וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מ-14: מה אתם יודעים על פגים ועל פעילות חברתית למענם?

עודכן לאחרונה: 17.11.2022 / 14:11

יום הפג הבינלאומי שמצוין היום (17.11) הוא הזדמנות להעלות את המודעות בקרב ציבור ההורים-שבדרך, להשלכות הלידה המוקדמת. ארגון המיילדות בישראל תורם נתונים ותמיכה, בעוד סופר פארם והמותג 'פמפרס' יוצאים למשימה חברתית: "עוטפים באהבה" - ותורמים כרבע מיליון חיתולים

אילוסטרציה. ShutterStock
ילודה של פגים בישראל: 1 מתוך 14 הריונות מסתיים לפני השבוע ה-37/ShutterStock

לרגל יום הפג הבינלאומי, המצוין בכל שנה ב-17 בנובמבר, ארגון המיילדות בישראל, מציג עובדות מעודכנות לפיהן, אחד מתוך 14 הריונות מסתיים בלידת מוקדמת (לפני השבוע ה-37 של ההיריון) בישראל.

לידת פג מתרחשת מסיבות רבות כמו: הריון מרובה עוברים, הפרעות בחלל הרחם או בצוואר הרחם, מחלות כרוניות כמו סוכרת טרום הריונית, לחץ דם גבוה, אסטמה או מחלות כליות ולב. גם סגנון חיים יכול להשפיע על הסיכון ללידת פג במיוחד גורמים כמו עישון, צריכת אלכוהול או סמים, תת משקל או עודף משקל של האישה ההרה.

הפגים נמצאים בסיכון מוגבר לתחלואה ותמותה וזקוק לטיפול מיוחד ואשפוז במשך שבועות או חודשים ביחידה לטיפול נמרץ יילודים (פגייה). בקרב פגים שנולדו לפני השבוע ה- 28 ובמשקל שנמוך מ -1,500 גרם, קיים סיכון ממשי לסיבוכים חמורים יותר ולכן נעשים מאמצים רבים לשמור על ההיריון עד כמה שאפשר, כשכל יום שהעובר ברחם הוא בעל משמעות ליכולת ההתמודדות שלו עם החיים מחוץ לרחם.

לידה מוקדמת היא לרוב אירוע בלתי צפוי ואירוע לא פשוט להורים וככזה הוא מעורר את הצורך לגייס כוחות ומשאבים להתמודדות. בימים אלו מקדם ארגון המיילדות בישראל, מודל ליווי הריון רציף על ידי מיילדת ביחד עם משרד הבריאות, קופות החולים והאיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה, תוך שימת דגש על מימוש זכויות רפואיות ויצירת פרוטוקול אישי, עבור כל אישה במהלך כל ההיריון ולא רק ברגע השיא של הלידה.

נשים שרוצות לחלוק ולהתייעץ לגבי לידת פג ובנושאים נוספים, מוזמנות לקהילת הפייסבוק הסגורה הנקראת מילה של מיילדת, המונה כ-4,300 נשים ומנוהלת על ידי מיילדות מקצועיות ומאפשרת לכל אישה להעלות שאלה, גם באופן אנונימי ולקבל תמיכה ומענה מקצועי ומבוסס ראיות.

ארגון המיילדות בישראל. אילוסטרציה,
ארגון המיילדות בישראל/אילוסטרציה

15,000 פגים נולדים מידי שנה בישראל

מידי שנה בישראל, נולדים כ- 15,000 תינוקות פגים. הטיפול המיוחד להם זקוקים הפגים כולל בין היתר חיתול אשר נוצר במיוחד בשבילם במידה קטנה במיוחד שמתאימה לתינוקות במשקל כה נמוך.

תינוקות פגים ישנים 90% מהזמן ובעוד שינה חשובה להתפתחות תקינה ובריאה של כל תינוק, עבור תינוקות פגים היא קריטית במיוחד שכן היא הבסיס להתפתחותם הפיזית והרגשית. לטובת העניין, השיקו פמפרס את החיתול הקטן ביותר המאפשר התאמה גמישה מאוד לגוף התינוק וספיגה מירבית בכדי למזער את ההפרעה לשינה ככל שניתן.

בנוסף, עורם של תינוקות פגים עד פי 2 יותר דק מעור של תינוק רגיל וחיתול לא מתאים עלול לגרום לפריחה וקרעים בעור ועלול אף להגדיל את הסיכון לזיהום. החיתול של פמפרס לפגים עשוי מחומרים רכים כנוצה כדי להבטיח את ההגנה הטובה ביותר לעורם של הפגים.

אופיר גוטמן, מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל ישראל: "במשך יותר מ-60 שנה, פמפרס מפתחת מוצרים התומכים בהתפתחות בריאה ומאושרת של תינוקות. מנוחה ונוחות חיוניות לתינוקות שנולדו פגים. עם השקת חיתול הפגים שלנו כדי לסייע לשינה ללא הפרעה והגנה על העור, אנחנו מוודאים שאנחנו שם כדי לעזור לכל תינוק, מהיום הראשון, כולל אלה שנולדו מוקדם. אנו ממשיכים ופועלים לפיתוח וחידוש החיתולים שלנו כל הזמן בכדי להבטיח כי הצרכים הייחודיים של כל התינוקות בעולם יתמכו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
pampers preemies2 - חיתול ייעודי לפגים, פמפרס. יח"צ,
pampers preemies2 - חיתול ייעודי לפגים, פמפרס/יח"צ

החיתול הקטן בעולם

זו השנה השנייה ברציפות בה ביום הפג הבינלאומי, המותג פמפרס וסופר-פארם משלבים כוחות למען המטרה הנעלה והשנה הן מדווחות על תרומה של כרבע מיליון חיתולים ייעודיים לפגים ולמשפחותיהם.

מותג פמפרס פיתח חיתול מיוחד עבור פגים. החיתול הייחודי של פמפרס מאפשר התאמה גמישה מאוד לגוף התינוק בכדי למזער הפרעה לשינה ועשוי מחומרים עדינים במיוחד לעור התינוק.

פמפרס השקיעו מיליונים בפיתוח החיתול ללא מטרות רווח שכן הוא לא נמכר בשום מקום בעולם אלא מחולק כתרומה.

מדובר על החיתול הקטן ביותר בעולם שפותח על ידי פמפרס - בגודל מזערי של 8 ס"מ בלבד, קטן יותר מכף היד שלנו. בנוסף להיותו בגודל המתאים לתינוקות במשקל נמוך, החיתול של פמפרס לפגים כולל הידוק על כל הגוף, צדדים גמישים עדינים ותוחם ספיגה כדי לעזור לתינוקות להישאר יבשים לאורך זמן ובכך להימנע מהפרעת שינה ו/או פגיעה בעורם הרגיש.

פג. יח"צ,
כ-15,000 תינוקות פגים נולדים בישראל מידי שנה./יח"צ

כ- 250,000 חיתולים ייעודיים לפגים יתרמו לפגיית בית החולים הלל יפה בחדרה הודות לשת"פ בין מותג פמפרס עם סופר-פארם שהצהירו כי גם השנה, כמו בשנה שעברה, ייתרמו את החיתולים על מנת לוודא כי לכל תינוק תהיה גישה לחיתול שעוצב ותוכנן במיוחד בכדי לתמוך בצרכי ההתפתחות הייחודיים לו.

תרומה בינלאומית: משנת 2017 פמפרס תרמה מאות אלפי חיתולים לפגים ברחבי העולם, וזו השנה השנייה שפמפרס תורמת חיתולי פגים גם בישראל - כי גם לקטנטנים שלנו מגיע להיות עטופים באהבה.

החל מ-18.11 ועד 30.11, על כל 3 אריזות של מוצרי פמפרס אשר ירכשו ברשת סופר-פארם (חיתולים/מגבונים, ניתן לשלב), תתרם אריזה אחת של חיתולי פמפרס לפגים לפגיית בית החולים הלל יפה בחדרה.

חיתולי פמפרס לפגים מגיעים ב- 4 גדלים: מידה 0 - מתחת ל- 3 ק"ג, מידה P1 - מתחת ל- 1.8 ק"ג, מידה P2 - מתחת ל- 1 ק"ג ומידה P3 - מתחת ל- 0.5 ק"ג ואמור אינם נמכרים ברשתות אלה נתרמים לטובת התמיכה בפגים ובמשפחותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully