וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנצחים הגדולים של המונדיאל? מסתבר שהם בכלל לא על המגרש

13.11.2022 / 17:50

המונדיאל נצפה בייחוד מרחוק. בתוך כך העסקים שמסביב זוכים לצמיחה. כעת, כאשר הטורניר מצוין לראשונה בתקופת החורף ובצל עליות המחירים ויוקר המחיה, מי צפויים להיות המרוויחים הגדולים?

ג'נטלמן - דיקנטר. יחצ,
מה תשתו? דיקנטר גולגולת מזכוכית של ג'נטלמן/יחצ

משחקי המונדיאל יחלו בחושד הקרוב (20 בנובמבר), ובמגוון ענפים במשק נערכים בימים האחרונים לחגיגה הצרכנית שהאירוע מביא עמו. החל מפיצריות, דרך יבואני אלכוהול ושירותי סטרימינג - המונדיאל אולי יתקיים בקטאר אבל ישפיע על הרווחים של חברות רבות ברחבי העולם.

כבר במונדיאל הקודם, שנערך ב-2018 ברוסיה, עלתה הדרישה הצרכנית לצפייה באירוע העולמי מרחוק, כאשר לעומת 3 מיליון צופים ששהו באצטדיון בזמן המשחקים, הגיעו הצפיות ביוטיוב ל-5 מיליארד. הענפים המושפעים ביותר מחגיגת המונדיאל הם אם כן כאלו המאפשרים צפייה באירוע המתוקשר בבית, או בברים ומסעדות. כאשר רוב רובם של האוהדים מדווחים שהם צופים במשחקים עם משפחה, חברים או עמיתים: גם רשתות השיווק, מסעדות ושירותי משלוחים צפויים להנות מעליה בביקוש. "בעוד שרוסיה נחשבה בשנת 2018 ליעד תיירותי ראוי, ואוהדים רבים עשו את המאמץ להגיע פיזית למשחקים, קטאר היא יעד נחשק אומנם אך עדיין מוגבל בפני הישראלים, כך שאנחנו מצפים שהפעם גם אוהדים שרופים יצפו במשחקים מהבית וישדרגו בתוך כך מסכים ומערכות שמע ביתיות", מרחיב אסי ארביב מבעלי קבוצת קלינטון סחר היבואנית של מספר מותגי חשמל בולטים בתחום.

"בכל הקשור למשחקי כדורגל (או לחלופין צפיות ביתיות מאורגנות של אירועים וכו) אנחנו מזהים היערכות מראש מצד הצרכנים ועליה בצריכת בירות בוטיק מול המיינסטרים, יינות אשר נמצאים בעליה מתמדת בדרישה לגיוון, ג'ין שתופס את המקום של וודקה באירוח ביתי, ווויסקי סינגל מאלט שהיום חובה בכל בית", מרחיב שחם זגורי, סמנכ"ל השיווק בפאנקו.

מארז מונדיאל פאנקו. יחצ,
שותים בכל ימות השנה. מארז של פאנקו/יחצ

בעוד שאירועי מונדיאל קודמים התקיימו עד כה תמיד בעונת הקיץ, השנה, לראשונה, יחווה העולם מונדיאל במזג אוויר סתווי, ואפילו חורפי. בסקר שנערך בריטניה 25% מהנשאלים אמרו שהם יעדיפו לצפות במשחקי המונדיאל מהבית בשל מזג האוויר, 14% אמרו מעדיפים צפייה ביתית מסיבות עלות. למעשה 58% מהאוהדים שמתכננים לצפות במשחקים בבית אמרו שהם בוחרים בכך - פשוט כי בבית נוח יותר.

"רבים נוטים לייחס את מגמת הבילוי הביתי לקורונה, אך לדעתי היא קשורה הרבה יותר להתמקצעות המטבח הביתי, ולייעול ניכר בשיטת ההזמנה במשלוחים. בשלנים חובבים למדו להוציא תחת ידם מנות ברמה של מסעדה - וברבע מן העלות, ואת חומרי הגלם למנה הם מקבלים במשלוח עד הבית מאתר שמכיר את הרגלי הקניה שלהם, באופן שאפילו לא מצריך יותר לעשות רשימת קניות", מרחיב רון יהודה שטרית סמנכ"ל שיווק מושבניק המתמחה במשלוח פירות ירקות עד הבית. אם במשחקי מונדיאל המתקיימים בעונת הקיץ חווים מסעדות ופאבים עליה של קרוב ל-10% כיום מדברים מומחים על מספר חד ספרתי, שייתן בוסט למכירות ללא ספק - אך יתקשה להשתוות לאירועי המונדיאל הקודמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פטריית חימום חשמלית. יחצ,
מונדיאל סתווי מחייב היערכות סתווית. פטריית חימום חשמלית של Normande/יחצ

אם יש דבר אחד שכלל הגורמים מסכימים עליו הוא שבעולם שלאחר הקורונה, גם אירועי המונדיאל - כמו ערבי חג או כל אירוע גדול אחר, מצריכים היערכות מיוחדת מבחינת מלאי מתאים, משלוחים, שירות לקוחות והגעה מהירה של המוצרים לבית הלקוח. "לעיתים מדובר במתארחים שרוצים להביא מתנה לחבר המארח, לפעמים מדובר באוהדים שמזמינים מאיתנו פריטים עם דגל המדינה שהם אוהדים לקראת ערב של משחק גדול, אבל ברור לנו כנותני שירות שהפריט צריך להגיע לבית הלקוח מהר ושתזמון פה הוא הכל", מרחיב טל רז מבעלי רשת המתנות ג'נטלמן הנערכת לעליה בביקוש בקטגוריות אלכוהול ואביזרים נלווים, . "בעולם שלאחר הקורונה הציפיה של לקוחות מרכישות און ליין עלתה באלפי מונים. עם העדפה לשירות משלוחים שמתחייב לזמן הגעה ומשלוח עד הבית ולא לנקודת חלוקה, ואירועים כמו המונדיאל הופכים מבחינה זאת ל'מאני טיים'".

"לקראת מועדים מיוחדים כמו המונדיאל, אנחנו משתדלים תמיד לשפר את החוויה עבור הלקוח, באמצעות מתן תוכן איכותי. דוגמא לכך הוא שיתוף הפעולה לקראת המונדיאל הקרוב, עם השדר ומגיש הספורט, שרון דוידוביץ', אשר יחד יצרנו מארז מדויק לצופה, המכיל מגוון טעמים ואת ספרו החדש 'פלאי מונדיאל'" מסכם ישראל גבאי סמנכ"ל פאנקו, המתמחה באספקת אלכוהול איכותי עד הבית.

מגשי פירות וירקות ופיצוחים. יחצ,
פיצוחים ופירות עד הבית. המארז של מושבניק/יחצ

ההצטיידות למונדיאל ממש לא מסתיימת רק במסכים ומערכות בידור ביתיות, הרשתות מדווחות על עליה בביקוש של עשרות קטגוריות שונות. קבוצת קלינטון סחר מדווחת על עניין גובר במסכים, מערכות מדיה ושמע כמו גם בעזרי בישול משלימים המאפשרים לשדרג את מנת הפיצה או הפסטה הביתית. כמו כן ישנה עליה במוצרי חימום הבית כחלק מההצטיידות לחורף, וכמובן - כאשר מדובר במונדיאל חורף והמנגל מחוץ לתחום, במוצרי גריל ביתיים המאפשרים לצלות בשר גם בין כותלי הבית. רשת ג'נטלמן מדווחת על עליה בביקוש למוצרי עיסוי אלקטרוניים - ביחוד מושבים ומדרכים המתאימים לישיבה ארוכה על הספה, משחקי אלכוהול ואביזרים נלווים, משחקי קופסה וחשיבה, ערכות פוקר ועוד.

באתר מושבניק עד הבית מציגים אפשרויות לשולחן מונדיאל בריא בהן מגשי ירקות או פירות חתוכים, מארזים אישיים של קוביות פירות ליחידים, מגש פיצוחים טבעיים ללא קליה או המלחה ועוד עשרות אפשרויות לשולחן מונדיאל מפנק ובריא.

  • עוד באותו נושא:
  • מונדיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully