וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסקו ישראל רוכשת את פעילות תדיראן אסקו-טק

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 11:58

אסקו ישראל חתמה על הסכם לרכישת פעילות תדיראן אסקו-טק בע"מ, תמורת 67.5 מיליון שקל. העסקה היא צעד משמעותי לאסקו ישראל ולשיפור היעילות האנרגטית של בתי החולים הממשלתיים

מימין: מולי רבינא, ינון יוגב ואורי יוגב, קרן אלומה. יח"צ,
קרן אלומה: מולי רבינא, ינון יוגב ואורי יוגב/יח"צ

קרן אלומה הודיעה על עסקה מעניינת בתחום האנרגיה המתחדשת: חברת אסקו ישראל רכשה את חברת תדריאן אסקו-טק.

אסקו-טק היא חברה בבעלות מלאה של תדיראן אנרגיה מתחדשת, העוסקת בביצוע פרויקטי התייעלות אנרגטית בבתי חולים וזכתה כזוכה יחידה ובלעדית, במכרז שפורסם על ידי משרד הבריאות לשיפור יעילות צריכת האנרגיה בבתי חולים ממשלתיים - פרויקט "שמים כחולים".

במסגרת הפרויקט, אסקו-טק מתכננת, מקימה ומעניקה שירותי תחזוקה לפתרונות של שיפור צריכת האנרגיה שהותקנו על ידה במספר בתי חולים ממשלתיים, בתחומי מיזוג אויר, תאורה, קיטור חימום מים סניטרים והסקה. בתמורה לשירותיה, נהנית אסקו-טק מתמורה השווה לחלק מהותי
מהחיסכון הכספי באנרגיה, שיושג כתוצאה באותם פתרונות בניכוי סכומים מסוימים הקבועים בהסכמי הפרויקט.

אסקו ישראל היא חברה העוסקת בתכנון, ביצוע ומימון פרויקטים להפחתת חשבון האנרגיה של לקוחותיה, והינה הכלי המרכזי להשגת יעדי התייעלות אנרגטית. החברה עוסקת בייזום ותפעול פרויקטים להתייעלות אנרגטית, לייצור חשמל סולארי, לחלוקה ולהספקת חשמל. החברה ביצעה כ-1,000 פרויקטים בהם השקיעה בחיד וש ציוד ובמערכות בקרה מתקדמות והשיגה חיסכון אנרגטי ותפעולי משמעותי, אותו היא חולקת עם הלקוח בחוזה ארוך טווח.

בנוסף עוסקת אסקו בתחומים משיקים נוספים: אגירת חשמל, ופיתוח ויישום טכנולוגיית Grid Smart ו-Grid Micro וכן מחלקת ומספקת חשמל ללקוחות עסקיים ופרטיים . לאחרונה רכשה אסקו 45% מחברת "יהל אנרגיה" היוזמת, מקימה ומתפעלת מתקני ייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית .

במסגרת ההסכם, תרכוש אסקו מאסקו-טק את כל פעילותה במסגרת פרויקט שמים כחולים, תמורת 67.5 מיליון שקל, אשר ישולמו ב-3 תשלומים שייפרסו על-פני מספר שנים.

מנכ"ל אסקו ישראל, דן בר-משיח, אמר כי "קיים פונציאל אדיר להתייעלות אנרגטית בישראל בכלל ובבתי החולים בפרט. אסקו תביא לפרויקט מלהיב ומאתגר זה, ניסיון אדיר, יצירתיות, נחישות ומשאבים כספיים ובשיתוף עם הנהלות ואנשי התפעול של בתי החולים ובתמיכת משרד הבריאות תוכל להגדיל משמעותית את החסכון הכספי ואת היעילות האנרגטית בבתי החולים, תוך שיפור רווחת החולים וצוותי הרפואה".

מנכ"ל קרן אלומה, ינון יוגב, אמר כי "העסקה תגרום לחיזוק מעמדה של אסקו כגורם דומיננטי במשק הישראלי בניהול פרויקטים מורכבים בתחום ההתייעלות האנרגטית. "אסקו היא מהחברות האיכותיות והמובילות בתחום ושילוב הפעילות של פרויקט "שמיים כחולים" יחזק את מומחיותה בתחום, לרבות במבנים מרובי מערכות כמו מרכזיים רפואיים ותסייע לחברה להגדיל את פעילותה תוך סינרגיה ברורה ומשמעותית בין פעילותה הקיימת לבין הפעילות במסגרת הפרויקט".

העסקה כפופה להתקיימות תנאים מתלים ובהם קבלת אישור משרד הבריאות לביצוע העסקה, עד מועד ההשלמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully