וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני מדד ביטחון הצרכנים גוררים את וול סטריט מטה; מדד השבבים נופל ב-3.5%

יהודה שויצר

25.2.2003 / 23:43

פרינטקפה צונחת ב-25.5% לאחר שקריאו הודיעה על ביטול הצעת רכש למניותיה; חברת התרופות באייר נופלת ב-15%



נפילה חדה במדד ביטחון הצרכנים מובילה לירידות חדות במדדים המובילים בוול סטריט. מדדי הטכנולוגיות והבלו צ'יפ יורדים בכ-1.5%. בנוסף, מעיקים על המשקיעים חששות ממלחמה בעיראק - והמתיחות בצפון קוריאה.



מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב נפל בפברואר לשפל בן תשע שנים, על רקע אי הוודאות הפוליטית והמצוקה הכלכלית. המדד, המהווה אינדיקציה לפעילות הכלכלית במשק, נפל ל-64 נקודות, מרמה של 79 נקודות בחודש ינואר. הנפילה היתה חדה מהתחזיות לירידה, שעמדו על 77 נקודות.



נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר אתמול כי העולם נוכח לדעת בחודש האחרון שעיראק אינה פורקת את נשקה. אולם צרפת, גרמניה ורוסיה, המתנגדות למהלכיה המלחמתיים של ארה"ב - ניסו לבקש שלעיראק יינתנו לפחות ארבעה חודשים נוספים של פיקוח נשק בדרכי שלום.



מניות השבבים מובילות את הירידות. מדד המוליכים למחצה יורד ב-3.5%. אינטל יורדת ב-2%; מיקרון יורדת ב-4.2%; נשונל סמיקונדקטור יורדת ב-2.2%.



פרינטקפה (סימול PCAF) צונחת ב-25.5%, לאחר שקריאו (סימול CREO) הודיעה על ביטול הצעת רכש למניותיה. קריאו, חברת הדפוס הדיגיטלי, הודיעה כי פרשה מהתמודדות על רכישת פרינטקפה והסירה את הצעתה לרכוש את המניות הנותרות של פרינטקפה, שאינן בידיה כבר. קריאו הגישה לפרינטקפה הצעה לרכוש 24.5% ממניותיה שאינן כבר בידיה, ונכנסה למאבק רכש מול חברת EFI.



HP (סימול HPQ) עולה ב-0.3% לקראת פרסום הדו"חות הרבעוניים הערב לאחר הסגירה. יצרנית ציוד החומרה צפויה להכות את התחזיות לרווח של 27 סנט למניה, ולהכנסות של 18.46 מיליארד דולר. לצדה יורדת IBM ב-1.9%; דל יורדת ב-2.2%.



כתבי אישום בגין ניפוח הכנסות חברת התקשורת קווסט (סימול Q) הוגשו היום נגד ארבעה מנהלים לשעבר בדרגי הביניים של החברה. משרד המשפטים של ארה"ב האשים את המנהלים כי זממו לנפח את הכנסות קווסט ביותר מ-33 מיליון דולר ברבעון השני של 2001 - רבעון בו סבלה החברה מהאטה במכירות. מניות החברה יורדות ב-4%.



מניית יצרנית התרופות באייר (סימול BAY), שנפלה אתמול בכ-10%, יורדת ב-15% נוספים. הירידה במניה באה בעקבות חשיפה שבאייר המשיכה להפיץ את תרופת הבייקול לטיפול בכולסטרול, גם לאחר שידעה שהתרופה עלולה להזיק למטופלים.



ענקית הפרסום אומניקום (סימול OMC) יורדת ב-2.2%, לאחר שרשמה גידול של 22.5% ברווח הרבעוני - הודות להתאוששות בשוק הפרסום בארה"ב. הרווח הנקי של החברה ברבעון הרביעי היה 201.5 מיליון דולר, או 1.08 דולר למניה, בהתאם לתחזיות האנליסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully