וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נופל לשער של 1.0806 דולר ליורו עם פרסום מדד ביטחון הצרכנים

יהודה שויצר

25.2.2003 / 23:47

מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב צנח בפברואר לשפל בן 9 שנים; ביחס לין נפל הדולר ל-117.27 ין לדולר לאחר שרשם אמש שער של 117.91 ין



הדולר נופל ביחס למטבעות המובילים בשל הירידה החדה במדד ביטחון הצרכנים בארה"ב. הדולר ירד לשער של 1.0806 דולר ליורו, לעומת 1.0790 דולר אמש. ביחס לין נפל הדולר ל-117.27 ין לדולר לאחר שרשם אמש שער של 117.91 ין.



מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב נפל בפברואר לשפל בן תשע שנים על רקע אי הוודאות הפוליטית והמצוקה הכלכלית. המדד, המהווה אינדיקציה לפעילות הכלכלית במשק, נפל ל-64 נקודות, מרמה של 79 נקודות בחודש ינואר. הנפילה היתה חדה מהתחזיות לירידה ל-77 נקודות.



ביטחון הצרכנים ירד ב-8 מתוך 9 החודשים האחרונים והוא עלול לפגוע בצריכה הפרטית, האחראית לכשני שלישים מכלכלת ארה"ב. הירידה הנוכחית היא החדה מאז 1980, למעט ספטמבר 2001, בעקבות אירועי הטרור - אז נפל המדד ב-17 נקודות. מדד התנאים העכשויים, האומד את עמדות הציבור האמריקאי לגבי מצבם הנוכחי והעתידי, נפל ל-61.6 נקודות, מ-75.3 נקודות בחודש ינואר.



מאז מארס 2001, אז החל השפל הכלכלי הנוכחי, הכלכלה האמריקאית השילה 1.66 מיליון משרות. שיעור האבטלה במשק עומד על 5.7%.



ארה"ב ובריטניה אמרו למועצת הביטחון של האו"ם כי עיראק כשלה בניצול ההזדמנות האחרונה שלה להתפרק מנשקה, בהתאם להחלטת מועצת הביטחון 1441. הצעה חדשה זו מאשימה את עיראק בהפרה ממושכת ובוטה של המחויבויות שהטיל עליה האו"ם. מקורות בממשל האמריקאי אמרו כי ההחלטה תוגש להצבעה באמצע מארס.



נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר אתמול כי העולם נוכח לדעת בחודש האחרון שעיראק אינה פורקת את נשקה. אולם צרפת, גרמניה ורוסיה, המתנגדות למהלכיה המלחמתיים של ארה"ב, ניסו לבקש שלעיראק יינתנו לפחות ארבעה חודשים נוספים של פיקוח נשק בדרכי שלום.



יפאן לא תתערב במסחר במט"ח



להתחזקות הין תרמו גם רמיזות של שר האוצר של יפאן, כי אין מתוכננת התערבות במסחר במט"ח. אתמול התחזק הין לאחר שטושיהיקו פוקוי מונה רשמית לנגיד הבנק המרכזי של יפאן. פוקוי, שהיה מועמד מוביל לתפקיד הרם, זכה לתמיכה נרחבת של הקבינט היפאני. ב-19 במארס תסתיים תקופת כהונתו בת החמש שנים של מסארו היאמי כנגיד הבנק המרכזי, שעמד בראש הבנק באחת התקופות המאתגרות בהיסטוריה של כלכלת יפאן.



אנליסטים מעריכים כי פוקוי אינו תומך בהצבת יעד אינפלציה בניסיון להביא לסיומו של מחזור ארוך של ירידות מחירים במשק. נראה כי הנגיד החדש אינו מתכנן לנקוט בצעדים חריפים על מנת לסייע לכלכלת יפאן להיחלץ מהמשבר הקשה בו היא שרויה. יפאן נמצאת בדפלציה, המתבטאת בירידת מחירים כבר כשלוש שנים, ואשר מעמיקה את המיתון במשק היפאני.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully