וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים לקרב בין הקמעונאים ליוניליוור: "הלקוחות קונים תחליפים"

עודכן לאחרונה: 16.11.2022 / 13:44

במלאת שבועיים לסכסוך המתוקשר בין שופרסל ליוניליוור ובינתיים גם ברשתות אחרות לא אישרו את ההתייקרות שדרש הספק. סיבה טובה לצאת לשטח ולבדוק האם הצרכנים משתפים פעולה עם המאבק - והאם התרגלנו לחיות ללא המותגים שהפכו מיקרים לליבנו ליקרים לכיסנו

שופרסל נגד יוניליוור. ללא,
ברשתות השונות מדווחים על הצלחה למאבק שבו פתחה רשת שופרסל: הצרכנים עוברים למותגים מתחרים/ללא

לפני כשבועיים פרץ סכסוך מר בין הרשת הקמעונאית הגדולה בישראל, שופרסל, לבין אחד מהספקים הגדולים בענף המזון: חברת יוניליוור, יצרנית ויבואנית מהגדולות בענף המזון. הרקע לסכסוך היה במחלוקת לגבי בתמחור של מוצרי החברה: יוניליוור דרש לייקר חלק גדול ממגוון המוצרים שלה, אך בשופרסל הודיעו כי לא ישתפו פעולה עם המחירון החדש, גם במחיר שבו יוחלט למנוע מהם סחורה.

בינתיים הצטרפו למאבק גם קמעונאים אחרים שהחליטו להילחם במחירון החדש של יוניליוור. נכון שלא הכל נעשה בשם האינטרס הצרכני: לחלק מהרשתות האלה יש מותג פרטי ולכן הם גם מרוויחות על ידי כך שהן משנות את הרגלי הצריכה שלנו, אבל בכל הקשור למותגים מוכרים שנמצאים כמעט בכל בית, האם הצרכנים מוכיחים שניתן להסתדר בלעדיהם? או שאולי עלו המחירים מבלי שהרגשנו - ובכלל: האם ברשתות השונות ממשיכים להזמין את מוצרי יוניליוור?

שופרסל נגד יוניליוור 2. ללא,
שופרסל בחזית המאבק הצרכני מול יוניליוור. בכל הרשתות מדווחים כי לא הועלו מחירי המותגים שבמחלוקת/ללא

המלאי הקיים - מהזמנות קודמות

בתחילת השבוע יצאנו לבדוק מה קורה ברשתות: ברשת רמי לוי השיבו לנו: "לא העלנו מחירים כרגע יש מוצרים מהזמנות קודמות ויש מוצרים שנגמרו אבל הרוב קיים. הלקוחות קונים תחליף כרגע מה שניתן ללא עליית מחירים".

ברשת יוחננוף מסרו: "עקרונית יש לנו עדיין מוצרים של יונליוור על המדף, לא היו עליות מחירים ולגבי נתונים זה עוד מוקדם לבדוק".

בשופרסל נמצאים עדיין בסכסוך מסחרי עם יוניליוור לאור הסירוב שלהם לעליית המחירים.
ברשת ישנם חוסרים בחלק מהסניפים של קורנפלקס אלופים, מיונז תלמה, כריות וגלידות שטראוס. והצרכנים? נתונים מבוססים עדיין אין, אך מקור ברשת מסר כי ניכר שהצרכנים רוכשים מותגים חליפים.

גם ביינות ביתן יש יתרות מלאי. המחירים של יוניליוור לא השתנו, כלומר לא עלו וגם שם מסרו לנו שהצרכנים עוברים למותגים חליפיים.

היום שוחחנו עם חלק ממנהלי הסניפים בהם ביקרנו בתחילת השבוע וביקשנו לבדוק האם המגמה נמשכת. התשובה החד משמעית הייתה שכן, להתרשמות מנהלי הסופרמרקטים - היא אפילו העמיקה.

במילים אחרות: אם לשפוט על פי דיווחי הרשתות הקמעונאיות, הרי שהן לא ויתרו לספק הגדול - ואילו הוא מצידו מאבד לקוחות שעוברים למותגים אחרים שמוצעים להם כחלופה. עד כמה רב הנזק? את זה נוכל לדעת רק לאחר שייגמרו המלאים שהוזמנו וסופקו טרם עליית המחירים - והרשתות יבחרו האם להיכנע לדרישות של הספק - או להמשיך ולעמוד על שלהן (ועל שלנו) גם במחיר של ויתור על מותג פופולרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully