וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על מלון "לאונרדו" באשקלון: העליון דחה את בקשת עיכוב הביצוע של פתאל וחייב בהוצאות

14.11.2022 / 15:35

זאת לאחר שרשת המלונות ביקשה לעכב את פסק דין שניתן על ידי בית משפט המחוזי שקבע כי עליה לפנות את המלון בתוך שישים ימים, ולהחזיר לאיש העסקים בני ברון את המלון שבבעלותו

מלון לאונרדו. יחצ,
סלע המחלוקת. מלון לאונרדו אשקלון/יחצ

ביהמ"ש העליון הכריע: רשת מלונות פתאל תפנה את בית המלון באשקלון, זאת לאחר קביעת השופטת גילה כנפי שטייניץ שדחתה את בקשת פתאל לעיכוב הביצוע שהוגשה על ידם, וחייבה אותם בהוצאות.
החלטת העליון מגיעה על רקע מאבק משפטי של מעל 7 שנים, בין איש העסקים בני ברון נגד רשת מלונות פתאל. בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי רשת פתאל הפרה את את הסכם הניהול שלה מול ברון הבעלים של המלון בן 131 החדרים על חוף ימה של העיר.

על פי פסק הדין, רשת המלונות הפרה את חובות האמון שלה כלפי ברון, התנהלה באופן לא ראוי, לא העבירה דוחות כספיים והעמיסה הוצאות רשתיות. בהתאם לכך קבע המחוזי כי הסכם הניהול בטל, ועל פתאל לפנות את המלון בתוך שישים ימים.

על פסק דין זה הגישה פתאל ערעור לבית משפט העליון בצירוף בקשה לעיכוב ביצוע פסק הדין. עורכי דינם הגדירו את פסק הדין של המחוזי כ"שגוי, חריג ואף לקוי", "המתעלם משורה של נתונים" ומביא ל"תוצאה בלתי מתקבלת על הדעת" ונימקו את עיכוב הביצוע בכך שלא יהיה ניתן ל"השיב את הגלגל לאחור", אם יימסר המלון לברון.

מהצד השני, הוגשה בקשה על ידי ברון לביזיון בית משפט, לאחר שפתאל לא מסרה את המלון ביום ה-60 בטענה כי פגרת סוכות, דוחה את מועד המסירה בשבעה ימים. דיון בבקשה לביזיון מתברר בימים אלה במקביל בבית משפט המחוזי בת"א.

בני ברון. יחצ,
בני ברון/יחצ

באשר להחלטה בעיכוב ביצוע, "לא שוכנעתי כי מאזן הנוחות נוטה לטובת המבקשת", כתבה בהחלטתה השופטת כנפי-שטינייץ. "הנני סבורה כי בנסיבות ענייננו יש לתת משקל למשבר האמון החריף השורר בין הצדדים מזה שנים, אשר זכה להתייחסות משמעותית בפסק הדין. בית המשפט המחוזי, אשר ליווה את הסכסוך שבין הצדדים לאורך שנים, עמד בפסק דינו על העדר שיתוף פעולה ביניהם ועל הקשיים שעלו בניהול המלון בשל כך. קשיים אלה מצאו ביטויים, כלשון בית המשפט המחוזי, ב"אינספור" בקשות שהוגשו לבית המשפט במהלך ההתדיינות, בהן נדרשה התערבותו של בית המשפט "חדשות לבקרים" בניהול המלון. חוסר יכולתם של הצדדים לשתף פעולה בכל הנוגע להיבטים שונים של הסכם הניהול מטה אף הוא את הכף לדחיית הבקשה".

העליון דחה את בקשת פתאל לעכב את ביצוע פסק הדין לתקופה של שישה חודשים, אך העניק שהות נוספת לרשת המלונות בת 30 ימים, לפנים משורת הדין להעברה מסודרת - כך שבית המלון יפונה סופית בתאריך 9.12.2022. בנוסף פסק העליון הוצאות על פתאל של כ-5,000 שקלים.

עו"ד אלעד דנוך, מסר בשם איש העסקים בני ברון: "מברכים על החלטת בית משפט העליון ובימים אלה ממש פועלים להעברה מסודרת של המלון, בציפייה שרשת פתאל תשתף פעולה. תחת ניהולה הצפוי של קבוצת הברון, המלון יעניק לבאים בשעריו סטנדרטים גבוהים יותר, איכות ושירות בלתי מתפשרים. ובצד זאת, נפעל לחזק את ההון האנושי ולשמור על זכויותיו".

  • עוד באותו נושא:
  • לאונרדו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully