וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסלנס צפויה לבצע רכישה כפויה של האג"ח מסוג "תבור" ו"מירון" בתום שנה מהנפקתם

אמיר טייג

25.2.2003 / 16:01

כך נודע ל-TheMarker; את דבר הרכישה הכפויה מאשר ערן פוקס, מנכ"ל באקסלנס; הרכישה של ה"תבור" צפויה ב-20 ביולי ורכישת ה"מירון" צפויה ב-5 בספטמבר



אקסלנס צפויה לבצע רכישה כפויה של האג"ח מסוג "תבור" ו"מירון" בתום שנה מהנפקתם, כך נודע ל-TheMarker. את דבר הרכישה הכפויה מאשר ערן פוקס מנכ"ל משותף בחברת החיתום של אקסלנס. "ככל הנראה, החברה ממנה רכשנו את האג"חים המובנים תיזום את הרכישה הכפויה, כפי שמאפשר לה התשקיף של שתי ההנפקות". הרכישה הכפויה של ה"תבור" צפויה להתבצע בתום שנה מהנפקתו, כלומר ב-20 ביולי 2003 ורכישת ה"מירון" צפויה ב-5 בספטמבר של אותה שנה.



אומנם האג"חים הונפקו במקור ל-12 שנה אך במסגרת תשקיף ההנפקה ניתנת למנפיקה, כלומר אקסלנס, אפשרות לבצע רכישה כפויה של האג"ח בתום שנה מהנפקתו, או בכל מתן קופון, כלומר פעם ברבעון במקרה של ה"תבור" ופעם בחצי שנה ב"מירון".



אקסלנס יכול להבטיח תשואה עודפת על הריבית חסרת הסיכון רק בטווח של שנה מיום ההנפקה. בתום שנה הבנק אשר סיפק לאקסלנס את הכלי המובנה צריך לרכוש מחדש אופציות המנצלות פערי ארביטראז' בין ריביות קיימות ובין ריביות עתידיות. אופציות אלו מעניקות את התשואה העודפת מעל הריבית חסרת הסיכון. על פי תנאי השוק הקיימים היום, לא תוכל החברה אשר בנתה את האג"ח המובנה למחזר את האג"ח ולרכוש אופציות נוספות אשר יעניקו תשואה עודפת גם בשנה השנייה לחיי האג"ח, לפיכך לא תהיה להם ברירה אלא לבצע רכישה כפויה. למעשה הבנק הזר אשר כתב את האג"ח המובנה הוא זה אשר דורש את הרכישה הכפויה.



"ברור שאני אשמח אם הבנק הזר יאפשר לנו להמשיך את חיי המירון והתבור, מאחר שאנחנו נמשיך להרוויח את העמלה שלנו המסתכמת בכ-0.7% מהיקף האג"ח בשנה, אומר פוקס ומבהיר כי הרכישה הכפויה היא ביוזמת הבנק הזר ממנו אקסלנס רכש במקור את האג"ח המובנה. "ידוע לנו כי אורך החיים הממוצע של ניירות ערך מסוג זה הוא נמוך, ואף מגיע בעולם לפחות משנה. זו הסיבה שאנחנו ממשיכים בהנפקה שוטפת של מכשירים מסוג זה על מנת להמשיך ולאפשר למשקיעים להשקיע כספם במכשירים מובנים".



הרעיון שעמד מאחורי ה"תבור" ועומד גם מאחורי ה"מירון" הוא לספק את הביקוש של הגופים להשקעה במכשירים מט"חיים בישראל. באקסלנס הגדירו את ה"תבור" כמתחרה טוב לגלבועים - אג"ח של ממשלת ישראל הצמודה לדולר. לטענתם, ל"מירון" תשואה עודפת על השקעה באג"ח צמודה ליורו או לדולר בדירוג דומה. אומנם כלי תחליפי לאג"ח של המדינה, אבל בעל אופק השקעה של כשנה בלבד. בשתי ההנפקות גייס אקסלנס כ-300 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully