וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלרן השקעות באה לקראת משפחת דנקנר: מבקשת לערוך שינויים בהסכם הנוגע לרכישת השליטה בדור כימיקלים

אלי דניאל

25.2.2003 / 15:39

מציעה כי במכסת 50.01% ממניות דור כימיקלים אותן היא נדרשת להחזיק עם השלמת "עסקת אלרן" יכללו גם מניות אותן תרכוש שלא לפי ההסכמים עם בני המשפחה



אלרן השקעות הודיעה היום על כוונתה לבצע שינוי בהסכם עליו חתמה עם בני משפחת דנקנר, בנוגע לרכישת כמות שתהווה 50.01% לפחות ממניות יצרנית הפוליפרופילן - דור כימיקלים .



על פי הדיווח המיידי אותו הוציאה היום אלרן השקעות, היא מבקשת לאשר תיקון ולפיו הכמות של 50.01% מהון המניות של דור כימיקלים אשר תוחזק על ידה מיד לאחר השלמת "עסקת אלרן" תכלול גם מניות דור כימיקלים אשר יוחזקו על ידה, שלא מכוח ההסכמים עם בני המשפחה, קרי, מניות דור כימיקלים שירכשו על ידה בשוק או מבעלי מניות אחרים.



בכך "תסייע" אלרן השקעות לבני משפחת דנקנר. וזאת, משום שעל פי ההסכמים הנוכחיים, בני משפחת דנקנר הם אלה אשר אמורים למכור לחברה את חבילת המניות שתהווה למעלה מ-50% ממניות דור. היות ועל פי ההסכמים עם בני המשפחה - לרבות זה האחרון שנחתם בשבוע שעבר עם בית האב של יצחק דנקנר - תרכוש אלרן השקעות רק 45.3% ממניות דור כימיקלים, נדרשו שני הצדדים לעסקה למצוא פתרון שיאפשר את השלמתה. ויודגש, התנאי לפיו על אלרן השקעות להחזיק למעלה מ-50% ממניות דור כימיקלים הוא אחד התנאים המתלים של "עסקת אלרן".



פתרון אחד למצב זה היה רכישה של כמות מניות נוספת המוחזקת ע"י לאה ודוד דנקנר, שכן שני אלה עתידים למכור לאלרן השקעות רק חלק מהחזקותיהם. פתרון שני היה רכישה של מניות בשוק ע"י בני המשפחה האחרים ומכירתן לחברה. פתרון זה מצריך כסף ולא בטוח שבני המשפחה רצו או יכלו להשקיע כמה עשרות מיליוני שקלים ברכישת מניות דור.



אפשרות נוספת היא דילול החזקות הציבור בדור באמצעות רכישה עצמית של מניות המוחזקות על ידו. דור כימיקלים כבר הודיעה על כוונתה לבצע Buy Back בהיקף כספי של עד 30 מיליון שקל, ולכאורה יכלו שני הצדדים להסכים כי הכמות של 50.01% ממניות דור כימיקלים תתייחס להון המניות של דור בנטרול המניות הרדומות.



אלא שהצדדים בחרו למצוא פתרון שמשמעותו שלו היא שאלרן השקעות תידרש לרכוש בעצמה בשוק או בעסקה מחוץ לבורסה כ-4.7% ממניות דור כימיקלים. בהקשר זה ניתן לציין כי על פי ההערכות בשוק, חברת הביטוח מגדל , המחזיקה בכ-5.5% ממניות דור כימיקלים - החזקה הנחשבת בעיני מגדל כפיננסית ולא כאסטרטגית - עשויה למכור לאלרן השקעות חלק מהמניות שבידיה, אם לא את כולן.



בתוך כך, מסרה אלרן השקעות כי באסיפה הכללית אותה תקיים אלרן החזקות בנוגע לאישור ההתקשרות בהסכם עם בית האב של יצחק דנקנר, בכוונתה להצביע בעד אישורו של הסכם זה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully