וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולים על הגל: מנין נובע הביקוש למעצבי פנים?

13.11.2022 / 15:52

ענף מעצבי הפנים נמצע בעליה משמעותית בשנים האחרונות לצד העלייה בביקוש לדירות בכל העולם. הרצון לבית מעוצב וייחודי גובר, ורבים מבקשים לשכור אנשי מקצוע ומקציבים תקציביים ייעודיים להשלמת המשימה

באדיבות ניסו רהיטים. אלעד גונן ודניאל צעירי,
כולם רוצים שהבית שלהם ייראה ככה, אבל מי יכול לעשות את זה בעצמו? בית מעוצב בריהוט של ניסו רהיטים/אלעד גונן ודניאל צעירי

הביקוש הקשיח והגובר לדירות, מחזק איתו באופן טבעי ענפים נוספים המסונפים לתחום הנדל"ן בשנים האחרונות. אחד מהם הוא ענף מעצבי הפנים שנמצא בעליה וכיום בשונה מבעבר, יותר אנשים מבקשים לשכור אנשי מקצוע לטובת עיצוב דירות חדשות, כאלו ששופצו, או פשוט בוחרים לחדש ומעוניינים שהדירה שלהם תעבור מהפך ותקבל פן ייחודי. תופעה חדשה עוד יותר באופן יחסי היא שכירת מעצבים לטובת עיצובי חללי משרדים ועסקים מסחריים אחרים.

עיצוב פנים הוא תחום רחב הכולל משימות כגון פיתוח מופשט, תכנון חלל, אימות אתרים, תכנות, מחקר, ניהול בנייה וביצוע עיצוב. המעצבים, יוצרים חללי פנים פונקציונליים, נוחים ויפים על ידי ניתוח דרישות הלקוח ונתוני החללים. כמו כן, בחירת פריטים דקורטיביים כגון ערכות צבעים, תאורה וחומרים כאשר גם השטחים החיצוניים של הבתים עשויים להיכלל בתהליך העיצוב. העבודה כוללת תכנון פרויקטים, התנהלות מול ספקים וקישור ללקוחות לצד פיקוח בשטח על התקדמות הפרויקט.

תכנון ועיצוב שילה נג'יבי. שירן כרמל,
תכנון ועיצוב שילה נג'יבי/שירן כרמל

המציאות בישראל משקפת את התהליך שהענף עובר בכל העולם, שכן שוק שירותי עיצוב הפנים העולמי עמד על 145.3 מיליארד דולר בשנת 2020, הוא גדל בקצב של 5.5 אחוז בשנה וצפוי להגיע ל-210.0 מיליארד דולר עד לשנת 2027. משמע הביקוש עולה בהדרגה למרות האינפלציה הגבוהה בכל רחבי העולם. מסתבר שלא מעט אנשים מגדירים תקציב ייעודי מראש לטובת התכנון והעיצוב במעמד רכישת הדירה או בתהליך השיפוץ. קורת גג לבדה כבר אינה מספקת, אנשים רוצים גם שהיא תהיה יפה ומעוצבת.

סגנון החיים וסדר העדיפויות של צעירים כיום בהוצאות התקציביות, שונים מאלו של הדורות הקודמים מה שמהווה מקפצה לענף עיצוב הפנים העולמי וימשיך לחזק אותו גם בשנים הקרובות. הגידול בהקמת מבנים מסחריים כמו מתחמי קניות, חללי עבודה משותפים, מסעדות וכדומה תורם גם הוא וצפוי להגדיל את הביקוש למעצבי פנים עוד יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ניסו רהיטים. יחצ,
מודעות גדולה לעיצוב. דירה מעוצבת עם ריהוט של ניסו רהיטים/יחצ

"בשנים האחרונות יש מודעות גדולה לעיצוב באופן כללי. הרי בסוף כל יום אנחנו חוזרים הביתה ורוצים להרגיש שהגענו למקום מטופח ונעים לשהייה. אנשים רוצים לחיות בבית פונקציונלי מפנק ומעוצב, בית שעונה על הצרכים היומיומיים שלהם כגון להזמין אורחים בכיף, לעבוד במשרד ביתי, לבשל במטבח מאורגן ועוד". כך אומרת שילה נג'יבי , הבעלים של משרד "שילה נג'יבי תכנון ועיצוב פנים", "פעם אנשים היו מעצבים בעצמם וכיום יש יותר מודעות והערכה למעצבים. המעצב יודע לראות את התוצאה הסופית עוד משלב התכנון, יודע לחבר בין חומרים וצבעוניות ולייצור שפה עיצובית אחידה כך שכל פרט בבית יפה בפני עצמו וכל החלקים כמו בפאזל מתחברים לתמונה יפה".

"כיום יותר אנשים מעניקים חשיבות לנושא עיצוב הבית ומבקשים למצות את הפוטנציאל של החללים השונים. הם מסתמכים על מעצבי הפנים על מנת שיעשו זאת בצורה המיטבית, תוך התאמה לאופי הדיירים ולמאפייני הדירה". אומר יוסי אדוט, מבעלי מותג עיצוב רהיטי היוקרה "ניסו רהיטים". "למעצבי הפנים מידע נרחב על הסגנונות הטרנדיים האחרונים בתחום העיצוב, לכן באופן טבעי מי שמבקש לרהט ולעצב את הבית על פי צו אופנה יפנה לסיוע של איש מקצוע. למעצב בנוסף, יש את היכולת לראות את התמונה הכללית עוד בשלב המוקדם, מה שקשה לפעמים לדייר עצמו. הוא מדמיין ומחבר את כל המרכיבים יחד ואז כשמגיעים אל חנות הרהיטים, קיימת האפשרות להלביש את כל הבית החל משלב הנגרות, פרטי ריהוט ואחרים כמו טפטים, שטיחים, מצעים, אקססוריז וכן ריהוט חוץ".

הלל אדריכלות. עודד סמדר,
תכנון ועיצוב הלל אדריכלות/עודד סמדר

לדברי מעצבת הפנים הדס רוט, מ"הלל אדריכלות", "לפעמים אנשים חושבים שהם יודעים לעצב. המטרה באיש מקצוע הוא לא עיצוב נכון, אלא מקסום החלל. ללמוד את הצרכים של הלקוח ולתכנן אותו כך שייראה גדול ומרווח, עם שפע פתרונות אחסון. לדוגמא- לעתים אם נשנה את מיקום המטבח פתאום נגלה חלל הרבה יותר מרווח ומנוצל. זה משהו שהלקוח לא יודע להעריך ולאמוד. קשה לו לראות את התמונה הסופית. זאת ועוד, קיים היום בשוק שפע עצום של חומרים, עיצובים וטכנולוגיות, יש צורך במכלול הרמוני, עם חיבור בין שלל הפריטים, על מנת לספק משהו שלם וגדול מסך חלקיו".

עוד מסבירה רוט כי גם בפן הכלכלי, תפקיד המעצב לחסוך כסף ללקוח, למקסם את הנכס וגם לבחור עבור הלקוח את הנכס המדויק.

עיצוב אלה מורגן. שירן כרמל,
עיצוב אלה מורגן/שירן כרמל

"אני תמיד אומרת ללקוחות שלי שלבחור ספה כולם יכולים לעשות", אומרת מעצבת הפנים אלה מורגןף "כאשר למעשה אנחנו מתחילים מתכנון הבית. המטרה למקסם את כל הצרכים של הלקוח, להכין לו כתב כמויות שמונע טעויות, לבחור בעלי מקצוע שמתחילים ומסיימים בזמן וכמובן ליווי צמוד לאורך כל התהליך ובמקרה שלי לצאת מהקופסא, ולחבר חומרים לא קונבנציונאליים, כאשר התוצאה נותנת מענה מושלם ללקוח. אין ספק שללא איש מקצוע התוצאה שונה לחלוטין. זאת ועוד, מעצב פנים טוב אמור לחסוך כסף, ריצות והתעסקות בבירוקרטיה" .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully