וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד ביטחון הצרכנים נפל בפברואר בשיעור החד מזה 23 שנה

יהודה שויצר

25.2.2003 / 20:23

המדד, המהווה אינדיקציה לפעילות הכלכלית במשק, נפל ל-64 נקודות, מרמה של 79 נקודות בינואר

מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב נפל בפברואר לשפל בן תשע שנים על רקע אי הוודאות הפוליטית והמצוקה הכלכלית. המדד, המהווה אינדיקציה לפעילות הכלכלית במשק, נפל ל-64 נקודות, מרמה של 79 נקודות בחודש ינואר. הנפילה היתה חדה מהתחזיות לירידה ל-77 נקודות.

ביטחון הצרכנים ירד ב-8 מתוך 9 החודשים האחרונים והוא עלול לפגוע בצריכה הפרטית, האחראית לכשני שלישים מכלכלת ארה"ב. הירידה הנוכחית היא החדה מאז 1980, למעט ספטמבר 2001, בעקבות אירועי הטרור - אז נפל המדד ב-17 נקודות.

אי הוודאות הפוליטית בנוגע לעימות עם עיראק העבירה את המשק האמריקאי לעמדת המתנה. חברות ממאנות לגייס עובדים, צרכנים לא ממלאים את מרכזי הקניות והמשק כולו עוצר נשימתו תוך המתנה למוצא פיו של הנשיא בוש.

ארה"ב ובריטניה אמרו למועצת הביטחון של האו"ם כי עיראק כשלה בניצול ההזדמנות האחרונה שלה להתפרק מנשקה, בהתאם להחלטת מועצת הביטחון 1441. הצעה חדשה זו מאשימה את עיראק בהפרה ממושכת ובוטה של המחויבויות שהטיל עליה האו"ם. מקורות בממשל האמריקאי אמרו כי ההחלטה תוגש להצבעה באמצע מארס.

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר אתמול כי העולם נוכח לדעת בחודש האחרון שעיראק אינה פורק את נשקה. אולם צרפת, גרמניה ורוסיה, המתנגדות למהלכיה המלחמתיים של ארה"ב, ניסו לבקש שלעיראק יינתנו לפחות ארבעה חודשים נוספים של פיקוח נשק בדרכי שלום.

השוק עוקב בקפידה אחר מדד ביטחון הצרכנים על מנת לנסות וללמוד האם הצריכה הפרטית, האחראית על שני שלישים מהפעילות הכלכלית בארה"ב, תשמור על כוחה. עד עתה שמרה הצריכה הפרטית על רמותיה הגבוהות חרף הפגיעה בביטחון הצרכנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully