וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהד מראני ייצא הלילה לוושינגטון על מנת להציג התוכנית הכלכלית בארה"ב

אלוף בן

25.2.2003 / 19:36

התוכנית אושרה היום על ידי ראש הממשלה; מקורות מדיניים: ארה"ב תעניק את הערבויות לישראל, אך לא תיענה במלואה לבקשת הסיוע הצבאי שהוגשה לצד בקשת הערבויות



מנכ"ל משרד האוצר, אוהד מראני, ייצא הלילה (שלישי) לוושינגטון, כדי להציג לפקידי הממשל האמריקאי את התוכנית הישראלית להתמודדות עם המשבר הכלכלי, שאושרה היום על ידי ראש הממשלה, אריאל שרון. התוכנית אמורה להצדיק את בקשת ישראל לערבויות לאשראי בהיקף של 8 מיליארד דולר בארבע השנים הקרובות.



שרון אישר את עקרונות התוכנית הכלכלית עוד לפני הצגת הממשלה החדשה, בגלל לוח הזמנים הדוחק שהציג הממשל האמריקאי לטיפול בבקשת הסיוע הישראלית. בין סעיפי התוכנית: הפרטה מואצת של חברות ממשלתיות; רפורמות במדיניות הכלכלית ובשוקי הכספים והעבודה; והתחייבות לעמידה ביעד הגירעון בתקציב.



מקורות מדיניים בירושלים מעריכים שארה"ב תעניק את הערבויות לישראל, אך לא תיענה במלואה לבקשת הסיוע הצבאי שהוגשה לה לצד בקשת הערבויות. במשרד הביטחון מגבשים מחדש את בקשת הסיוע על פי סדרי עדיפויות, בהתאם לדרישת הממשל. ישראל ביקשה מענק צבאי של 4 מיליארד דולר לארבע שנים, מעבר לסיוע הצבאי השוטף, המסתכם בכ-2 מיליארד דולר בכל שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully