וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק החתימות הדיגיטליות שמגלגל מאות מיליוני שקלים נכנס לכוננות ספיגה

14.11.2022 / 16:22

לפני מספר ימים הושקה לראשונה בישראל אפליקצייה בשם 'Easydoc' שמאפשרת חתימה דיגיטלית מאובטחת על מסמכים. האם וכיצד המהלך יזעזע את השוק?

Easydoc  חתימה דיגיטלית. יח"צ,
האם המהלך יזעזע את השוק? איזידוק/יח"צ

שוק החתימות הדיגיטליות מעלה הילוך: לפני מספר ימים הושקה לראשונה בישראל אפליקצייה בשם Easydoc שמאפשרת חתימה דיגיטלית מאובטחת על מסמכים. האם המהלך יזעזע את השוק שמגלגל על פי הערכה מאות מיליוני שקלים בשנה?

לפני כעשור פותחה ושווקה לראשונה החתימה דיגיטלית ששינתה במידה רבה את האופן בו אנו חותמים על מסמכים. המדובר על שיטה קריפטוגרפית, שמטרתה לאמת את המקוריות של הודעה או מסמך דיגיטלי. חתימה דיגיטלית תקפה, מעידה, בסבירות גבוהה, שההודעה או המסמך אינם משובשים או מזויפים, כלומר - שהמסמך או ההודעה נוצרו או נשלחו על ידי גורם ידוע ושהם לא שונו על ידי צד שלישי לאחר חתימתם. כמו כן חותם המסמך לא יוכל להתכחש לכך שהוא יצר אותו.

שוק החתימות האלקטרוניות קיבל תנופה אדירה בעקבות התפרצות הקורונה ועל פי הערכות של גורמי מחקר, הוא צמח בשיעור של 40% במהלך שלוש השנים האחרונות. רבות מהחברות נתקלו לראשונה בשלל בעיות שנוצרו בצל מגבלות התנועה: החל מהקושי להיפגש עם ספקים ולקוחות, דרך קשיים הנוגעים להיבטים הארגוניים של גיוס וניהול עובדים ואף מבחינת ההתנהלות מול רואי חשבון. ממשלת ישראל, שזיהתה בזמן אמת את הבעיה, נרתמה ובאמצעות רשות המיסים, ואפשרה ליותר חברות לנהל אופרציה של חתימה דיגיטלית.

אבירם כהן. יחצ,
דריסת רגל משמעותית בשוק. אבירם כהן/יחצ

אלא שלצד הקידמה והתפתחותו המואצת של השוק, באופן מפתיע, עד לאחרונה, שום גורם מבין שלל החברות בתחום לא השיק אפליקציה שמאפשרת חתימה דיגיטלית על מסמכים. האם ההשקה של המוצר צפויה לשנות מן היסוד את האופן בו הורגלנו לחתום על מסמכים?

מסקירה של השוק עולה כי כיום, ישנן לא מעט פתרונות שמאפשרות להוריד למחשב ומאפשרות חתימה אלקטרונית ובכללן התוכנה המקצועית של אדובי שמאפשרת חתימה ועריכה של מסמכים, כמו גם מערכות אינטרנטיות (כמו דוקוסיין), לדוגמא. אלא שכאמור, עד כה, אפליקציה בעברית, כל שכן כזו שמאפשרת ללקוחות פרטיים וללקוחות עסקיים חתימה דיגיטלית מאובטחת באמצעות הטלפון הנייד - לא שוחררה לחלל העולם העסקי.

בשיחה עם וואלה! כסף מציין אבירם כהן, מנכ"ל החברה, כי מדובר על רעידת אדמה בשוק החתימות האלקטרוניות. לדבריו, "הגרסה החינמית מיועדת ללקוחות פרטיים ועסקיים ויכולה לשמש מגוון שימושים: החל מחתימה על חוזה שכירות, חתימה על מסמכים מחברת נסיעות, ביטוח, בנק, אחריות מוצר וכיוב'".

לדבריו, כל אחד יכול להוריד את האפליקציה ולהשתמש בה כדי לחסוך הדפסה וחתימה: "מעלים ל- EASYDOC כל מסמך שרוצים, מגדירים למי המסמכים ישלחו והיכן צריך לחתום, המסמכים נשלחים לחתימה לאן שתבחר- לדוא"ל או לנייד, הנמען חותם מהנייד והמסמך מגיע אליך מאושר וחתום". עוד הוא מוסיף כי "בכוונתנו לבצע דריסת רגל משמעותית בשוק שמוערך במאות מיליוני שקלים ולשנות מן היסוד את האופן בו הורגלנו לחתום על מסמכים".

אינדיקציה נוספת לתמורות שחלות בשוק החתימות הדיגיטליות ניתן לקבל גם מהחלטה של ועדת האתיקה הארצית של לשכת עורכי הדין בראשות עו"ד מנחם מושקוביץ, שהוציאה גילוי דעת לפיו יש לאפשר חתימה על עסקאות מקרקעין באמצעים דיגיטליים, ללא צורך בעותקים פיזיים ובחתימה פיזית. מטרת ההחלטה היא לאפשר לעורך הדין לאמת את חתימת לקוחותיו בעסקאות מקרקעין באמצעות הכרטיס החכם שבו הוא חותם את המסמכים שמוגשים למערכת בתי המשפט וגופים נוספים, ויראו בחוזה החתום דיגיטלית חוזה בעל תוקף מקורי.

  • עוד באותו נושא:
  • דיגיטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully