וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: יחידת ההשתתפות של גבעות מזנקת ב-67% ומשלימה עלייה של למעלה מ-130% מאז ראשית השבוע

אלי דניאל

25.2.2003 / 16:07

המעו"ף יורד ב-1.4%; חולשה במניות לאומי והפועלים בעקבות תחזיות מאכזבות שפירסם UBS ורבורג; מגמה שלילית בקבוצת אי.די.בי; מחזור המסחר - 65 מיליון שקל;



המגמה השלילית בבורסה של תל אביב נמשכת גם היום, על רקע ירידות השערים שנרשמו אמש בוול סטריט, החולשה בבורסות אירופה שמאבדות 2%-3% והתחזקות הדולר. מדד המעו"ף רושם כעת ירידה של 1.4% לרמה של 306.34 נקודות, מדד תל אביב 100 משיל 1.1% לרמה של 313.94 נקודות ומדד התל טק 15 נע מטה ב-0.8% לרמה של 170.24 נקודות. מחזור המסחר מסתכם בשעה זו בכ-65 מיליון שקל בלבד.



מניות בנק הפועלים ובנק לאומי נסחרות במגמה שלילית - הפועלים יורדת ב-1.3% ולאומי משילה 1%, לאחר שהאנליסט סטיבן לוי מבית ההשקעות יו.בי.אס וורבורג פירסם הבוקר עדכון להמלצותיו למניות שני הבנקים. לוי הפחית משמעותית את תחזיותיו לגבי תוצאות שני הבנקים ברבעון הרביעי, וזאת בשל ההידרדרות בתנאים המקרו-כלכליים בישראל.



לוי העריך כי בנק הפועלים יבצע הפרשה בשיעור של 1.5% מתיק האשראי שלו, לעומת תחזית קודמת להפרשה בהיקף של כ-1.17% מתיק האשראי. להערכת לוי יסיים בנק הפועלים את הרבעון הרביעי עם הפסד של כ-48 מיליון שקל בשל ההפרשות הגדולות לפיצויי עובדים. באשר לבנק לאומי - על פי תחזיתו של לוי להציג רווח רבעוני של 63 מיליון שקל.



פעילים בשוק ציינו הבוקר כי מניית הפועלים סובלת מלחץ לקראת מחר - המועד בו ישתחררו מחסימה כ-56 מיליון מניות של עובדי הפועלים, ששוויין הכספי הוא כ-360 מיליון שקל.



יחידת ההשתתפות של גבעות עולם מממשיכה במסעה המהיר כלפי מעלה, בשעה שהיא מזנקת ב-66.7% במחזור גבוה של 2.9 מיליון שקל. יחידת ההשתתפות משלימה בכך עלייה מצטברת של למעלה מ-100% בשלושת ימי המסחר האחרונים, מאז נודע על "סימני נפט" בקידוח מגד 4 שהיא מבצעת בראש העין.



מניית בזק משילה 0.5% בעקבות החלטת החברה לדחות את מועד פרסום הדו"חות הכספיים לשבוע הבא. דחייה זו נעשית על רקע בקשת החברה מדויטשה בנק להכין עבורה עדכון להערכת השווי הקודמת אותה הכין הבנק הגרמני על חברת הסלולר פלאפון. על פי ההערכות, הערכת השווי החדשה עלולה לגרור ביצוע הפרשה בהיקף של כ-60 מיליון דולר.



גם מניות החברות הנמנות על קבוצת אי.די.בי רושמות ירידות. מניית אי.די.בי אחזקות יורדת ב-2.3%, אי.די.בי פיתוח משילה 1.8%, מניית כלל תעשיות נעה מטה ב-1.4%, ומניית דיסקונט השקעות נסוגה ב-2%.



מניית טאואר עולה ב-3.9%, בעקבות הזינוק המרשים בשיעור של 12% אותו היא ביצעה אמש בבורסת הנאסד"ק. מניית טבע מרכזת את המחזור הגבוה בשוק - 9.9 מיליון שקל, תוך שהיא נעה מטה ב-0.7%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully