וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה עולמית: סופסוף סימנים ברורים

כריסטיאן נולטינג, דויטשה בנק

14.11.2022 / 17:00

נתוני האינפלציה ירדו ונתנו, סופסוף, סיבות לאופטימיות בוול סטריט. תשומת הלב השבוע באירופה תהיה על מדד המחירים לצרכן. כריסטיאן נולטינג, כלכלן ראשי בדויטשה בנק, מסכם

וול סטריט. Michael M. Santiago, GettyImages
סופשבוע של עליות. וול סטריט/GettyImages, Michael M. Santiago

השבוע שעבר היה משמעותי, בלשון המעטה. בחלק האחרון של השבוע קיבלנו ראלי שציפו לו זמן רב, לאחר שנתון האינפלציה בארצות הברית הצביע על התמתנות משמעותית בלחצי המחירים בחודש אוקטובר. נתון האינפלציה הרשמי האט יותר מן הצפי (לרמה של 7.7% בקצב שנתי לעומת 8.2% בחודש הקודם). מדובר בקצב האינפלציה השנתי הנמוך ביותר מאז חודש ינואר השנה. אמנם העלייה במחירי שכירויות נותרה גבוהה, אך ירידה במחירי שירותי בריאות ורכבים משומשים עזרה לדחוף את האינפלציה כלפי מטה.

מדד מחירי הליבה (בניטרול מזן ואנרגיה) ירדה מרמתו הגבוהה ביותר ב-40 השנים האחרונות, לקצב שנתי של 6.3% לעומת החודש המקביל בשנה שעברה. שווקי המניות הגיבו בעליות חדות לאחר פרסום הנתון (מדד אס אנד פי 500 רושם עלייה של 5.9%), כאשר השווקים מתמחרים כעת ריבית פד נמוכה יותר, מה שהוביל לירידות משמעותיות בתשואות על אגרות החוב הממשלתיות של ארצות הברית (תשואת אגרת החוב של ארצות הברית ל-10 שנים רשמה ירידה של 35 נקודות בסיס).

מדד הדולר אינדקס רשם את יום המסחר הגרוע ביותר שלו מאז שנת 2015, כאשר בסיכום שבועי הוא רושם ירידה של 3.8%. בנוסף, תמחור ריבית השיא בגל הצמצום הנוכחי של הפד ירד מרף ה-5%. הטון החיובי קיבל תמיכה גם מסין, שהודיעה על הקלות בנוגע לתנאי הבידוד ותיירות בינלאומית, צעדים שעזרו לדחוף את שווקי המניות לעליות (מדד HSI רשם עלייה של 7.1%). בצד השני של הספקטרום, משקיעי הקריפטו עברו טלטלה נוספת לאחר האירועים הדרמטיים בשבוע שעבר. בגזרה הפוליטית בארצות הברית, הגל האדום של המפלגה הרפובליקנית לא התממש, כאשר שיעור הבוחרים במועמדים דמוקרטיים מפתיע בכמה התמודדויות. עדיין, הרפובליקנים הצליחו לזכות ברוב לבית הנבחרים על אף מרוץ צמוד יותר מכפי שצפו, אך הדמוקרטים הצליחו לשמור על כוחם בסנאט לאחר שניצחו במרוץ צמוד בנבאדה. בעוד שההשפעה של התוצאות על השווקים צפויה להיות מוגבלת, הקיפאון הצפוי בקונגרס האמריקאי, יקשה על המלאכה להעביר חקיקה חשובה לקשה יותר.

תחזית: מעצבים את הציפיות

לאחר שנתון האינפלציה הפתיע לטובה, תשומת הלב השבוע תופנה לעבר אירופה, שם המשקיעים יחפשו אחר אותן חדשות טובות בנוגע לאינפלציה הגבוהה. בבריטניה, הצהרת תקציב הסתיו צפויה לקחת חלק ב-17 בנובמבר ותכתיב את הטון לקראת תקציב חדש. השווקים בנוסף יעכלו שורה של נאומים מצד חברי הפד והבנק המרכזי האירופי, ובעוד מגני המדיניות המוניטרית יעריכו את נתון האינפלציה בארצות הברית, כולל חברי הבנק המרכזי האירופי (התחזקות היורו צפויה להפחית לחצים אינפלציוניים מקומיים, העברת המסרים אל מול השווקים עשויה להישאר ניצית על מנת למנוע מצב בו המחירים יוצאים מן מגמת הירידה שלהם לאחרונה.

נתון האינפלציה גרם לשווקים לתמחר ריבית פד נמוכה ב-25 נקודות בסיס, מהלך שהפד עשוי לראות בו כמקדים את זמנו. מלבד בנקים מרכזיים שצפויים לעצב את ציפיות השווקים קדימה, נתוני שוק הדיור ומדד המחירים ליצרן עשויים להצביע על התקדמות נוספת בהאטת הכלכלה. בינתיים, עונת הדוחות נכנסת לשלב האחרון עם דוחותיהם של הקמעונאיות, מהם ננסה האם העלייה האחרונה במלאים עשויה להועיל במאבק מול האינפלציה.

יומן אירועים:

  • שני: גוש היורו - ייצור תעשייתי (ספטמבר). הודו - מדד המחירים לצרכן (אוקטובר), מאזן סחר (אוקטובר)
  • שלישי: ארצות הברית - מדד המחירים ליצרן, מדד אמפייר סטייט (נובמבר). גוש היורו - תוצר לרבעון השלישי ראשוני. גרמניה - סקר הציפיות של ZEW. יפן - תוצר לרבעון השלישי, ייצור תעשייתי (ספטמבר סופי)
  • רביעי: בריטניה - מדד המחירים לצרכן (אוקטובר), מדד מחירי הבתים (ספטמבר), מדד המחירים ליצרן (אוקטובר). ארצות הברית - מדד NAHB לשוק הדיור (נובמבר), ייצור תעשייתי (אוקטובר).
  • חמישי: ארצות הברית - התחלות בנייה (אוקטובר). גוש היורו - תפוקת בנייה (ספטמבר), מדד המחירים לצרכן (אוקטובר).
  • שישי - ארצות הברית - מכירות בתים קיימין (אוקטובר). בריטניה - מדד ביטחון הצרכנים של GFK, מכירות קמעונאיות (אוקטובר).
sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רישי סונאק, ראש ממשלת בריטניה. רויטרס
מה יקרה עכשיו? ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק/רויטרס

תשומת הלב השבוע באירופה תהיה על מדד המחירים לצרכן בעוד שהצהרת תקציב הסתיו בבריטניה צפויה להתקיים ב-17 לנובמבר בפרלמנט הבריטי. בנוגע לאחרון, התמיכה בתמריצים פיסקליים ומוניטריים על מנת לתמוך בכלכלה ירדה לאחרונה לאור האירועים האחרונים. לאחר התנודתיות שנגרמה על ידי צעדי הממשלה הקודמת -mini budget,הצעת התקציב על ידי שר האוצר ג'רמי הנט צפויה לבחינה מדוקדקת על מנת להעריך האם הצעדים הכלולים בה, מספקים על מנת לשפר את מצבה הפיננסי של המדינה. הציפיות מדברות על העלאת מיסים ובנוסף גיוס של 50 מיליארד פאונד. מדדי המחירים לצרכן באירופה ובבריטניה לחודש אוקטובר שיפורסמו השבוע צפויים להישאר קרובים לרמת השיא שלהם- בשיעור דו ספרתי והם צפויים להמשיך ולאתגר את היצירתיות של המדיניות המוניטרית והפיסקלית על מנת למצוא איזון בין תמיכה והפחתה.

השורה התחתונה: השחקנים בשווקים צפויים להקדיש תשומת לב רבה לנתוני האינפלציה באירופה ולהצעת התקציב בבריטניה על מנת להבין מה הצעדים הבאים של המדיניות המוניטרית והפיסקלית.

סין: החולשה בפעילות הכלכלית צפויה להימשך

סין צפויה לפרסם את נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש אוקטובר, ייצור תעשייתי והשקעות בנכסים קבועים ביום שלישי הקרוב. ייתכן והמכירות הקמעונאיות יצביעו על האטה נוספת בחודש אוקטובר כתוצאה מעלייה בשיעור הנדבקים בנגיף האומיקרון בערים רבות ברחבי המדינה. הצמיחה בייצור התעשייתי עשויה להיות מושפעת גם כן כתוצאה מירידה בייצוא וביקוש מקומי חלש. בנוגע להשקעות בנכסים קבועים, ההשקעות בשוק הדיור עשויות להישאר נמוכות, אבל השקעות בתשתיות עשויות לספק תמיכה. סין הקלה לאחרונה במספר הגבלות קורונה, ישנה תקווה כי נראה צעדים נוספים לעבר פתיחה מחדש ברבעונים הבאים. אנו מחזיקים בגישה חיובית כלפי שוק המניות הסיני לאור העובדה כי צפויה תמיכה פיסקלית מוגברת ופתיחה מחדש של המדינה.

שורה תחתונה: מצפים לנתוני מאקרו חלשים נוספים בסין אבל תקווה להקלות בתקנות הקורונה בעתיד.

סקטור האנרגיה באירופה: הכנסות מתנפחות

סקטור האנרגיה באירופה ממשיך לרשום תוצאות שיא ורושם את הרבעון השני הכי טוב בהיסטוריה שלו. ענקיות הנפט והגז רשמו רווחים בהיקף של 38.5 מיליארד דולר ברבען השלישי, פי שתיים לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה ורק 100 מיליון דולר פחות מרבעון השיא הקודם. מעודדים מן ההכנסות הגבוהות, ענקיות האנרגיה האירופאיות העלו את תקציב הוצאות ה-Capex שלהם בשיעור של 16%, בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. החוב הופחת בהיקף של 70 מיליארד דולר ועומד כעת על קצת פחות מ-90 מיליארד דולר. התחזית עבור מניות האנרגיה נותרה טובה למרות ההאטה הכלכלית הגלובלית. הסיבות לכך הן בעיקר תוכנית רכישה עצמית של מניות משמעותית והחזר החוב. כתוצאה מכך, תשואת הדיבידנד של חברות האנרגיה - כרגע כ-4% עשויה לרשום גידול שנתי דו ספרתי בעתיד.

שורה תחתונה: התחזית עבור מניות האנרגיה ותשואת הדיבידנד נותרה חיובית מאוד.

מניות השבבים - נקודת כניסה מעניינת?

מדד מניות השבבים SOX, המכיל 30 מניות שבבים בינלאומיות איבד מערכו כ-37% מאז חודש תחילת השנה, לאור ציפיות המשקיעים שהביקוש עבור שבבים יפחת משמעותית בסביבה של מיתון. בנוסף, הגבלות ייצוא חדשות על חברות שבבים אמריקניות לסין מסבכות את התמונה ארוכת הטווח. מכפיל הרווח על מדד ה-SOX ירד מרמה של 22 לרמה של 16 עבור הרווח לשנת 2022. המשקיעים כרגע נראים פסימיים יותר בנוגע לרווחיות העתידית של חברות השבבים, לאור העובדה כי האנליסטים הורידו את תחזית הרווח שלהם רק בשיעור של 17%. אמנם מדד השבבים SOX עשוי להישאר תחת לחץ לזמן מה בעקבות אי הוודאות הכלכלית, תיקונים למטה במהלך תקופות של חולשה כלכלית , התבררו בדיעבד כנקודת כניסה טובה.

שורה תחתונה: שנה חלשה עבור חברות השבבים, אבל נקודת כניסה מעניינת עשויה להיות לפנינו.

כריסטיאן נולטינג הוא כלכלן ראשי בדויטשה בנק.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully