וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את המלון "הישראלי" החדש בזנזיבר

דוד רוזנטל

13.11.2022 / 9:09

לראשונה ביוזמה כחול-לבן, RM GROUP השקעות ויזמות נדל"ן גלובאליות פתחה מלון בוטיק: "קיים פוטנציאל גדול להשקעה באי"

מלון ישראלי בזנזיבר. RM Group,
המלון בזנזיבר. כבר לא יעד לירח דבש בלבד/RM Group

לאחרונה נפתח מלון הבוטיק TOA בחוף Pongwe, שבזנזיבר על ידי חברת RM GROUP כחלק מפרויקט יזמי, בשותפות עם חברתHotels .A.A, בראשות אבי אגאג'ני, סגן נשיא התאחדות המלונות בישראל והיזם אריאל קרויטרו, איש השטח בפרויקט. נראה כי נישת ההשקעות באזור התקדמה נמרצות מאז הימים בהם השיח על חבל הארץ ברפובליקה המאוחדת של טנזניה שבמזרח אפריקה היה בעיקר על היותו מיקום אידיאלי לירח דבש.

לדברי מתן פרטמן, מייסד ומנכ"ל משותף, ב-RM GROUP השקעות ויזמות נדל"ן גלובאליות שהוביל את הפרויקט יחד עם שותפו רן הראל, אופציות ההשקעה בפרויקט היו השקעה ביחידה מלונאית, החל מ -100 אלף דולר, או לחילופין השקעה ביחידה בטאבו החל מ- 180 אלף דולר (יחידה שהקנתה רווחים בהתאם לחלק היחסי במלון). לצורך מזעור סיכונים, הקבוצה ביצעה מגוון פעולות החל מביטוח נגד הפיכות שלטוניות, יצירת חשבון נאמנות בישראל, מנגנון העברת כספים לקבלן רק אחרי סיום כל שלב ואישור מצד מפקח בנייה ישראלי ומקומי ועד העובדה שהקרקע נרשמה על שם הקבוצה לפני העברת כסף למוכר. את הקרקע הראשונה באי רכשה הקבוצה מכספה, אותו הייתה מוכנה לסכן לפני כניסת כספי משקיעים אשר גויסו רק בשלב מאוחר יותר, לאחר קבלת היתרי בנייה ועבודה והיכרות של שנתיים באי.

זיהוי הפוטנציאל להתרחבות תוך כדי התהליך

"הקרקע לפרויקט נרכשה על ידינו בסוף שנת 2017 וכיום, לאחר חמש שנים אנו פתוחים להרצה בתפוסה של כ-50%", אומר פרטמן, "התכנית הראשונית הייתה מלון של 35 חדרים אך תוך כדי התהליך זיהינו את הפוטנציאל, רכשנו קרקעות נוספות ואיחדנו אותם עד להבאתו של המלון ל- 86 חדרים. אין ספק כי קיים פוטנציאל גדול בתחום המלונאות כהשקעה באי, והממשלה מעודדת השקעות זרות הן בעזרה להקמת עסקים באי והן במענקים. יתרה מכך, עונת התיירות כאן מתקיימת במשך עשרה חודשים וקיים פער עצום בין הביקוש להיצע נוכח העובדה ש- 10% מסך המלונות באי הם בעלי ארבעה - חמישה כוכבים".

מלון ישראלי בזנזיבר. RM Group,
פער עצום בין הביקוש להיצע. המלון בזנזיבר/RM Group

בנוסף ליזמים הישראלים אשר מעלים את זנזיבר על המפה, ניתן למצוא באי רשתות בתי מלון מהגדולות והמוכרות (הילטון, ריץ' קרלטון ועוד) לצד משקיעים אירופאיים. אין זה מפתיע כשהנתונים מצביעים על גידול שנתי של כ- 33% בכמות הכסף הזר המושקע באי משנת 2010 וגידול של 6.8% בתל"ג השנתי שמפגין סגמנט חיובי.

אפקט ההתייצבות של עולם התיירות

כזכור, זנזיבר חוותה עם פרוץ הקורונה פגיעה משמעותית בענף התיירות אך ההתאוששות נרשמה כבר בסופה של שנת 2020 כשמספר התיירים הנכנסים עמד על 80% לעומת שנת 2019. עלייה זו נמשכת עם ההתייצבות של עולם התיירות והשלמת גיוסי העובדים שמחזירים את קרנו של הענף, וההשפעה על עולם המלונאות וההשקעות בפרט ניכרת.

  • עוד באותו נושא:
  • זנזיבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully