וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפור הנפש: בכירים והלומי קרב "שקופים" בתערוכת צילומים

עודכן לאחרונה: 7.5.2023 / 15:43

לקראת יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל, התקיימו צילומים אומנותיים בהשתתפות בכירים רבים שהציגו את מצוקתם של הלומי הקרב ה"שקופים" בחזית. לראשונה תוצג תערוכת צילומים ייחודית בניו יורק, במטרה להוביל שינוי רפורמלי ותעסוקתי לשילוב המתמודדים במעגל התעסוקה

איציק סעידיאן 2022 עם אביב כוכבי' תערוכת ציפור הנפש. פיני סילוק,
איציק סעידיאן 2022 עם אביב כוכבי, לתערוכת ציפור הנפש/פיני סילוק

מחקרים קובעים כי 16 אחוז מכלל המשתתפים במלחמות ואירועים קרביים יפתחו הפרעת דחק פוסט-טראומטית. כ-15% מהחיילים הקרביים בישראל סובלים מפוסט טראומה בעקבות שירותם הצבאי והמספר עולה בכל שנה.

תופעות מהן סובלים הלומי קרב מתבטאות בדרכים שונות המשפיעות על תפקודם היומיומי. ההשפעות מופיעות בעוצמות שונות המפריעות בחיי היומיום עד כדי חוסר יכולת לעבוד וכיום, רק 3% מהלוחמים והלוחמות מוכרים באגף השיקום במשרד הביטחון כהלומי קרב וזוכים להכרה במצבם ולטיפול הולם, שמאפשר להם להשתלב בחברה באופן פעיל, לחזור למעגל העבודה, ולהקים משפחות.

חרף ההכרה הגוברת בישראל בהשפעות ארוכות הטווח של PTSD על חיילים קרביים, פציעתם מונעת מהם להשתלב במעגל עבודה ורבים שאינם מטופלים קורסים תחת מצוקתם ומתקשים להשתקם.

דורון בן דוד עם נדב יעיש. דור מלכה,
דורון בן דוד עם נדב יעיש לתערוכת ציפור הנפש/דור מלכה

לראשונה תערוכת צילומים ייחודית למען הלומי קרב תוצג בניו יורק לקראת יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל (21.11) סוהו, ניו יורק בין התאריכים 17-20 בנובמבר, 2022

לתערוכה גויסו וצולמו מעל 50 מנהיגים בדרג הבכיר, רמטכ"לים, אנשי עסקים מובילים, זמרים, שחקנים ואח"מים ישראלים אשר שותפים לדרך ופועלים להובלת שינוי חברתי, אשר צולמו יחד עם הלומי קרב, במטרה להעלאת מודעות להלומי קרב ונפגעי פוסט-טראומה ושילובם במעגל העבודה.

בין המצולמים: איציק סעידיאן שהפך לסמל המאבק של הלומי הקרב, בנימין נתניהו, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, אראל מרגלית, חמי פרס, זיו שילון, ליהיא לפיד, אסף זמיר, כוכבי פאודה: צחי הלוי, דורון בן דוד, לצד מנכ"לים ובכירים במשק.

יערית שושן, יזמית התערוכה ובעלת משרד פרסום חברתי וארגון SOS ISRAEL: "בשנת ה-75 למדינת ישראל, כולי תקווה שקולם של הגיבורי ישראל יישמע ונסייע להם להשתקם. רובם ניראים בריאים לחלוטין אך, הם מצולקים ואינם יכולים לחיות רגע אחד נורמלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גלעד ארדן עם נדב גרינברג. דור מלכה,
גלעד ארדן עם נדב גרינברג/דור מלכה

איציק סעידיאן: "אני כאן כי אני רוצה לחיות!"

מטרתה הנוספת של התערוכה שתוצג בניו יורק בין הימים 17-20 לנובמבר, היא לחשוף את התמודדותם של המתמודדים בקרב חברות ישראליות-בינ"ל מובילות ברחבי העולם, וכן בקרב הקהילה היהודית.

איציק סעידיאן שצולם לתערוכה לצידו של זיו שילון, צולם לפרויקט רק חודשים ספורים לפני שהצית עצמו כמחאה להתייחסות המדינה להלומי הקרב וסוגר מעגל בתערוכה זו לצידו של ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי.

"במשך שנתיים יחד עם הלומי הקרב יצרנו ימי צילום, שיחות נפש מלב אל לב שהפכו את החושך לנקודה קטנה של אור והפכו חלק מתהליך הריפוי", מספרת יערית שושן ומוסיפה: "על ידי התמונות והסיפורים אנו מקווים לקדם שינוי לטובה וחקיקה שתבטיח שחיילי ישראל שלנו יקבלו את המגיע להם בעקבות שירותם הצבאי - ללא קשר אם פציעתם היא פיזית או נפשית. אנו מאמינים כי בזכות הנתינה ופתיחת הדלתות של החברות בארץ וכלל החברה נצליח לייצר תמיכה בלוחמים שגויסו לצה"ל - הטובים מבנינו, להמשיך להיות הטובים ביותר במעגל התעסוקה בישראל".

דורון דוידוביץ עם עופר ינאי. רונן פדידה תערוכת ציפור הנפש-ניו יורק,
דורון דוידוביץ עם עופר ינאי/רונן פדידה תערוכת ציפור הנפש-ניו יורק

רקע אודות השותפים:

עופר ינאי, מייסד ובעל השליטה ויו"ר חברת נופר אנרגיה: "הלומי הקרב הם מטובי בניה של החברה הישראלית. לכבוד הוא לי להיות שותף במסע חשוב זה להעלאת המודעות לסוגייה מורכבת זו ולהתחיל להניע את התיקון המתבקש, בתמיכה הראויה והשבתם לחיים מאושרים ומאוזנים ככל האפשר".

יערית שושן ההוגה והיוזמת של התערוכה להעלאת המודעות להלם קרב ופוסט טראומה. אקטיביסטית חברתית שמובילה שינויי חקיקה ויצירת שינוי לטובה בחברה הישראלית, על ידי יצירת מודעות באמצעות קמפיינים המייצרים תהודה ציבורית רחבה המניעה לשינוי חוקתי ומדיני.

סוהו, ניו יורק בין התאריכים 17-20 בנובמבר, 2022, רחוב ברום 470, ניו יורק, לינק לאתר האינטרנט: https://www.sos-israel.org/pts-ny

לינק לרכישת כרטיסים: https://www.sos-israel.org/event-details/pts-exhibition

יערית שושן הוגה ויוזמת תערוכה למען הלומי קרב.. רונן פדידה,
יערית שושן הוגה ויוזמת תערוכה למען הלומי קרב./רונן פדידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully