברובו גם חודש החגים?

נתוני חברת שב"א, מנהלת ומפתחת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, מצביעים על כך שהצמיחה בהוצאות של הציבור הישראלי באמצעות כרטיסי אשראי באוקטובר 2022 חוותה האטה, על פי ניתוח שב"א - בשל מיעוט ימי העבודה במהלך חגי תשרי.

ההוצאות באוקטובר הסתכמו ב-35.671 מיליארד שקל, נתון המהווה גידול קטן של 1.3% לעומת אוקטובר 2021. אגב כך, באוקטובר 2020, במהלכו חל הסגר השני והיו הגבלות על פעילות המשק בשל נגיף הקורונה, ההוצאות בכרטיסי אשראי עמדו על סכום של 25.89430.184 מיליארד שקל ובאוקטובר 2019 סך ההוצאות הגיע ל-27.797 מיליארד שקל.

רונית טישלר פיטי. יחצ,
סמנכ"לית שב"א, רונית טישלר פיטי. סבורה שמיעוט ימי העבודה במלהך אוקטובר הוא שהביא לנתונים החלשים/יחצ

ריבוי חופשות או מיעוט כסף?

הנתון המעניין לא פחות הוא העבודה כי לראשונה מאז אפריל 2020 נרשמה באוקטובר 2022 ירידה של 2% בהוצאות בעסקאות אונליין. גם היקף משיכות המזומן מהכספומטים הבנקאיים ירד ב-5% והסתכם ב-5.21 מיליארד שקל.

סמנכ"לית שב"א, רונית טישלר פיטי, לא סבורה שניתן לייחס את הנתון החלש להאטה שמסתמנת במשק. לדבריה: "מיעוט ימי העבודה באוקטובר פגע בפעילות העסקית".

מעניין יהיה להמשיך ולעקוב אחר תנודות הססמוגרף הרגיש הזה, ששקף פן חשוב של הפעילות המשקית. את נתוני אוקטובר אפשר עדיין לתלות בחגים, אך אם תימשך המגמה גם אל תוך חודש נובמבר, חודש "חגי הקניות", יהיה בכך בכדי לשקף שהשפל בכלכלה העולמית הגיע גם אל המשק הישראלי, היציב באופן יחסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully